Το tvxs.gr σας προτείνει κάθε μέρα ταινίες, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δείτε κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Ads

Ο Αστακός (ΕΡΤ 2, 22.00)
Δραματική ταινία, συμπαραγωγής Ιρλανδίας – Ηνωμένου Βασίλειου – Ελλάδας – Γαλλίας – Ολλανδίας 2015.

Στο κοντινό μέλλον, και σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, όσοι χωρίζουν ή επειδή πεθαίνει ο σύντροφός τους και μένουν μόνοι συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί είναι υποχρεωμένοι μέσα σε 45 μέρες να βρουν νέο ερωτικό σύντροφο και να ζευγαρώσουν. Αν αποτύχουν, μεταμορφώνονται σε κάποιο ζώο της επιλογής τους και αφήνονται ελεύθεροι στο Δάσος. Ένας άντρας που μεταφέρεται στο Ξενοδοχείο επιλέγει, αν δεν τα καταφέρει, να γίνει αστακός. Ωστόσο όμως, δεν αντέχει τη διαμονή εκεί και δραπετεύει στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί, στους οποίους απαγορεύεται να έχουν ερωτικούς συντρόφους. Εκεί ερωτεύεται μια γυναίκα, πράγμα το οποίο είναι ενάντια στους κανόνες των Μοναχικών, και οι δυο τους προσπαθούν να μη γίνουν αντιληπτοί από τους υπόλοιπους.

image

Ads

Ο Γιώργος Λάνθιμος σε αυτήν την πολυβραβευμένη τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, μετά την «Κινέττα», τον «Κυνόδοντα» και τις «Άλπεις», αφηγείται μία αλληγορική, ρομαντική ιστορία αγάπης μ’ έναν τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί. «Ο Αστακός» είναι το αγγλόφωνο ντεμπούτο του σκηνοθέτη, το σενάριο του οποίου συνυπογράφει με τον σταθερό συνεργάτη του Ευθύμη Φιλίππου.

Τα σημαντικότερα από τα βραβεία που απέσπασε η ταινία είναι: το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ των Καννών το 2015, το Βραβείο Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Καλύτερης Ξένης Ταινίας 2016, το Βρετανικό Βραβείο Ανεξάρτητου Κινηματογράφου Καλύτερου Β΄ Γυναικείου Ρόλου 2015 (Ολίβια Κόλμαν), το Βραβείο Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Καλύτερου Σεναριογράφου 2015 (Γιώργος Λάνθιμος, Ευθύμης Φιλίππου), το Βραβείο Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου Καλύτερου Ενδυματολόγου 2015 (Σάρα Μπλένκινσοπ). Επίσης, η ταινία είχε πάνω από 70 υποψηφιότητες, με σπουδαιότερη στα Όσκαρ 2017, Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου για τον Γιώργο Λάνθιμο και τον Ευθύμη Φιλίππου.

image

Σενάριο: Γιώργος Λάνθιμος, Ευθύμης Φιλίππου. Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος.
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Θύμιος Μπακατάκης. Μοντάζ: Γιώργος Μαυροψαρίδης.
Πρωταγωνιστούν: Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λέα Σεϊντού, Τζον Ρίλι, Ολίβια Κόλμαν, Μπεν Γουίσοου, Αριάν Λαμπέντ, Αγγελική Παπούλια.

Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου (Alpha, 23.00)
Ψυχολογικό θρίλερ, συμπαραγωγής Η.Π.Α. – Μ. Βρετανίας – Γαλλίας 2013.

Πρόκειται για τη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος της Αμερικανίδας συγγραφέα αστυνομικής λογοτεχνίας Πατρίσια Χάισμιθ (Εκδόσεις Άγρα), και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του υποψήφιου για Όσκαρ Ιρανοβρετανού σεναριογράφου Χοσεΐν Αμίνι («Τζουντ», «Τα Φτερά της Αγάπης», «Drive», «47 Ronin») με φόντο την Ελλάδα των αρχών του ’60, ανάμεσα στο καφέ Μπραζίλιαν, το ξενοδοχείο Κίνγκ’ς Πάλας και τη Μεγάλη Βρετανία, το Μουσείο Μπενάκη και τα φτηνά ξενοδοχεία της Ομόνοιας, τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο της Κρήτης και το Ανάκτορο της Κνωσού.

image

Ένα ζευγάρι Αμερικανών τουριστών φτάνει στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1962. Στην επίσκεψη τους στην Ακρόπολη, ο Τσέστερ και η Κολέτ γνωρίζουν έναν νεαρό Αμερικανό ξεναγό, τον Ράινταλ, ο οποίος θα τους συνοδεύσει σε μια βόλτα στο Μοναστηράκι και θα δειπνήσει μαζί τους ενώ, καταγοητευμένος από το ζευγάρι, θα δεχτεί πρόθυμα να τους βοηθήσει όταν εκείνοι μπλεχτούν σε ένα φόνο. Οι τρεις τους καταφεύγουν στην Κρήτη και αναζητούν πλαστά διαβατήρια για να διαφύγουν από τη χώρα.

image

Σενάριο – σκηνοθεσία: Χοσέιν Αμινί. Πρωταγωνιστούν: Βίγκο Μόρτενσεν, Κίρστεν Ντανστ, Όσκαρ Άιζακ

Τετάρτη 04:45 (Βουλή Τηλεόραση, 00.00)
Αστυνομικό θρίλερ, συμπαραγωγής Ελλάδας-Γερμανίας-Ισραήλ 2015.

Ο Στέλιος, ιδιοκτήτης ενός τζαζ μπαρ μουσικής και χρεωμένος στους τοκογλύφους, κινδυνεύει να χάσει τα πάντα και καλείται να διεκδικήσει την «υποθηκευμένη» σε ένα Ρουμάνο γκάνγκστερ ζωή του, ο οποίος απαιτεί να εξοφλήσει το χρέος του σε τριάντα δύο μόνο ώρες. Ο μεσολαβητής, και πρώην φίλος του Στέλιου, τον υποχρεώνει σε διάφορα παράνομα θελήματα, η γυναίκα του σκέφτεται σοβαρά να τον εγκαταλείψει και ένας ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες, σηκώνει επιτέλους το ανάστημα του.  Η πλοκή εκτυλίσσεται στην Αθήνα του 2010.  Ο ήρωας προσπαθεί να διατηρήσει τις ισορροπίες στην οικογένειά του καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και αυτός είναι απών, προσπαθώντας να καλύψει τις οφειλές του, να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος και να περισώσει την τιμή του.

image

Σενάριο – σκηνοθεσία: Αλέξης Αλεξίου. Διεύθυνση φωτογραφίας: Χρήστος Καραμάνης. Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης. Μουσική: Felizol. Πρωταγωνιστούν: Στέλιος Μάινας, Δημήτρης Τζουμάκης, Μαρία Ναυπλιώτου.

Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα της Νέας Υόρκης, στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης απέσπασε το βραβείο για την καλύτερη ταινία της  Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και ήταν ο μεγάλος νικητής των Βραβείων Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2016 καθώς απέσπασε εννιά συνολικά βραβεία: Σκηνοθεσίας, , Α΄ Ανδρικού Ρόλου (Στέλιος Μάινας), Μουσικής για τον Felizol, Φωτογραφίας, Σκηνικών, Μοντάζ, Ήχου, Ειδικών Εφέ καθώς και το Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας.

7ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Πέντε ντοκιμαντέρ, από τη Δανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ολλανδία και τις Η.Π.Α., περιλαμβάνει το σημερινό πρόγραμμα του 7ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, που πραγματοποιείται διαδικτυακά από την προηγούμενη Παρασκευή και μέχρι την Κυριακή 14 Φεβρουαρίου μέσα από την ιστοσελίδα https://www.peloponnisosdocfestival.com .

Παρακολουθώντας το Τσερνόμπιλ: Εξερεύνηση μετά την Αποκάλυψη.

image

Αμερικανικής παραγωγής 2019, της Βραζιλιάνας σκηνοθέτριας και ακτιβίστριας Ιάρα Λι, επίσημης προσκεκλημένης του 6ου ΔΦΝΠ το 2020. Η ταινία εξετάζει την underground κουλτούρα της ζώνης αποκλεισμού του Τσερνόμπιλ, καθώς η περιοχή έχει μετατραπεί σε μία περίεργη τουριστική ατραξιόν προσελκύοντας επισκέπτες με όρεξη για κάτι μετά-αποκαλυπτικό, τρεις δεκαετίες μετά το ολέθριο πυρηνικό ατύχημα. Περιπετειώδεις πεζοπόροι (γνωστοί ως «διώκτες»), λάτρεις των extreme sports, καλλιτέχνες και εταιρείες ξεναγήσεων εξερευνούν εκ νέου το μυστηριώδες στοιχειωμένο τοπίο που έχουν καταλάβει τα δέντρα και τα ζώα του δάσους, τώρα που έφυγαν οι άνθρωποί του.

Εν κινήσει – Ταυτότητα και Έρωτας στην Ευρώπη

image

Παραγωγής Ολλανδίας 2020 (πανελλήνια πρεμιέρα), του Martijn Veldhoen. Η ταινία παρακολουθεί για τέσσερα χρόνια τη ζωή έξι ανθρώπων με διπλή ευρωπαϊκή καταγωγή οι οποίοι ζουν σε μέρη όπου συμβαίνουν σημαντικά πολιτικά γεγονότα, όπως το Brexit, η κρίση της Καταλονίας στην Ισπανία, τα Κίτρινα Γιλέκα στη Γαλλία, και, εν τέλει, και η πανδημία της Covid-19. Τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένουν οι πρωταγωνιστές ή ο σκηνοθέτης.

Στην πρώτη γραμμή 

image

Ιταλικής παραγωγής 2020, των Matteo Balsamo και Francesco Del Grosso για την πρώτη γραμμή του πολεμικού μετώπου όπως απεικονίζεται μέσα από τον φακό δεκατεσσάρων φωτορεπόρτερ αλλά και τις μνήμες αντρών και γυναικών σε ένα ταξίδι μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος. Το ντοκιμαντέρ συμμετέχει στο αφιέρωμα «Διεκδικώντας την Ελευθερία».

Σιωπή – Φωνές της Λισαβόνας

image

Πορτογαλικής παραγωγής 2020, των Judit Kalmár και Céline Coste Carlisle, ένα ταξίδι στην σημερινή εξωραϊσμένη Λισαβόνα εξερευνώντας τη σχέση μεταξύ των τραγουδιστών των fados  κι ενός κόσμου που συνεχώς αλλάζει γύρω τους. Ακολουθώντας τα βήματα της Σελίν, που ζει στην Πορτογαλία εδώ και 20 χρόνια, μας παρουσιάζει τις ζωές της Ιβόν Ντίας και της Μάρτα Μιράντα, δύο τραγουδιστριών από διαφορετικές γενιές που παλεύουν για την επιβίωση της τέχνης και της κοινότητάς τους.

Είμαι η Έρικο Gender Equality

image

Παραγωγής Δανίας 2020, της Jannik Splidsboel. Το ντοκιμαντέρ συμμετέχει στο αφιέρωμα «Ισότητα των Φύλων» και παρουσιάζει τις διάφορες πτυχές της ζωής της Γιαπωνέζας πιανίστριας Eriko Makimura, οι οποίες συγκρούονται καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το παρελθόν της αλλά και να ελευθερωθεί από αυτό.

Η κάθε ταινία είναι διαθέσιμη δωρεάν για 24 ώρες την ημέρα προβολής της, από τις 00:00 μέχρι τις 23:59. Επιτρέπονται μέχρι 200 θεάσεις σε κάθε ταινία αλλά δεν μπορεί να γίνει κάποιου είδους κράτηση.