Με ένα εκτεταμένο φρεσκάρισμα που συνοδεύεται από τη σχετική τεχνολογική αναβάθμιση, το γνωστό σούπερ-μίνι της Skoda επανέρχεται στο προσκήνιο ως μία πρόταση που αξίζει τα λεφτά της.

Ads

Το ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε εκ του μηδενός, αλλά με ένα εκτεταμένο face lift δεν μειώνει την σπουδαιότητα της εισόδου της Fabia στην αγορά. Η κατηγορία στην οποία εντάσσεται (segment-B η σούπερ-μίνι) είναι σταθερά πρώτη στις πωλήσεις στη χώρα μας, με 43% πέρυσι και ένα αναμενόμενο 37% φέτος, που αντιστοιχούν σε 37.894 και 33.277 «κομμάτια». Τα σούπερ-μίνι λοιπόν, παίζοντας πλέον σε μεγάλο βαθμό το ρόλο του πρώτου, του οικογενειακού αυτοκινήτου έχουν εκτοπίσει τα «μικρομεσαία» (Golf, Focus, Astra, Ceed κλπ.) από το θρόνο τους, καθώς έχουν οριακά τις διαστάσεις εκείνες που απαιτούνται για το σκοπό αυτό, αλλά και γιατί κοστίζουν αρκετά λιγότερο.

image

Αναβάθμιση
Διαθέσιμη αποκλειστικά με τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 75 έως 110 ίππων που είναι γνωστοί από «αδελφά» μοντέλα του VW Group, η νέα Fabia έχει να επιδείξει και μια high-tech αναβάθμιση με στοιχεία που προσφέρονται στον προαιρετικό της εξοπλισμού. Το απερχόμενο μοντέλο δεν είχε βέβαια λίγα συστήματα υποβοήθησης (front assist, driver alert, adaptive cruise control, multi collision brake, hill hold control) στο ανανεωμένο όμως που μας προτείνει τώρα η Skoda ήρθαν να προστεθούν τα «έξυπνα» φώτα, η προειδοποίηση τυφλού σημείου καθρέπτη και η προειδοποίηση για πίσω διασταυρούμενο όχημα.

Ads

Σημαντικά νέα έχουμε και στον τομέα των συστημάτων infotainment με επιλογή από 4 συστήματα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, μεταξύ των οποίων και τα Swing Plus & Amundsen που υποστηρίζουν την τεχνολογία SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ και SmartGate). Ενώ στον τομέα της συνδεσιμότητας έχουμε τις υπηρεσίες Skoda Connect, που επιτρέπουν σύνδεση με smartphone και πρόσβαση από μακριά σε μια σειρά πληροφορίες, όπως η θέση του οχήματος, η στάθμη καυσίμου και το αν είναι κλειστά τα παράθυρα. Κλήση ανάγκης μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο χειροκίνητα όσο και αυτόματα, αν έχουν π.χ. έχουν ενεργοποιηθεί οι αερόσακοι.

image
Καλή ποιότητα κατασκευής, επαρκείς χώροι για επιβάτες και ένα αρκετά μεγάλο πορτ μπαγκάζ που κρύβει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων σε όλες τις εκδόσεις – πλην της Monte Carlo.

Στο δρόμο
Η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας τη Fabia είναι αυτή του «δεμένου». Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό που όμως με τον τρόπο του καταφέρνει να δείχνει… μαλακό, ενώ η συνολική αίσθηση της ποιότητας είναι αρκετά υψηλή – ιδιαίτερα στην πλούσια έκδοση Monte Carlo που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης, με τις έξτρα μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος 16’’, τα σπορ καθίσματα κ.ά. Οι χώροι είναι απλώς επαρκείς για τέσσερις ενήλικες που κάθονται σχετικά ψηλά και σε πιο όρθια θέση απ’ ότι συνήθως ενώ η όποια σφιχτή – αλλά όχι ενοχλητικά σκληρή – αίσθηση προκύπτει από την ανάρτηση έχει τον θετικό αντίκτυπό της στην οδική συμπεριφορά, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ήπιες αντιδράσεις στις στροφές, σωστή αίσθηση στο τιμόνι και την απαιτούμενη ευστάθεια στις πιο ψηλές ταχύτητες.

Είναι λοιπόν – με βάση και τον προτεινόμενο τιμοκατάλογο – η «ώριμη» και ταυτοχρόνως νέα Fabia μια λογική πρόταση που επιχειρεί να διατηρήσει την παραδοσιακή αξία της Skoda, το υψηλό “value for money”.

image

image

image

Παρατήρηση: Οι τιμές αφορούν τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού 1.0 MPI “Active” και 1.0 TSI “Ambition”. H κορυφαία από άποψη ισχύος έκδοση 1.0 TSI “Style” 110 PS κοστίζει € 14.880, ενώ η κορυφαία από άποψη εξοπλισμού 1.0 TSI “Monte Carlo” με 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει € 15.980.

image

image

Η στέισον έκδοση “Combi” αποτελεί επί της ουσίας μια μοναδική πρόταση στην κατηγορία, καθώς με αυξημένο κατά 265 mm μήκος (στα 4.262 mm), προσφέρει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών (530 λίτρα / χωρίς ρεζέρβα). Προσφέρεται στις ίδιες ακριβώς εκδόσεις ισχύος/εξοπλισμού με το hatchback μοντέλο (πλην της Monte Carlo), κοστίζει δε κατά 700 ευρώ ακριβότερα.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ