Μέχρι το τέλος Ιουλίου φιλοξενούνται στο Φεστιβάλ Αθηνών τέσσερις ενδιαφέρουσες παραστάσεις ξένων δημιουργών.

Ads

Στις 22 και 23 Ιουλίου, ο Μπρετ Μπέιλι, σκηνοθέτης αγαπητός στο ελληνικό κοινό, μαζί με τη νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μία ιδιαίτερη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μάκβεθ», τοποθετώντας τη δράση στο εμφυλιακό Κονγκό

Τα βασικά θέματα που διατρέχουν το έργο (τόσο του σαιξπηρικού όσο και του μεταγενέστερου οπερατικού), η απληστία, η τυραννία και οι τύψεις αποκτούν νέα βαρύτητα σε αυτό το δραματικό περιβάλλον. Όταν ο στρατηγός Μάκβεθ και η φιλόδοξη σύζυγός του δολοφονούν τον νόμιμο βασιλιά, ξεσπούν στη χώρα πλήθος συμφορές: εθνικός διχασμός, διπλές εθνικές προδοσίες, αδίστακτη εξουσία, ακραία βία και φρικαλεότητες, «ματωμένα» ορυχεία. Ο Βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναγράφει το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής βρίσκεται η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του σέρβου μαέστρου Premil Petrovic.

Cold Blood

 Στις 23 και 24 Ιουλίου, οι εφευρέτες  «του χορού της μινιατούρας» (nanodanse), Μισέλ Αν ντε Με και Ζακό Βαν Ντορμέλ, με την κολεκτίβα Kiss and Cry που δημιουργήθηκε μετά την τεράστια επιτυχία της ομώνυμης παράστασής τους, παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά. Το «Cold Blood», αφηγείται τις ιστορίες επτά περίεργων θανάτων.

Οι δημιουργοί της παράστασης συνδυάζουν τις τεχνικές και τα μέσα του κινηματογράφου, του θεάτρου, του χορού και της μουσικής, για να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα και εντυπωσιακή καλλιτεχνική γλώσσα. Μικροκάμερες καταγράφουν και προβάλλουν την ιστορία που διαδραματίζεται ανάμεσα σε απόλυτα ρεαλιστικές μακέτες-μινιατούρες, ενώ μοναδικοί πρωταγωνιστές  είναι δάχτυλα και χέρια που χορεύουν.

Ads

Milo Rau: The Dark Ages θέατρο-ντοκουμέντο

Στις 25 και 26 Ιουλίου, ο ελβετός σκηνοθέτης Milo Rau παρουσιάζει μία ιδιαίτερη παράσταση θεάτρου-ντοκουμέντο.

Το The dark ages αφηγείται την πρόσφατη ιστορία των πολέμων στην ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, μέσα από τις συγκλονιστικές βιογραφίες πέντε ηθοποιών που βίωσαν τα ιστορικά γεγονότα.

Πέντε ηθοποιοί, από τη Βοσνία, τη Σερβία, τη Γερμανία και τη Ρωσία, αφηγούνται επί σκηνής κα ιμπροστά σε μια κάμερα τις ιστορίες τους, με τα πρόσωπά τους να προβάλλονται σε μεγάλη οθόνη. Οι συγκλονιστικές βιογραφίες τους εμπλέκονται με ιστορικά γεγονότα και ερωτήματα, καθώς οι ίδιοι μιλάνε για τον πόλεμο, τον ξεριζωμό, τη φυγή και το νέο τους ξεκίνημα.

Τη μουσική για την παράσταση έχει γράψει το ιστορικό cult συγκρότημα από τη Σλοβενία, οι Laibach, που εδώ και δεκαετίες μιλούν μέσω της μουσικής τους για τη σχέση μεταξύ τέχνης και ιδεολογίας.

image

Julien Gosselin – Si vous pouviez lécher mon coeur 2666

Και τέλος, στις 30 και 31 Ιουλίου, o βραβευμένος νεαρός σκηνοθέτης Ζουλιέν Γκοσλέν και η κολεκτίβα Si vous pouviez lécher mon coeur δανείζονται τις ιστορίες και τη δομή του μυθιστορήματος 2666 του Μπολάνιο και δημιουργούν μια δεκάωρη παράσταση, προκαλώντας το κοινό να βιώσει ένα ολόκληρο σύμπαν στα όρια της πραγματικότητας.

Ήδη από τον τίτλο γίνεται σαφής η ατμόσφαιρα Αποκάλυψης του διατρέχει το έργο. Στα πέντε μέρη της ιστορίας παρακολουθούμε, μεταξύ άλλων, μια παρέα θεωρητικών της λογοτεχνίας που αναζητούν έναν μυστηριώδη συγγραφέα, έναν καθηγητή στα πρόθυρα της τρέλας, έναν σαστισμένο Αμερικανό δημοσιογράφο. Χαμένοι αστυνομικοί, φόνοι, έρωτας, βία και trafficking συνθέτουν τον καμβά του έργου, μέσα από τον οποίο αναδύεται μια κουρασμένη Ευρώπη του μέλλοντος και μια διεφθαρμένη Αμερική. Μάταια οι ήρωες ψάχνουν να βρουν τη σωτηρία.

THIRD WORLD BUNFIGHT
Μάκβεθ 
Όπερα του Τζουζέπε Βέρντι

22 – 23 Ιουλίου, 21:00
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
 Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, τα θύματα στη Δημοκρατία του Κονγκό ξεπερνούν σε αριθμό αυτά του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey τοποθετούν την όπερα του Βέρντι στις ανατολικές επαρχίες της χώρας, εν μέσω εμφυλίου πολέμου. 

Τα βασικά θέματα που διατρέχουν το έργο τόσο του σαιξπηρικού όσο και του μεταγενέστερου οπερατικού έργου, η απληστία, η τυραννία και οι τύψεις αποκτούν νέα βαρύτητα σε αυτό το δραματικό περιβάλλον. Όταν ο στρατηγός Μάκμπεθ και η φιλόδοξη σύζυγός του δολοφονούν τον νόμιμο βασιλιά, ξεσπούν στη χώρα πλήθος συμφορές: εθνικός διχασμός, διπλές εθνικές προδοσίες, αδίστακτη εξουσία, ακραία βία και φρικαλεότητες, «ματωμένα» ορυχεία.

Ο βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναγράφει το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής βρίσκεται η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του σέρβου μαέστρου Premil Petrovic.

Η παράσταση είναι στα αγγλικά, με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Σύλληψη-Σχεδιασμός-Σκηνοθεσία: Brett Bailey
Μουσική: Fabrizio Cassol, adapted from Verdi’s Macbeth
Μουσική διεύθυνση: Premil Petrovic
Σχεδιασμός φωτισμών: Felice Ross
Χορογραφία: Natalie Fisher
 
 Μακμπέθ: Owen Metsileng
Λαίδη Μακμπέθ: Nobulumko Mngxekeza
Μπάνκο: Otto Maidi
Χορός: Sandile Kamle, Jacqueline Manciya, Monde Masimini, Lunga Halam, Bulelani Madondile, Philisa Sibeko, Thomakazi Holland
 
No Borders Orchestra
Stanko Madic (α΄ βιολί), Jelena Dimitrijevic (β΄ βιολι), Sasa Mirkovic (βιόλα), Dejan Bozic (βιολοντσέλο), Ilin-Dime Dimovski (κοντραμπάσο), Jasna Nadles (φλάουτο), Aleksandar Tasic (κλαρινέτο), Ivan Jotic (φαγκότο), Nenad Markovic (τρομπέτα), Viktor Ilieski (τρομπόνι)
Κρουστά: Cherilee Adams, Dylan Tabisher
 
Γενικός διευθυντής – Διευθυντής παραγωγής: Barbara Mathers
Τεχνικός διευθυντής: Miguel Munoz
Διευθυντής ομάδας Catherine Henegan
Οδηγός σκηνής: Pule Sethlako
Τεχνικός εικόνας & Βοηθός τεχνικής διεύθυνσης: Carlo Thompson
Φωτισμός: Tal Bitton
Τεχνικός ήχου: Pierre-Olivier Boulant
 
Βίντεο – Αnimation: Roger Williams
Φωτογραφίες: Marcus Bleasdale/VII & Cedric Gerbehaye
Μετάφραση στα ελληνικά: Έλλη Πετράντη
 
Διεθνής παραγωγός: Sarah Ford – Quartermaire & Ian Scobie – Arts Project Australia
 
Η σειρά φωτογραφιών «Congo in Limbo» του Cédric Gerbehaye αποτυπώνει την καθημερινότητα σε μια πληγωμένη χώρα. Είναι μια φωτογραφική πραγματεία, προϊόν αφοσίωσης και επίμονης δουλειάς, μια κατάθεση ψυχής του Σεντρίκ Ζερμπεαί από τα ταξίδια του στο Κονγκό μεταξύ 2007 και 2010.
 
Πρεμιέρα: Artscape, Κέιπταουν
 

Cold Blood
Michèle Anne de Mey – Jaco Van Dormael
Collectif Kiss & Cry

23 & 24 Ιουλίου, 21:00
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 – ΧΩΡΟΣ Δ

Μετά τη διεθνή επιτυχία του Kiss & Cry, οι εφευρέτες ‘του χορού της μινιατρούρας’ (nanodanse) δημιούργησαν την Collectif Kiss & Cry, η οποία επιστρέφει με την καινούρια της παραγωγή Cold Blood. Η χορογράφος Michèle Anne de Mey και ο κινηματογραφιστής Jaco Van Dormael δημιουργούν ακόμα ένα μαγικό μικρόκοσμο με μοναδικούς πρωταγωνιστές επιδέξια χέρια και δάχτυλα να ζωντανεύουν μέσα από μικροκάμερες.
Το κοινό παρακολουθεί δύο παράλληλες δράσεις – τις μικροκάμερες του Jaco να καταγράφουν και να προβάλλουν ότι εκτυλίσσεται στις μακέτες -μινιατούρες του Cold Blood και την ταυτόχρονη μεταμόρφωσή τους στη μεγάλη οθόνη. Το ‘μαστόρεμα’ και το θαύμα συντελείται σε ίσους χρόνους χωρίς να χάνεται τίποτε από το στοιχείο της έκπληξης. Ένα ιδιοφυές πάντρεμα ‘μικρο-χορού’,  κινηματογράφου, θεάτρου και αφήγησης.
Το Cold Blood καταπιάνεται με την ιδέα του θανάτου – εξ’ου και ο τίτλος – όπου επτά απροσδόκητοι θάνατοι ζωντανεύουν μέσα από τα χέρια αυτών που τις διηγούνται: τα χέρια των κινηματογραφιστών, των τεχνικών που προσθέτουν και αφαιρούν αντικείμενα και λεπτομέρειες στις μακέτες και τα χέρια της Michèle Anne de Mey και των χορευτών Grégory Grosjean και Gabriella Iacono.
Επτά μικροχορογραφίες όπου μας ταξιδέουν από το βομβαρδισμένο δάσος της Δρέσδης  κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, σε ένα drive-in των 50’s και από μια μικρή λεκάνη με νερό, σε υδάτινους κόσμους που ζουν νύμφες που φέρουν κάτι από το σύμπαν του Esther Williams. Ένα ταξίδι στον κόσμο των αισθήσεων όπου ο θάνατος γίνεται απλά η αφορμή για ένα ατελείωτο παιχνίδι ονειρικών εικόνων. Όπως το περιγράφει και ο Jaco Van Dormael ‘πρόκειται περισσότερο για μια εμπειρία ονείρου που το βλέπεις ξύπνιος’.

Σκηνοθεσία: Jaco Van Dormael
Χορεύουν: Michèle Anne De Mey,  Gregory Grosjean,Gabriella Iacono
Εικονοληψία: Julien Lambert με τη βοήθεια της Aurélie Leporcq
Φωτισμοί: Nicolas Olivier 
Ήχος: Boris Cekevda
Σκηνικά και χειρισμός σκηνικών αντικειμένων : Ivan Fox, Stefano Serra 
Ερμηνεύουν:  Jaco Van Dormael,  Michèle Anne De Mey,  Grégory Grosjean, Gabriella Iacono, Julien Lambert Aurélie Leporcq, Ivan Fox, Stefano Serra, Nicolas Olivier
Αφηγητής:  Μάκης Παπαδημητρίου
Υπεύθυνος τεχνικών: Thomas Dobruszkès 

Διάρκεια: 75 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: ​20€, 10€ (Φοιτητικό), 5€ (Άνεργοι-A.μεΑ.)