Ένα «καυτό» για την αυτοκινητοβιομηχανία ερευνητικό πεδίο γίνεται χώρος συνεργασίας δύο αιωνίων αντιπάλων, του BMW Group και της Daimler AG, που θα συνεργαστούν πάνω στην ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης.
 
Αρχικά, το βάρος θα πέσει στην ανάπτυξη τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού επόμενης γενιάς, στην αυτοματοποιημένη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις λειτουργίες στάθμευσης (αυτόνομη οδήγηση κατά SAE έως Επίπεδο 4). Στόχος είναι να αναπτυχθεί μία αρχιτεκτονική, με δυνατότητα διεύρυνσης, η οποία θα επιταχύνει την εξέλιξη των τεχνολογιών και θα επιτρέψει να φτάνουν ταχύτερα στην αγορά, με μικρότερους κύκλους καινοτομίας.
 
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Η εξέλιξη θα βασιστεί σε μία κλιμακούμενη πλατφόρμα που καλύπτει αρκετά στάδια αυτοματοποίησης, με τα Επίπεδα 3 και 4 να επιτρέπουν αυτοματοποιημένη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, οι δύο εταίροι σχεδιάζουν να συζητήσουν τη δυνατότητα επέκτασης της συνεργασίας τους, για να καλύψουν υψηλότερα επίπεδα αυτοματοποίησης, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε αστικές περιοχές … Η τρέχουσα εξέλιξη τεχνολογιών τελευταίων γενιών και οι υπάρχουσες συνεργασίες θα παραμείνουν ανεπηρέαστες από την προβλεπόμενη συνεργασία και θα συνεχιστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα». Ενώ οι δύο εταιρίες θα διερευνήσουν επίσης τη δυνατότητα συνεργασίας με άλλες εταιρίες τεχνολογίας και κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επιτυχία της πλατφόρμας.
 
Αυτόνομη οδήγηση στο BMW Group
Από το 2017, όλες οι εργασίες του συγκεκριμένου τομέα έχουν συγκεντρωθεί στο Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης στο Unterschleissheim, βόρεια του Μονάχου. Νέο ευέλικτο λογισμό χρησιμοποιείται στο Campus για την επιτάχυνση της πλατφόρμας και την καθιέρωση νέων βιομηχανικών προτύπων. Πάνω από το 70% των αυτοκινήτων δοκιμών διεξάγουν δοκιμές προηγμένης τεχνολογίας συλλέγοντας δεδομένα με σκοπό τη βελτίωση της μηχανικής μάθησης με τεχνητή νοημοσύνη μέσω προσομοιώσεων και δοκιμών νέων λειτουργιών Επιπέδου 2 – 5 στο δρόμο. Η γενιά τεχνολογιών που σήμερα είναι σε εξέλιξη θα εφαρμοστεί στη μαζική παραγωγή ως Επίπεδο αυτοματοποίησης 3 το 2021 στο BMW iNEXT που θα προσφέρει επίσης δυνατότητες Επιπέδου 4 για πιλοτικά προγράμματα.
 
Αυτόνομη οδήγηση στην Daimler AG
Η Daimler AG εργάζεται πάνω σε προγράμματα εξέλιξης μαζικής παραγωγής όχι μόνο για ειδικά οχήματα Επιπέδου 3, αλλά και για τα Επίπεδα 4 και 5.
Το 2019, θα λανσάρει στο San José, Silicon Valley, το πρώτο της πιλοτικό πρόγραμμα με την Bosch, για αυτό-οδηγούμενα οχήματα (Επίπεδα 4/5) σε περιβάλλον πόλης. Αυτό θα είναι το επόμενο ορόσημο στο πλαίσιο της υπάρχουσας συνεργασίας μεταξύ των δύο εταίρων και η συνεργασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με το πρόγραμμα. Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, η Daimler θα φέρει στην αγορά όχι μόνο οχήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, αλλά και πλήρως αυτοματοποιημένα (αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και 5). Η Daimler είναι η μοναδική εταιρία παγκοσμίως που μπορεί να εφαρμόσει αυτόνομη οδήγηση σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων (επιβατικά, van, λεωφορεία και φορτηγά).