Ελαφρά επαγγελματικά, φορτηγά όλων των τύπων και λεωφορεία έδωσαν το παρών σε μια επιτυχημένη διοργάνωση, την 3η Διεθνή έκθεση Επαγγελματικών Αυτοκινήτων στο πλαίσιο της οποίας όχι μόνο είδαμε αρκετές πρεμιέρες, αλλά και διαπιστώσαμε την τεχνολογική εξέλιξη των επαγγελματικών οχημάτων. Όλα αυτά σε μια αγορά που στέλνει τα δικά της, διακριτικά μηνύματα αισιοδοξίας.
 
Η Mercedes ήταν αναμφίβολα η εταιρία με την πιο έντονη παρουσία στην έκθεση Transport Show 2018, η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη του Οκτωβρίου στην Παιανία (MEC), αφού «εκπρόσωποί» βρίσκονταν τόσο στους εξωτερικούς χώρους όσο και στον κλειστό, στεγασμένο χώρο της έκθεσης. Τα ελαφρά επαγγελματικά της εταιρίας εκπροσωπήθηκαν από το Vito Van 111 CDI και το νέας γενιάς Sprinter 314 CDI, που τώρα είναι διαθέσιμο και με κίνηση στους εμπρός τροχούς και προσφέρεται σε πάνω από 1.700 διαφορετικές επιλογές διαμόρφωσης.

Ads

image

Το νέο Actros 1846LS, το πρώτο φορτηγό παραγωγής στον κόσμο με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Active Drive Assist, με MirrorCam αντί για εξωτερικούς καθρέπτες στο βασικό εξοπλισμό, δύο διαδραστικές οθόνες Multimedia Cockpit σε πίνακα οργάνων και κεντρική κονσόλα και πολυάριθμες άλλες καινοτομίες ήταν αυτό που τραβούσε την προσοχή στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών.

image

Ads

Το παρών στο περίπτερο της Mercedes έδωσαν τα γνώριμα βαρέα οχήματα διανομών Atego 918 και Antos 1830L καθώς και το νέο μέλος της οικογένειας της Mercedes-Benz Ελλάς, Fuso Canter.

image

Στις μεγάλες πρεμιέρες στο χώρο των βαρέων οχημάτων περιλαμβάνεται και αυτή του νέου τράκτορα F-MAX – που ανακηρύχθηκε International Truck Of The Year 2019 – του μεγαλύτερου οχήματος που κατασκεύασε ποτέ η Ford Trucks, με κινητήρα Ecotorq E6 12,7 λίτρων, o οποίος αποδίδει ισχύ 500 PS και ροπή 2500 Nm, ενώ διαθέτει και επιλογές λειτουργίας (Eco Mode, Power Mode).
 
«Εναλλακτικές» προτάσεις
Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το ειδικής χρήσης απορριμματοφόρο όχημα, Mercedes Econic 1830L –που κινείται με φυσικό αέριο- μια πρόταση με αποδέκτη, κατά κύριο λόγο, τις δημοτικές αρχές που μηδενίζει τις εκπομπές σωματιδίων των βαρέων οχημάτων.

image

Το φυσικό αέριο προτιμά και η IVECO που μεταξύ άλλων έφερε στην έκθεση το Eurocargo 160E21/P CNG, με μεικτό βάρος 16 τόνους και κινητήρα 5.880 κ.εκ. με ισχύ 204 hp/2700 rpm και ροπή 750 Nm/1400 rpm, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Allison 3000R με ενσωματωμένο retarder. Παρούσα ήταν και η γκάμα των IVECO Daily, που επίσης προσφέρονται με κινητήρες φυσικού αερίου ισχύος 136 ίππων.

image

Στις «οικολογικές» παρουσίες της έκθεσης περιλαμβάνεται επίσης το υβριδικό λεωφορείo Lion’s City 12C EfficientHybrid της ΜΑΝ με Euro 6d κινητήρα diesel 9.037 κ.εκ. ισχύος 330 hp, αλλά και το μικρό εξάμετρο ηλεκτρικό λεωφορείο Jest Electric της τουρκικής εταιρίας Karsan, το οποίο βασίζεται σε ηλεκτρικά μέρη που προέρχονται από τη BMW (κινητήρας 125 kW/170 hp με ροπή 290 Nm) αναπτύσσει ταχύτητα 70 km/h μπορεί να κινηθεί σε ανηφόρα με κλίση 25%. Προσφέρεται δε με μονή ή διπλή μπαταρία (33 και 66 kW) και αυτονομία αντίστοιχα 80 και 165 χιλιόμετρα.

image

image
 
Τα ελαφρά
Στο χώρο των pick up, το παρών έδωσαν αρκετές εταιρίες με τη Mercedes να εκθέτει στον εξωτερικό χώρο της έκθεσης τη νέα X-Class “TheRock edition”, 250 d 4MATIC, που προσφέρεται με πλούσιο βασικό εξοπλισμό και όφελος από €6.940.

image

Η Isuzu παρουσίασε μια νέα πιο «άγρια» εκδοχή του D-MAX (DOUBLE CAB 4×4 Hi-Lander) με πετρελαιοκινητήρα 1.898 κ.εκ. RZ4E-TC Hi-Power 164 ίππων (χωρίς Ad Blue) και τροχούς 18 ιντσών, ενώ η Ford έφερε στην έκθεση το διπλοκάμπινο τετρακίνητο Ranger που προσφέρεται με πετρελαιοκινητήρα TDCI Duratorq 2.2 σε δύο εκδόσεις (130 ή 160 PS) με εξάρι κιβώτιο, αλλά και με τον ισχυρότερο TDCi Duratorq 3.2 με ισχύ 200 PS. Σημειώνουμε τέλος ότι στο περίπτερο της Ford παρούσα ήταν και η γκάμα του Transit (Courier, Connect κλπ.).

image

image

Πηγή: Meat News