Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον συντάκτη τους, χωρίς να συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψη του Tvxs.gr
«Ένα απ’ τα καλύτερα βιβλία μου, που αγαπώ όσο ελάχιστα, δεν θα εκδοθεί ποτέ» γράφει ο γνωστός συγγραφέας Αύγουστος Κορτώ στον λογαριασμό του στο facebook και εξηγεί την αιτία που βρίσκεται πίσω από τα αντιδραστικά αντανακλαστικά που ξύπνησε ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Νίκος Παπαδόπουλος, βανδαλίζοντας έργο τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη.
«Πέρασα μήνες μελέτης για να αναπλάσω την εποχή, να βρω τη σωστή γλώσσα, πόνεσα τον αφηγητή σαν το πιο λαβωμένο κομμάτι της ψυχής μου. Όμως ο αφηγητής είναι ένας άγνωστος, ξεχασμένος μαθητής του Χριστού, με δική του ματιά στην ιστορία του Θεανθρώπου. Και σ’ αυτή τη χώρα δεν έχω το σθένος να ανοίξω την καρδιά μου, και να φάω στα μούτρα τη μισανθρωπία των ζηλωτών. Καλύτερα για πάντα στο συρτάρι» γράφει ο συγγραφέας
Οι ακόλουθοί του στα κοινωνικά δίκτυα προσπαθούν να του αλλάξουν γνώμη, ωστόσο εκείνος επιμένει. «Είναι τρομερά συγκινητικές οι αντιδράσεις σας, αλλά είμαι άνθρωπος με ταλαιπωρημένη ψυχική υγεία. Δεν μπορώ να διαχειριστώ τον φόβο, την τυφλή οργή, το μίσος. Έχω θυσιάσει πολλά για τα βιβλία, αλλά πρέπει να προστατέψω τον εαυτό μου».
Τη μέρα που ο συγγραφέας έκανε την ανάρτηση, η Εθνική Πινακοθήκη αποφάσισε να απομακρύνει από το δάπεδο τα βανδαλισμένα έργα τέχνης, τα οποία είχαν παραμείνει στο χώρο ως εικαστική παρέμβαση, με το επιχείρημα «την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των έργων τέχνης, των εργαζομένων και των επισκεπτών, καθώς και την αποκατάσταση της εύρυθμης θεσμικής λειτουργίας».
Κινήσεις όπως η παραπάνω που δίνουν το μήνυμα πως πετυχαίνουν τον σκοπό τους οι σκοταδιστές, δεν κάνουν καλλιτέχνες και λογοτέχνες να νιώθουν πως στην όποια προσπάθεια τους για ελεύθερη έκφραση έχουν αρωγό τους την πολιτεία και τους φορείς της.
Και η αναδίπλωση, η αυτολογοκρισία των καλλιτεχνών, είναι δείγμα ενός νοσηρού αυταρχικού πολιτικού περιβάλλοντος που ανοίγει διάπλατα την πόρτα στην ακροδεξιά.
Αλλά μάλλον δεν περιμέναμε αυτές τις αντιδράσεις για να το καταλάβουμε. Λάβαμε το μήνυμα από τον τρόπο που λειτουργεί η κυβέρνηση σε όλους τους τομείς με κορυφαίο το θέμα των Τεμπών σε σχέση με τον αυταρχισμό. Όσο για την ανοιχτή πόρτα στην ακροδεξιά, ο θεσμικός ακροδεξιός λόγος των προηγούμενων χρόνων από υπουργούς, βουλευτές και εξαρτώμενα από την κυβέρνηση ΜΜΕ, εξοικείωσε μεγάλο μέρος της κοινωνίας με μισάνθρωπες και ρατσιστικές πρακτικές ώστε η τοποθέτηση του κ. Βορίδη στο υπ. Μετανάστευσης να μην ακολουθείται από σοβαρές αντιδράσεις εκ μέρους της κοινωνίας των πολιτών.
Το βιβλίο στο συρτάρι του Αυγούστου Κορτώ, είναι ήττα για την κοινωνία μας. Η αυτολογοκρισία καλλιτεχνών και επιστημόνων είναι η χειρότερη παρακαταθήκη για τα παιδιά μας που μέχρι σήμερα τους εξηγούσαμε τι συνέβαινε στα παλιά σκοτεινά χρόνια που οι σκοταδιστές απειλούσαν συγγραφείς όπως τον Νίκο Καζαντζάκη.
Και φτάσαμε στα χρόνια μας να μετράμε κάθε λίγο τέτοια περιστατικά. Από τη σάτυρα του «Γέροντα Παστίτσιου» και τις διαμαρτυρίες εναντίον της παράστασης Corpus Christi, στο θέατρο Χυτήριο έως τη σημαία της Λάλε, την ταινία «Αδέσποτα κορμια» και τα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη στην Εθνική Πινακοθήκη.
Αν δεν μπορεί, αν δεν θέλει η πολιτεία να προστατεύσει τους καλλιτέχνες, την ελεύθερη έκφραση τη δημοκρατία, πρέπει επειγόντως να το κάνει η κοινωνία των πολιτών, η οποία ούτως ή άλλως έχει πάρει τα θέματα δημοκρατίας πάνω της όπως βλέπουμε από το τεράστιο κίνημα των Τεμπών.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >