Δεν είναι αυτό που νομίζετε. Απλώς προσπαθεί να παίξει σε δύο ταμπλό: Και με τον αστυφύλαξ, και με τον χωροφύλαξ! Είναι και SUV είναι και ολίγον σκληροτράχηλο 4Χ4, το εκπολιτισμένο Vitara του 21ου αιώνα, που αν θέλει κανείς να το εξετάσει υπό ένα ευρύτερο πρίσμα, είναι επίσης πρακτικό, οικονομικό και ανέλπιστα ευχάριστο στην αστική καθημερινότητα. Τουλάχιστον στην έκδοση με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο που κοστίζει κάτι παραπάνω… Του Νίκου Λουπάκη
 
Οι λάτρεις των εκτός δρόμου εξερευνήσεων έχουν στο λεξιλόγιό τους μια ιδιαίτερα αγαπημένη λέξη: καθαρόαιμο! Πρόκειται για εκείνο το τετρακίνητο που έχει τρία διαφορικά (εντάξει, γίνεται και με δύο), κοντές σχέσεις, μπλοκέ κλπ. Σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων πολλοί κατέτασσαν τόσο το παλαιότερο Vitara όσο και το Grand Vitara.

Ads

Και στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει η πρώτη διευκρίνηση, ότι δηλαδή μιλάμε για «απλό» Vitara και όχι για Grand γεγονός που εξηγεί και το πως προέκυψε ένα Vitara μικρότερο από SX-4, έστω και αν αυτό το SX-4 είναι πλέον το S-Cross.

image

Αφού γίνει αυτή η διευκρίνηση, πρέπει κανείς να πει ότι το μόνο κοινό που έχει αυτό το Vitara με το παλιό είναι το… όνομα. Εδώ βρισκόμαστε αντιμέτωποι μια κλασικότατη «αυτόματη» τετρακίνηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη όμως και με δυνατότητα επιλογής προγράμματος λειτουργίας αλλά και κλειδώματος του σχετικού συμπλέκτη που μοιράζει την ροπή στους δύο άξονες. Πρόκειται για το σύστημα ALLGRIP, που είναι μονίμως σε λειτουργία χωρίς την παρέμβαση του οδηγού – και ήδη βρισκόμαστε ένα κλικ πάνω από τα συνήθη τζιποειδή. Κάποιους Off-Road πόντους κερδίζει το Vitara και λόγω γεωμετρίας (μιλάμε για γωνίες προσέγγισης κλπ. αλλά και για την ικανή απόσταση από το έδαφος) ενώ το τελευταίο λιθαράκι στο οικοδόμημα του 4Χ4 έρχεται να το βάλει το πολύ καλό 6άρι αυτόματο κιβώτιο.

Ads

Και πιανόμαστε ακριβώς από αυτό, το πολύ καλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τις εξαιρετικά γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων που κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις πολύ πιο ξεκούραστες, για να περάσουμε στη γενικότερη εικόνα και να χαρακτηρίσουμε το Vitara χρηστικό. Κινείται, λοιπόν, αρκετά γρήγορα αυτό το πετρελαιοκίνητο Suzuki (είναι αλήθεια ότι οι 120 ίπποι δεν είναι κάτι εξαιρετικό στις μέρες μας, όμως κοιτάξτε την ροπή των 320 Nm στις1.750 στρ./λεπτό και θα καταλάβετε – είναι διπλάσια από τη ροπή ενός ίδιου κυβισμού βενζινοκινητήρα) χωρίς όμως να «καίει», με την τελική ένδειξη των 7,1 λίτρων /100 χιλιόμετρα να έχει επιτευχθεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση και να χαρακτηρίζεται πολύ καλή, με βάση και το βάρος του οχήματος (1.325 kg).

image

Αν κάτι δεν μας άρεσε στον τρόπο που κινείται το Vitara είναι οι σχετικά αυξημένες κλίσεις στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα, οι οποίες οφείλονται βέβαια από τη μια στο ύψος και από την άλλη στην ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει άνεση εντός και εκτός δρόμου. Από το γενικότερο κράτημα, τα φρένα και το τιμόνι δεν έχουμε κάποιο παράπονο, το Vitara γενικώς «κρατάει» καλά… Στα μείον της καθημερινής συμβίωσης σημειώστε το αργό stop & start (καθυστερεί λίγο παραπάνω από το σύνηθες να ξαναπάρει μπρος στο φανάρι), στα συν την ευελιξία που σχετίζεται το γεγονός ότι το τιμόνι «κόβει» πολύ.

Οι χώροι τέλος και η γενικότερη διαρρύθμιση του εσωτερικού, με τις άφθονες και βολικές θέσεις για μικροπράγματα, κινδυνεύουν να βαθμολογηθούν με… άριστα. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε σχετικά όρθια θέση και έχουν όλοι τους άφθονο χώρο είτε εμπρός καθίσουν είτε πίσω, ενώ επαρκέστατο είναι και το πορτμπαγκάζ, που διαθέτοντας «ψευδοπάτωμα» δίνει κάποιες δυνατότητες διαμόρφωσης επιτρέποντας παράλληλα τη δημιουργία ενός απόλυτα επίπεδου χώρου φόρτωσης όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

image

image

Θετική όπως αντιλαμβάνεστε η συνολική εικόνα που διαμορφώσαμε και φτάνοντας στο δια ταύτα πρέπει να πούμε ναι, έχει στοιχεία «εργαλείου» αυτό το αυτοκίνητο και αξίζει τα λεφτά του με όλο αυτόν τον εξοπλισμό. Είναι, δε, πρόταση για συνειδητοποιημένους αγοραστές, καθώς είναι αλήθεια ότι με αυτά τα χρήματα μπαίνει κανείς στα χωράφια πιο πολυτελών προτάσεων – και ο νοών νοείτο! Στον αντίποδα σημειώστε ότι το Vitara προσφέρεται σε πλήθος εκδόσεων με το φθηνότερο ALLGRIP να κοστίζει 21.170 ευρώ και το φθηνότερο προσθιοκίνητο 16.400 ευρώ.

image
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1598 cm3
Ισχύς: 120 PS / 3.750 rpm
0-100 km/h: 12,4’’
Ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση*: 5,7 / 4,1 / 4,5 lit./100 km
Εκπομπές CO2: 118 g/km
M x Π x Y: 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Πορτμπαγκάζ: 375 λίτρα
Τιμή:** 30.670 €
 
* Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)
** Τιμή της πλούσιας έκδοσης (μετά τις πρόσφατες φορολογικές αλλαγές) με το 6άρι αυτόματο/σειριακό κιβώτιο που διέθετε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει απλώς τα πάντα (αυτόματος κλιματισμός, ESP, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, σύστημα infotainment με navigation και μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής κλπ. κλπ. κλπ.)
 
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε λάστιχα 215/55 R17 94V και διέθετε κιτ επισκευής τροχού.