Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον συντάκτη τους, χωρίς να συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψη του Tvxs.gr
Με «αποκριάτικη» τροπολογία ακριβώς πριν το τριήμερο των καρναβαλιών, αναθέτουν τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης απευθείας στην εργοληπτική Κοινοπραξία που το κατασκευάζει και το εξοπλίζει.
Πρόκειται για σκανδαλώδη και χαριστική απευθείας ανάθεση δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτη.
«Χαρίζουν» δηλαδή νύχτα, με μια απλή τροπολογία, ένα μεγάλο δημόσιο έργο, το οποίο με τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν και με τις αδρές αποζημιώσεις που τις ακολούθησαν και συνεχίζουν να τις ακολουθούν, θα κοστίσει στο τέλος κοντά στο 1,5 δις ευρώ.
«Χαρίζουν» δηλαδή σε ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα μια περιουσία που την πλήρωσε με αίμα μέσα στα χρόνια της κρίσης ο ελληνικός λαός.
Και το χειρότερο, το κάνουν χωρίς προϋποθέσεις και κανόνες διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη.
Όπου τα μεγάλα δημόσια έργα που τα λειτουργούν και τα συντηρούν ιδιώτες, βρίσκονται κάτω από την δρακόντεια εποπτεία και επίβλεψη εταιρειών του δημοσίου, που διασφαλίζουν το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον.
Εδώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη, για μια ακόμη φορά, «χαρίζει» χωρίς όρους και προϋποθέσεις δημόσια περιουσία και δημόσιο πλούτο σε ιδιωτικά συμφέροντα.
Τώρα εξηγείται γιατί μόλις έγιναν κυβέρνηση ακύρωσαν τη νομοθεσία με την οποία συγκροτήθηκε η δημόσια εταιρεία ΑΣΥΘ, (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης), την οποία είχε συστήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ακριβώς για να επιβλέπει και να ελέγχει προς όφελος του δημοσίου τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός δημόσιου έργου που έγινε με δημόσιο χρήμα και που απευθύνεται στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αφού επί 4 χρόνια στάθηκε ανίκανη να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ και πάλι σε ιδιώτες, προχωρεί τώρα σε κάτι ακόμη χειρότερο και ακόμη πιο σκανδαλώδες. Παρακάμπτει την ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία και αναθέτει απευθείας ένα έργο αξίας δις ευρώ σε ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα.
Τα οποία θα καθορίζουν την τιμή του εισιτηρίου του Μετρό, όπως και τα ωράρια και τους όρους και τις συνθήκες της λειτουργίας του όχι προς όφελος του επιβατικού κοινού, της πόλης της Θεσσαλονίκης και των πολιτών της, αλλά αναφανδόν προς ίδιο όφελος.
Και βέβαια αν τους ρωτήσεις θα σου απαντήσουν ως εάν ήσουν σανοφάγος. Ότι δηλαδή για την καθυστέρηση και του διαγωνισμού για τη λειτουργία του Μετρό, τον οποίο απέτυχαν να ολοκληρώσουν, φταίνε οι πολίτες που αντιστάθηκαν στο ξερίζωμα και στην καταστροφή των αρχαίων της Βενιζέλου.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη έγινε πρώτα ανέκδοτο που δεν τελειώνει, μετά έγκλημα καταστροφής ενός σπάνιου πολιτιστικού θησαυρού και τώρα ένα ατέλειωτο πάρτι εκατομμυρίων για εργολάβους και ιδιώτες.
Γιατί οι… αποκριάτικες αναθέσεις δημόσιας περιουσίας αυτό που διασφαλίζουν είναι ξέφρενα πάρτι με δημόσιο χρήμα για τους εργολάβους και… σαρακοστιανή διαβίωση για την πόλη της Θεσσαλονίκης και για την ελληνική κοινωνία.
*Ο Γιάννης Α. Μυλόπουλος είναι Καθηγητής, πρώην Πρύτανης ΑΠΘ και πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ. Επίσης είναι υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στην Α’ Θεσσαλονίκης.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >