Η νέα Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με τέσσερις καινούργιες ταινίες να κάνουν την εμφάνιση τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζουν οι «Πεινασμένες Καρδιές» του Σαβέριο Κονστάνζο, ενώ για τους φίλους του επικού κόσμου της Marvel, προτείνουμε το «Ant-Man» του Πέιτον Ριντ. Ευτυχώς απέναντι στη μέτρια σοδειά των νέων ταινιών, κυκλοφορούν σε επανέκδοση και τρία κλασσικά και αγαπημένα φιλμ: «Ότι μου Αρνήθηκαν οι Άνθρωποι» του Βιττόριο ντε Σίκα, «Στρόμπολι Γη του Θεού» του Ρομπέρτο Ροσελίνι με την Ίνγκριντ Μπέργκμαν και το εξαιρετικό, «Η Σειρήνα Του Μισσισιπή» του Φρανσουά Τρυφώ, με τον Ζαν-Πολ Μπελμοντό και την Κατρίν Ντενέβ.

Ads

«Πεινασμένες Καρδιές» (Hungry Hearts – 2014) του Σαβέριο Κονστάνζο (Ιταλία)

image

Ο Τζουντ (Άνταμ Ντράιβερ) είναι Αμερικανός, η Μίνα (Άλμπα Ρορβάκερ) Ιταλίδα. Συναντώνται τυχαία στη Νέα Υόρκη και ζουν μία θυελλώδη ερωτική ιστορία, που κορυφώνεται με την απρόοπτη εγκυμοσύνη της Μίνα και τον γάμο τους. Από τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης, ένα έντονο μητρικό ένστικτο κάνει την Μίνα να πιστεύει ότι κουβαλά ένα «ξεχωριστό» παιδί. Για να σεβαστεί τη φύση, το προστατεύει εμμονικά από τις «μολύνσεις» του έξω κόσμου και της δυτικής ιατρικής και παλεύει να διατηρήσει την απόλυτη αγνότητά του, όπως εκείνη την αντιλαμβάνεται. Από αγάπη για την Μίνα, ο Τζουντ ακολουθεί τις οδηγίες της, αλλά κάποια στιγμή μία επίμονη μάχη υποψιών και κατηγοριών ξεκινά ανάμεσα σε εκείνον και τη Μίνα και οδηγεί σε μία εκρηκτική σύγκρουση.

Ads

Ένα παράξενο ψυχολογικό θρίλερ – βασισμένο στο μυθιστόρημα του Marco Franzoso – που εντυπωσίασε πέρσι στο 71ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας. Αν και το σενάριο εξελίσσεται μπερδεμένο ανάμεσα στη ρομαντική κομεντί, την ιστορία αγάπης και το θρίλερ, ωστόσο οι δύο αξιόλογες ερμηνείες των πρωταγωνιστών, κερδίζουν τις εντυπώσεις και το ενδιαφέρον του θεατή. Πρόκειται για τον ταλαντούχο Άνταμ Ντράιβερ – γνωστός κυρίως από τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Girls» – και την Ιταλίδα ηθοποιό, Αλμπα Ρορβάκερ (I Am Love – 2009, Τα Θαύματα – 2014). Και οι δύο βραβεύτηκαν στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

«Το να γράψω το σενάριο ήταν πραγματικά καθαρτικό για μένα, γιατί άρχισα να βλέπω τον εαυτό μου με περισσότερο οίκτο. Μείωσα την αυτοκριτική μου και μου έδωσα συγχωροχάρτι. Έτσι είναι η προσωπική μου ιστορία μαζί με την ιστορία του μυθιστορήματος.» – Σαβέριο Κονστάνζο

«Ant-Man» (2015) του Πέιτον Ριντ (Η.Π.Α.)

image

O Dr. Hank Pym (Μάικλ Ντάγκλας) είναι ένας λαμπρός επιστήμονας, εφευρέτης του σωματιδίου Pym που αφορά στη σμίκρυνση ανθρώπων, ζώων και πραγμάτων. Είναι, επίσης, ο πρώτος, σχεδόν μυθικός, Ant-Man. Πιστεύει ότι η τεχνολογία του κινδυνεύει, αφού την εποφθαλμιά ο Darren Cross (Κόρι Στολ), πρώην προστατευόμενός του που έχει κατασκευάσει μια στολή παρόμοια με αυτή του Ant-Man, το Yellowjacket. Έτσι, επιστρατεύει τον Scott Lang (Πολ Ρουντ) έναν ταλαντούχο διαρρήκτη, για να διασφαλίσει το μυστικό της πρωτοποριακής ανακάλυψής του. Για να αυξήσει, όμως, τα ποσοστά επιτυχίας του, ο Scott πρέπει να γίνει ο νέος Ant-Man, ώστε να εκμεταλλευτεί τις υπερδυνάμεις του σούπερ ήρωα: έχει την τρομερή ικανότητα να συρρικνώνεται στο μέγεθος ενός μυρμηγκιού, μπορεί να επικοινωνεί τηλεπαθητικά και να διατάζει στρατούς από τα συμπαθή αυτά έντομα, ενώ παράλληλα διαθέτει τρομερή δύναμη. Οι δυο τους – μαζί με την κόρη του επιστήμονα, Hope van Dyne (Εβάντζελιν Λίλι) – έχοντας να αντιμετωπίσουν επικίνδυνες καταστάσεις και απροσδόκητες παγίδες, πρέπει να επιδείξουν την κατάλληλη ψυχραιμία και αφοσίωση, ώστε να καταστρώσουν παράλληλα ένα σχέδιο που αφορά στη σωτηρία του κόσμου, αλλά και των ίδιων των οικογενειών τους.

Το «Ant-Man» του Πέιτον Ριντ (Bring it On, The Break-Up), αποτελεί το blockbuster της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας, με πρωταγωνιστή τον χαρισματικό ηθοποιό, Πολ Ρουντ (Paul Rudd). Έτσι μετά τους Iron man, Hulk, Captain America και Thor, άλλος ένας ήρωας του επικού κόσμου της Marvel έρχεται να ζωντανέψει στη μεγάλη οθόνη, για πρώτη φορά. Πρόκειται για τον Ant-Man, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της παρέας των Εκδικητών. Αν και η δράση και τα οπτικά εφέ – η ταινία κυκλοφορεί και σε 3D – έχουν συνήθως τον πρώτο λόγο στις ταινίες του συγκεκριμένου είδους, αξίζει να σημειώσουμε ότι εδώ έχει δοθεί αρκετή προσοχή και στη δημιουργία των βασικών χαρακτήρων.

«Ο Ant-Man είναι ένας πολύ ενδιαφέρον χαρακτήρας, αφού πρόκειται για έναν από τους πρώτους Εκδικητές, κάτι το οποίο αρκετοί άνθρωποι φαίνεται να μην το γνωρίζουν. Επίσης, με γοητεύει το γεγονός ότι υπάρχει μια δυναμική σχέση δασκάλου-μαθητή ανάμεσα στον Hank Pym και τον Scott Lang. Όταν ήμουν πιτσιρικάς πέρασα ατέλειωτες ώρες διαβάζοντας κόμικς της Marvel» – Πέιτον Ριντ

Κυκλοφορούν επίσης:
«Βατικανό: Απόρρητοι Φάκελοι» (The Vatican Tapes – 2015) του Μαρκ Νεβέλντιν (Η.Π.Α.)

image

Η Άντζελα Χολμς (Ολίβια Τέιλορ Ντάντλεϊ) είναι μια συνηθισμένη 27χρονη, μέχρι που η παρουσία της αρχίζει να έχει ολέθρια επίδραση σε όποιον βρίσκεται κοντά της, προκαλώντας σοβαρά ατυχήματα και θάνατο. Κατά την εξέταση της υποψιάζονται πως είναι δαιμονισμένη, αλλά όταν το Βατικανό καλεστεί για να εξορκίσει τον δαίμονα, αποδεικνύεται πως πρόκειται για μια αρχαία σατανική δύναμη, πιο ισχυρή από οτιδήποτε μπορούν να φανταστούν. Ο κλήρος πέφτει στα χέρια του Πάτερ Λοζάνο (Μάικλ Πένα) να εξαπολύσει πόλεμο, όχι μόνο για την ψυχή της Άντζελα, αλλά και για τη σωτηρία της ανθρωπότητας…

«Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις» (Sleeping with Other People – 2015) της Λέσλι Χέντλαντ (Η.Π.Α.)

image

Ο Τζέικ (Τζέισον Σουντέκις) είναι ένας άνδρας που δεν μπορεί να κρατήσει καμιά σχέση γιατί δεν μπορεί να σταματήσει να κοιμάται με άλλες γυναίκες. Αποφασίζει να ζητήσει βοήθεια και συναντά μια ομάδα εθισμένων με το σεξ. Εκεί θα βρει εντελώς τυχαία την πρώτη κοπέλα με την οποία έκανε έρωτα στο πανεπιστήμιο, την Lainey (Άλισον Μπρι). Η έλξη ανάμεσα τους είναι πολύ δυνατή όμως συνειδητοποιώντας ότι δεν έχουν την ικανότητα να δημιουργήσουν μια υγιή σχέση, αποφασίζουν να παραμείνουν απλά φίλοι.

Σε επανέκδοση:
«Ότι μου Αρνήθηκαν οι Άνθρωποι» (Umberto D. – 1952) του Βιττόριο ντε Σίκα (Ιταλία)

image

Ο πρώην δημόσιος υπάλληλος Ουμπέρτο Ντομένικο Φεράρι (Κάρλο Μπατίστι – Carlo Battisti) είναι ένας καλοσυνάτος ηλικιωμένος συνταξιούχος που σε όλη του ζωή υπήρξε συνεπής και αξιοπρεπής αλλά τώρα πια είναι πάμπτωχος χωρίς οικογένεια με μοναδική του παρέα το μικρό πανέξυπνο σκυλάκι του, τον Φλάικ. Ο Ουμπέρτο, νοικιάζει ένα μικρό, άθλιο και πανάκριβο δωματιάκι στο σπίτι μιας απαιτητικής και δύστροπης σπιτονοικοκυράς, η οποία προσπαθεί να τον διώξει. Καθώς ο ήρωας μας έχει χρέη, πουλάει λίγα-λίγα τα φτωχικά του υπάρχοντα. Δεν έχει σε ποιόν να απευθυνθεί και ζει μια μίζερη, στενάχωρη ζωή που η μόνη προοπτική που του δίνει – δεδομένης και της ηλικίας του – είναι ο θάνατος.

Το φιλμ «Ότι μου Αρνήθηκαν οι Άνθρωποι» περιγράφει τη δύσκολη ζωή στη μεταπολεμική Ιταλία, όταν βγήκε από τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, ηττημένη και κατεστραμμένη, χωρίς καμία μέριμνα για τους ανήμπορους Ιταλούς. Η σκηνοθεσία του Βιττόριο ντε Σίκα αναδεικνύει με σπαρακτική απλότητα τον πόνο, την απελπισία, τη μοναξιά, τη μελαγχολία, αλλά και τη δύναμη της ζωής που βρίσκει τρόπους να θριαμβεύσει. Με ερασιτέχνες ηθοποιούς – ο πρωταγωνιστής Κάρλο Μπατίστι, είναι καθηγητής φιλόλογος – η ταινία περιγράφει με γλαφυρότητα και ρεαλισμό, τη δύσκολη ζωή στην μεταπολεμική Ιταλία. Το σενάριο του Τσέζαρε Τσαβατίνι (Cesare Zavattini), ήταν Υποψήφιο για Όσκαρ.

«Στρόμπολι Γη του Θεού» (Stromboli – 1950) του  Ρομπέρτο Ροσελίνι (Ιταλία, Η.Π.Α.)

image

Η Κάριν (Ίνγκριντ Μπέργκμαν), είναι μία Λιθουανή, η οποία βρίσκεται σ’ ένα στρατόπεδο προσφύγων στη μεταπολεμική Ιταλία του 1948 και προσπαθεί να ξεφύγει. Προσπαθεί να βγάλει βίζα για την Αργεντινή. Δεν τα καταφέρνει όμως και αποφασίζει να δεχτεί την πρόταση γάμου που της κάνει ο Αντόνιο (Μάριο Βιτάλε), ένας ψαράς από το Στρόμπολι. Όταν όμως οι νεόνυμφοι θα έρθουν να ζήσουν στο νησί, η καλομαθημένη Κάριν πνίγεται στη σκληρή ζωή του νησιού, αλλά και του συντηρητισμού των λιγοστών κατοίκων. Παράλληλα οι συχνές καταστροφικές εκρήξεις του ηφαιστείου, δεν αφήνουν περιθώριο να γίνει εφικτή η ζωή της εκεί.

Ο Ρομπέρτο Ροσελίνι, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στην ιστορία του ιταλικού, αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου. Επηρέασε καθοριστικά την εξέλιξη της Έβδομης Τέχνης, ενώ παράλληλα διέδωσε με τον καλύτερο τρόπο το Ιταλικό Σινεμά σε όλο τον κόσμο, μέσα από τα μοναδικά του έργα. Το φιλμ «Στρόμπολι Γη του Θεού» (Stromboli – 1950), αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής του Ροσελίνι, έχοντας ως πρωταγωνίστρια του, την αγαπημένη Ίνγκριντ Μπέργκμαν.
 

«Η Σειρήνα Του Μισσισιπή» (La sirène du Mississipi / Mississippi Mermaid – 1969) του Φρανσουά Τρυφώ (Γαλλία, Ιταλία)

image

Ο Λουί (Ζαν-Πολ Μπελμοντό) είναι ένας πλούσιος ιδιοκτήτης καπνοφυτειών στο τροπικό νησί Reunion. Αποφασίζει να παντρευτεί δι’ αλληλογραφίας τη Ζουλί. Η γυναίκα όμως που εμφανίζεται είναι διαφορετική από εκείνη της φωτογραφίας. Ο Λουί δεν πτοείται και τελικά την παντρεύεται. Σύντομα όμως η γυναίκα (Κατρίν Ντενέβ) θα εξαφανιστεί παίρνοντας μαζί της και τα χρήματα του Λουί. Οι έρευνες των ιδιωτικών ντετέκτιβ δεν έχουν αποτέλεσμα κι έτσι ο Λουί αποφασίζει να την αναζητήσει ο ίδιος. Τότε, θα κλιμακωθούν οι εξελίξεις, τα αστυνομικά μυστήρια και η λύση θα δοθεί με το ταξίδι του στην Ευρώπη.

Θαυμαστής του Άλφρεντ Χίτσκοκ, αλλά και σπουδαίος μελετητής του έργου του, ο Φρανσουά Τρυφώ μας παρουσιάζει μέσα από τη «Σειρήνα Του Μισσισιπή», μία δικιά του μοναδική οπτική στις ταινίες του συγκεκριμένου είδους, συνδυάζοντας το μυστήριο με την περιπέτεια και τον ρομαντισμό, με φόντο το κλασσικό φιλμ του μετρ του σασπένς, «Δεσμώτης του Ιλίγγου» (1958). Το 1969 ο Τρυφώ μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Κόρνελ Γούλριτς (υπογεγραμμένο με το ψευδώνυμο Γουίλιαμ Άιρις), «Βαλς στα Σκοτάδια». Στο πλευρό του έχει δύο σπουδαίους Γάλλους ηθοποιούς, τον εμβληματικό Ζαν-Πολ Μπελμοντό και την γοητευτική Κατρίν Ντενέβ, οι οποίοι συναντιόνται για μία και μοναδική φορά σε μία αξιόλογη κινηματογραφική ιστορία.

Διαβάστε επίσης:
Ο «αιώνιος έφηβος» Φρανσουά Τρυφώ