Είναι το επόμενο, αναμενόμενο και λογικό βήμα της Volkswagen που βαδίζει πλέον στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Μετά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της νέας, μηδενικών ρύπων εποχής της εταιρίας, το «μικρομεσαίο» ID.3 – που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως αυριανό… Golf – την παγκόσμια πρεμιέρα του πραγματοποιεί και το πρώτο ηλεκτρικό compact SUV της Volkswagen: το ID.4 που είναι επίσης και το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρίας.

Ads

Το Volkswagen ID.4 είναι το δεύτερο μετά το ID.3, μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και ταυτοχρόνως το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της εταιρίας. Κατασκευάζεται στο κλιματικά ουδέτερο – ως προς την κλιματική ισορροπία και εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα – εργοστάσιο του Zwickau, στη Γερμανία και εκλύει μηδενικούς ρύπους κατά τη κίνησή του. Είναι ο εκπρόσωπος της Volkswagen στην compact SUV κατηγορία (ή αν θέλετε C-SUV), που αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς και την οποία μπορούμε να αντιληφθούμε ως αυτήν που αποτελείται σήμερα από μοντέλα όπως το Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Kia Sportage, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Renault Kadjar, Citroen C5 Aircross κ.ά.*

Το νέο μοντέλο θα παράγεται και θα πωλείται στην Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική και αποτελεί όπως επί λέξει αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρίας ένα: «ορόσημο στη στρατηγική ανάπτυξης της Volkswagen. Η μάρκα θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, με στόχο να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2029, ενώ προγραμματίζει πωλήσεις περίπου 26 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.»
Προφανώς στην παραπάνω φράση με τον όρο ηλεκτρικά εννοούνται και τα plug in hybrid μοντέλα, ωστόσο η στόχευση της Volkswagen είναι παραπάνω από προφανής.

Ενώ από την άποψη του marketing σημειώνουμε ότι το νέο Volskwagen ID.4 λανσάρεται αρχικά σε δύο περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις, την ID.4 1ST και την ID.4 1ST Max, με ισχύ 150 kW (204 PS) και αυτονομία έως 520 χλμ.

Ads

Ηλεκτρική ενέργεια και ισχύς
Διαβάζοντας τα άκρως κατατοπιστικά επίσημα κείμενα της Volskwagen δεν αργούμε βέβαια να διαπιστώσουμε ότι οι τεχνικές λύσεις και επιλογές «μοιάζουν» με αυτές του ID.3, με τον κινητήρα να είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και να κινεί τους πίσω τροχούς (στις βασικές εκδόσεις) – κάτι που είναι αναμενόμενο και αναπόφευκτο – προκειμένου να δημιουργηθούν όσο το δυνατόν μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι:

«Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Είναι ένας ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) με συμπαγή σχεδίαση. Αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση. Το όχημα επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μία κορυφαία έκδοση με ακόμα περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση θα ακολουθήσει το 2021.

Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4  είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Brake), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.»

Ηλεκτρικό design & καινοτομίες
Το μήκους 4,58 μέτρων ID.4 χαρακτηρίζεται από “ρέουσες” με τη Volkswagen να κάνει λόγο για προηγμένη αεροδυναμική – ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,28:

«Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV από την επόμενη κατηγορία μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.»

«Το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες και χαρακτηρίζεται από υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 10 ή 12 ίντσες που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι. Υπάρχει ένας μεγάλος διακόπτης στο δεξιό άκρο της οθόνης που χρησιμοποιείται για την επιλογή των τρόπων οδήγησης. Το μέσο του ταμπλό φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος.»

Μεταξύ των καινοτομιών που συναντάμε στο νέο Volkswagen ID.4 περιλαμβάνεται ο κεντρικός αερόσακος μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων (ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης) και η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει «κατευθυντικά» βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος. Οι ιδιοκτήτες του ID.4 θα μπορούν επίσης να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία φόρτισης και να ρυθμίσουν τον κλιματισμό χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone τους, αλλά και να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του οχήματος.

Η ώρα της αγοράς
Το Volkswagen ID.4 ξεκινάει την εμπορική του καριέρα στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο μοντέλα περιορισμένης παραγωγής με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, τα ID.4 1ST και ID.4 1ST Max.

Το ID.4 1ST Max είναι εξοπλισμένο με σχεδόν ολόκληρο το πακέτο του διαθέσιμου εξοπλισμού, που περιλαμβάνει τους προβολείς LED matrix, τα τρισδιάστατα φώτα LED και ζάντες Narvik 21 ιντσών, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και τον προσαρμοζόμενο έλεγχο πλαισίου DCC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πανοραμική γυάλινη οροφή, ακουστικό γυαλί που μειώνει τους εξωτερικούς θορύβους στο εσωτερικό του οχήματος, σύστημα Climatronic 3 ζωνών και ηλεκτρική πίσω πόρτα με σύστημα “Easy Open & Close”. Περιλαμβάνει επίσης οθόνη head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, οθόνη 12 ιντσών, διεπαφή κινητού τηλεφώνου Comfort, ενώ Travel Assist, Side Assist και Emergency Assist είναι επίσης στάνταρ εξοπλισμός.

Σημειώστε ότι το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen διαθέτει ουκ ολίγα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό, όπως τα: Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του κλπ.

Τα ID.4 1ST και ID.4 1ST Max θα είναι περιορισμένης παραγωγής, συνολικά 27.000 μονάδες. Μόλις εξαντληθούν, θα ακολουθήσουν οι προκαθορισμένες εκδόσεις παραγωγής, που συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Αυτό καθιστά την επιλογή για τους πελάτες ακόμα πιο εύκολη ενώ το εργοστάσιο στο Zwickau θα είναι σε θέση να κατασκευάζει και παραδίδει πιο γρήγορα τα αυτοκίνητα.

* Παρόλο που καμιά φορά μπορεί να δείτε να γίνεται λόγος για compact SUV με τυπικούς εκπροσώπους τα Volkswagen T-Cross, Peugeot 2008 κλπ. καθώς αυτά εν τέλει λειτουργούν ως υποκατάστατα των παραδοσιακών μικρομεσαίων, compact μοντέλων όπως τα Volkswagen Golf, Peugeot 308, Kia Ceed, Ford Focus κλπ.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ