Ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος σκηνοθετεί και ερμηνεύει την παράσταση που σκοπό της έχει να ζωντανέψει και να δώσει ατμόσφαιρα στο εξαιρετικό διήγημα του Βιζυηνού. Μέσα από την σκηνική του παρουσία και τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί, οπτικοποιεί σε μεγάλο βαθμό τόσο την αφήγηση που περιγράφει ο Βιζυηνός όσο και τα συναισθήματα των ρόλων.

Ads

Όλη η μυσταγωγική ατμόσφαιρα του σκηνοθέτη και ηθοποιού απορροφά τον θεατή σε όσα περιγράφει το διήγημα. Οι ενοχές, το παρελθόν και τα τραύματα των χαρακτήρων αποτυπώνονται όλα και θεατής φτάνει κοντά τους.

Το ίδιο το έργο του Βιζυηνού αποτελεί το πρώτο ψυχογράφημα της ελληνικής λογοτεχνίας την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε ο συγγραφέας να διεισδύει στους ίδιους του τους χαρακτήρες, τα κίνητρα τους και την ψυχοσύνθεση τους. Το μυστήριο της υπόθεσης είναι ένα και όσο η υπόθεση κινείται και προχωρά, η αγωνία αυξάνεται με τον θεατή να απορεί ποιο είναι το αμάρτημα της μητρός του Γιώργη. Εκεί ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος έρχεται να αποδώσει μια σκηνή αποκάλυψης η οποία έχει εξαιρετικό ρυθμό και ατμόσφαιρα, οπτικοποιώντας τόσο την ανατριχιαστική περιγραφή αλλά αποτυπώνοντας και το απότομο αλλά πολύ συναισθηματικό κλείσιμο του διηγήματος.

Η σκηνή που μένει στον θεατή τόσο από την εξαιρετική αφηγηματική του Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου όσο και από την σκηνική αποτύπωση είναι και εκείνη με τις ημέρες που πέρασαν στην εκκλησία όπου η μητέρα ζητά από τον Χριστό να πάρει ένα από τα αγόρια της αντί της βαριά άρρωστης κόρης όπου ο ηθοποιός με έναν σταυρό και πέτρες γεμίζει το τραπέζι, δείχνοντας την διεξοδικό τελετουργικό που απαιτούσε η μητέρα ώστε να γίνουν όλα σωστά για να λειτουργήσει η ευχή της.

Ads

Υπόθεση 

Η ιστορία ξεκινά από τα παιδικά χρόνια του αφηγητή – Γιωργή, που σημαδεύονται από την αρρώστια της αδελφής του Αννιώς και τον απελπισμένο αλλά μάταιο αγώνα της μητέρας του να σώσει από το θάνατο, το ασθενικό της κορίτσι. Οι ενοχές της απώλειας ακολούθως, την ωθούν σε δύο αλλεπάλληλες υιοθεσίες νέων κοριτσιών, που γίνονται όμως αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν την μητρική φροντίδα.

Όταν μεγαλώνουν και γίνονται πλέον άνδρες, εξακολουθούν να μην μπορούν να κατανοήσουν αυτήν την άστοχη εμμονή, της μητέρας τους. Όταν μετά από χρόνια, επιστρέφει από τις σπουδές του στη Γερμανία, ο Γιωργής, έρχεται σε αντίθεση με την μητέρα του ως προς την διατήρηση της δεύτερης ψυχοκόρης της, γεγονός που την οδηγεί στην απόφαση, να του αποκαλύψει το τραγικό μυστικό της.

Οι συντελεστές της παράστασης

Συγγραφέας: Γεώργιος Βιζυηνός

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Σκηνικά/ Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Σχεδιασμός κίνησης: Βρισηίδα Σολωμού

Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα

Βοηθός φωτισμών: Ιφιγένεια Γιαννιού

Βοηθός Σκηνοθέτη: Φάνης Σακελλαρίου

Φωτογραφίες: Μαριλένα Αναστασιάδου

Video: Θάνος Μαργαρίτης

Γραφιστική επιμέλεια: xMx graphics

Επικοινωνία – Γραφείο τύπου: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: Phronesis – AMKE

Επί σκηνής: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις: Από Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 13€

Μειωμένο: 11€

Ατέλειες: 8€

Διάρκεια παράστασης: 85 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων: MORE.COM

https://www.more.com/theater/to-amartima-tis-mitros-mou/

Θέατρο Εν Αθήναις

Ιάκχου 19, Γκάζι (απέναντι από τη στάση Μετρό Κεραμεικός)