Το tvxs.gr σας προτείνει κάθε μέρα ταινίες, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δείτε κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Ads

Το Πάρτυ (ΕΡΤ2, 22.00)

Μαύρη κωμωδία, παραγωγής Ηνωμένου Βασιλείου 2017. Η αριστουργηματική ασπρόμαυρη κοινωνική σάτιρα της καταξιωμένης δημιουργού Σάλι Πότερ διαδραματίζεται σε πραγματικό χρόνο σε ένα λονδρέζικο σπίτι με εντυπωσιακούς πρωταγωνιστές.

Η ταινία γυρίστηκε κατά την διάρκεια του δημοψηφίσματος για το Brexit και σχολιάζει με μαύρο χιούμορ τη σημερινή βρετανική κοινωνική και πολιτική ζωή. Η Σάλι Πότερ χαρακτηρίζει το «Πάρτυ» ως «μία τραγωδία σε περιτύλιγμα κωμωδίας, όπου η εορταστική συγκέντρωση μερικών φίλων κλιμακώνεται γρήγορα σε ένα βίαιο ξέσπασμα».

image

Ads

H Τζάνετ (Κριστίν Σκοτ Τόμας) είναι πολιτικός και μόλις πήρε μία σημαντική προαγωγή. Στη βραδιά που διοργανώνει με τον σύζυγο της Μπιλ (Τίμοθυ Σπολ) στο κομψό λονδρέζικο σπίτι τους οι προσκεκλημένοι είναι λίγοι και εκλεκτοί. Οι εξελίξεις όμως θα είναι πολλές και μάλλον άκομψες.

image

Μια «γυμνή» ταινία που μετατρέπει τους περιορισμούς του χώρου και του «πραγματικού χρόνου» σε αρετές, ένα επίτευγμα κινηματογράφησης και υποκριτικής που δεν μας επιτρέπει να κρυφτούμε πουθενά, αλλά μας ανταμείβει με τη θεραπευτική δύναμη του γλυκόπικρου γέλιου, σε στιγμές που τα παγκόσμια γεγονότα μας φέρνουν δάκρυα στα μάτια.

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Σάλι Πότερ. Πρωταγωνιστούν: Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τίμοθυ Σπολ, Μπρούνο Γκαντζ, Πατρίτσια Κλάρκσον, Έμιλι Μόρτιμερ, Κίλιαν Μέρφι.

AGORA II – Δεσμώτες (ΕΡΤ2, 23.15)

Μετά το «AGORA – Από την Δημοκρατία στις Αγορές» το προηγούμενο ντοκιμαντέρ του, το οποίο προκάλεσε αίσθηση και βραβεύτηκε διεθνώς, ο Γιώργος Αυγερόπουλος επιστρέφει με την δεύτερη ταινία του για την ελληνική κρίση, «AGORA II – Δεσμώτες», που προβάλλεται απόψε στις 23:15 στην ΕΡΤ2 σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση στην ελληνική τηλεόραση. 

Το πολυσυζητημένο ντοκιμαντέρ, συμπαραγωγής Ελλάδας – Γερμανίας – Γαλλίας 2020, που βγήκε στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες πριν από ένα χρόνο, τον περασμένο Φεβρουάριο, και χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο ως «ιστορικό ντοκουμέντο» και «κιβωτός μνήμης», αφηγείται τα τελευταία πέντε χρόνια της ελληνικής οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, μέσα από τα μάτια των πρωταγωνιστών της: του Αλέξη Τσίπρα, του Γιάνη Βαρουφάκη, της Μάγδας Φύσσα, του Ζακ Κωστόπουλου, του Τζουάν και της Νερμίν, προσφύγων από τη Συρία.

Με μοναδικό υλικό και σπάνιες οπτικοακουστικές καταγραφές από τα παρασκήνια των διαπραγματεύσεων μεταξύ της τότε ελληνικής κυβέρνηση και των πιστωτών της χώρας και με σύμμαχο τον χρόνο, ο Γιώργος Αυγερόπουλος ακολουθεί τους πρωταγωνιστές του μέχρι το τέλος, δημιουργώντας ένα μοναδικό, πολυεπίπεδο ντοκιμαντέρ, τον καθρέφτη μιας βαρύτατα τραυματισμένης κοινωνίας.

Πολύ πριν την κρίση του κορονοϊού, ήδη από το 2010, η Ελλάδα βρίσκεται σε μόνιμη κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Όντας το πιο πρόσφατο «πειραματόζωο» εφαρμογής νεοφιλελεύθερων συνταγών που επιβλήθηκαν από την Τρόικα κατά την κρίση της ευρωζώνης, έχασε το 25% του ΑΕΠ της (κάτι που ισοδυναμεί με περίοδο πολέμου), γνώρισε τη διάλυση του κοινωνικού κράτους, την αποσάθρωση του δημόσιου συστήματος υγείας και την άνοδο των ανισοτήτων και του φασισμού.

image

Με αφετηρία το 2015, ο αναγνωρισμένος κινηματογραφιστής καταγράφει την κρίση του ευρώ, έχοντας εξασφαλίσει αποκλειστική πρόσβαση, με εικόνα και ήχο, στα παρασκήνια των διαπραγματεύσεων μεταξύ της τότε ελληνικής κυβέρνηση της Αριστεράς και των πιστωτών της χώρας. Με αυτό το υλικό που βλέπει το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά, ο θεατής καταφέρνει να συνδέσει τα χαμένα κομμάτια του παζλ εκείνων των ημερών, αποκωδικοποιώντας ενέργειες που υπήρξαν καθοριστικές για τη διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού στην Ευρώπη.

Ωστόσο ο Αυγερόπουλος δεν μένει μόνο εκεί. Καταγράφει παράλληλα, την εξέλιξη της προσφυγικής κρίσης σε βάθος χρόνου, καθώς και τη συνακόλουθη άνοδο του εθνικισμού και του φασισμού σε μια ολοένα και πιο πολωμένη ελληνική κοινωνία. Η ταινία κλείνει με την κρίση του κορονοϊού και με το πως αυτή έθεσε υπό αμφισβήτηση τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας καθώς – για άλλη μια φορά – και την «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη».

image

Το «AGORA II» – Δεσμώτες είναι ένα βαθιά ανθρώπινο έργο, βασισμένο σε χαρακτήρες: Ο Αυγερόπουλος, πέρα από την αποκλειστική πρόσβαση στην εθνική και διεθνή πολιτική σκηνή, ακολουθεί τις ζωές ανθρώπων από διάφορα κοινωνικά στρώματα, όπως ένα ζευγάρι προσφύγων από τη Συρία, μια μητέρα της οποίας το παιδί δολοφονήθηκε από μέλος της Χρυσής Αυγής, μία οικονομική μετανάστρια, έναν ΛΟΑΤ ακτιβιστή και έναν νέο γιατρό.

Το αποτέλεσμα είναι ένα μοναδικό, πολυεπίπεδο ντοκιμαντέρ: μια ιστορία που εξελίσσεται και ξεδιπλώνεται μαζί με τους χαρακτήρες της σε βάθος χρόνου, καθώς αυτοί έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες αποφάσεις, για να επιτύχουν έστω κάποιους από τους στόχους τους. Αποτελεί το κινηματογραφικό μωσαϊκό μιας ευρωπαϊκής δυστοπίας και θέτει καίρια ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης.

Η ταινία μετά την αποψινή τηλεοπτική πρεμιέρα της στη δημόσια τηλεόραση θα είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤflix ενώ μπορείτε να τη δείτε και εδώ.

Ιστορία ενός βλέμματος (online.filmfestival.gr )

image

Το αφιέρωμα με τίτλο «Σινεμά και Φωτογραφία», το οποίο πραγματοποιείται από σήμερα Δευτέρα 25 έως την Τετάρτη 27/1 στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του MΟΜus – Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει την προβολή τριών εξαιρετικών ντοκιμαντέρ, ανάμεσά τους η «Ιστορία ενός βλέμματος» της Mariana Otero, γαλλικής παραγωγής 2019.

Στο απόγειο της καριέρας του και εντελώς ξαφνικά, ο διάσημος φωτο-δημοσιογράφος Gilles Caron πεθαίνει στην Καμπότζη το 1970, σε ηλικία μόλις 30 ετών. Όταν η σκηνοθέτης της ταινίας έρχεται σε επαφή με το έργο του, μια φωτογραφία που αντηχεί και τη δική της ιστορία τραβά την προσοχή της. Ξαφνικά βρίσκεται πνιγμένη μέσα σε ένα τεράστιο έργο 100.000 και πλέον φωτογραφιών, προσπαθώντας να αφηγηθεί την ιστορία του μοναδικού βλέμματος του κεντρικού της χαρακτήρα, αλλά ταυτόχρονα και του δικού της.

image

Το εν λόγω ντοκιμαντέρ, όπως και όλες οι ταινίες του αφιερώματος «Σινεμά και Φωτογραφία», θα είναι διαθέσιμο στην online πλατφόρμα του ΦΚΘ, online.filmfestival.gr , από σήμερα Δευτέρα στις 10:00 το πρωί έως την Τετάρτη 27/1 στις 23.59.

Μνήμες Φόνων (Cinobo)

Αστυνομικό θρίλερ, νοτιοκορεατικής παραγωγής 2003. Μία από τις κορυφαίες κορεάτικες ταινίες όλων των εποχών από τον θριαμβευτή των Όσκαρ για την ταινία του «Παράσιτα», Μπονγκ Τζουν-χο.

Ο πολυβραβευμένος Κορεάτης auteur στις «Μνήμες Φόνων» εμπνέεται από ένα αληθινό κομμάτι σύγχρονης ιστορίας της χώρας του, τους πρώτους φόνους της Νοτίου Κορέας που αποδόθηκαν στη δράση ενός σίριαλ κίλερ, από τον Σεπτέμβριο του 1986 έως τον Απρίλιο του 1991.

image

Είναι η δεύτερη ταινία του και πρώτη συνεργασία με τον σπουδαίο πρωταγωνιστή του, βραβευμένο με Όσκαρ για τα «Παράσιτα», Σονγκ Κανγκ-χο, εδώ στο ρόλο του ντετέκτιβ που είναι υπεύθυνος για την επίλυση των φόνων. Το βλέμμα του Σονγκ καθώς κοιτάει την κάμερα σπάει τον τοίχο μεταξύ έργου και θεατή κουβαλώντας μέσα του μια αγωνία (και μια θλίψη) σχεδόν υπαρξιακή.

Ακολουθώντας τον ήρωά του στα procedural αδιέξοδά του, ο Μπονγκ Τζουν-χο χαράζει διαδρομές σε μια κοινωνία ταραγμένη μέχρι τον πυρήνα της. Μια σοκαρισμένη κοινωνία όπου ένα νέο σκοτάδι έρχεται να πυκνώσει τις υπάρχουσες δομές θέτοντας τα πάντα υπό αμφισβήτηση. Είμαστε μόλις στο 2003 και γινόταν ήδη σαφές: Μέσα από αυτό το σερί των πρώτων κορεάτικων ταινιών του, ο Μπονγκ Τζουν-χο θα ήταν ο μεγάλος χαρτογράφος του 21ου αιώνα.

image

Οι «Μνήμες Φόνων» έκαναν την επίσημη ελληνική πρεμιέρα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα του Cinobo, δεκαεπτά χρόνια μετά την πρώτη παγκόσμια προβολή τους.
Δείτε την ταινία κάνοντας εγγραφή στο cinobo.com ή δοκιμάστε δωρεάν για 14 ημέρες.