Σήμερα η στήλη θα ασχοληθεί με την καινούργια ταινία του Κώστα Γαβρά που βασίστηκε στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη «Ενήλικες στο Δωμάτιο». Καταπληκτική. Ίσως η καλύτερη που έχει βγάλει ποτέ ο σκηνοθέτης. Και κατά τη γνώμη μου η καλύτερη στην ιστορία του κινηματογράφου. Δεν την έχω δει, αλλά δεν πειράζει. Όπως θα διαβάσετε παρακάτω και άλλοι δεν την είδαν αλλά έσπευσαν να την κατακρίνουν. Οπότε κι εγώ με τη σειρά μου λέω πως είναι σούπερ φιλμ. Δύο ώρες ασταμάτητης δράσης και πλοκής. Και ερμηνείες για Όσκαρ.

Ads

Ο Νίκος Μαστοράκης λόγου χάριν εξέφρασε αρνητική γνώμη, από το σπίτι του, μέσω facebook: «Αφόρητη πλήξη έφερε στο Φεστιβάλ της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημά του με ήρωα έναν ανόητο, φαύλο, μπουφόνο, κάποιον Μπαρουφάκη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του «Ζ» και μόνο για αυτή την ταινία) εσφαγιάσθη από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη κομμουνιστές και υστεροαριστερούς) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς. Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε πάτο με το Μπαρουφάκειο εγχείρημα».

Αλλά και ο Χρήστος Ράπτης, ο ιδιοκτήτης του iefimerida, ήταν επικριτικός: «Η πιο απλοϊκή και βαρετή ταινία στην ιστορία του σινεμά». Αποθέωση και το ρεπορτάζ στο site του: «Πολύ χαμηλή βαθμολογία συγκεντρώνει η ταινία του Κώστα Γαβρά που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Η βαθμολογία που δημοσιεύεται στην ειδική πλατφόρμα imdb, όπου παρουσιάζεται η ταινία έχει βαθμολογία κάτω από 4, γεγονός που έχει προκαλέσει εντύπωση». Βέβαια στο imdb έμπαιναν και βαθμολογούσαν την ταινία ανώνυμοι από την Αθήνα, όπως ένας Kostas Tsakonas, αλλά ποιος δίνει σημασία…

Άποψη εξέφρασε και ο Σάκης Μουμτζής στο Liberal: «Ο Γαβράς ηρωοποιεί αυτούς που αποφάσισαν, εν ψυχρώ, να παίξουν στα ζάρια μιαν ολόκληρη χώρα, αποδίδοντας την ευθύνη για όλα στον… καπιταλισμό. Οι ήρωες του σκηνοθέτη λύγισαν μπροστά σε ένα ολόκληρο σύστημα. Ηττήθηκαν, γιατί βρέθηκαν αντιμέτωποι με συντριπτικά υπέρτερες δυνάμεις. Είναι σαφές πως ο Γαβράς κάνει άμεση πολιτική παρέμβαση με την ταινία του». Και τονίζει ο αγαπητός Σάκης Μουμτζής «τον απλουστευτικό τρόπο που προσέγγιζε πάντα τα γεγονότα σε όλες τις ταινίες του». Μέγας κριτικός κινηματογράφου.

Ads

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Βαγγέλης Περρής στην AV: «Φυσικά δεν μπορείς να σχολιάσεις και, πολύ περισσότερο, να επικρίνεις μία ταινία που δεν την έχεις δει. Ευτυχώς δεν ζούμε στην εποχή που αγανακτισμένες τυφλές ορδές έφτυναν τις αφίσες από την “Ελένη” και δάγκωναν όσους πήγαιναν να παρακολουθήσουν το “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”. Έχουμε όμως το δικαίωμα να αναφερθούμε στην αποκλειστική πηγή της ταινίας που, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, είναι τα κάπως πρώιμα απομνημονεύματά του Yanis Βαρουφάκη. Είναι προφανές ότι ο σκηνοθέτης περιβάλλει με εμπιστοσύνη όσα διηγείται ο πρώην υπουργός, αλλά μάλλον θα ήταν πιο επιφυλακτικός αν παρακολουθούσε και τις υπόλοιπες διαχρονικές καταθέσεις προσωπικών ντοκουμέντων από τη ζωή του Ήρωα».

Όσο για τον θεωρητικό του «Φιλελεύθερου», τον LavrentisBeria, αυτός έγραψε σοβαρά σοβαρά: «Με ρωτάν οι σύντροφοι γιατί ο κ. Γαβράς γύρισε ταινία διαστρεβλώνοντας υπέρ Βαρουφάκη – Τσίπρα. Απλό, σύντροφοι. Εκτός των χρημάτων, ιστορία οι millennials μαθαίνουν από το youtube και από το netflix. Μια “ιστορική” ταινία κάνει για 1.000 βιβλία στην εποχή της απολυτής προπαγάνδας».

Πολλοί αναφέρθηκαν και στις φοροελαφρύνσεις που πήρε η ταινία από το πρόγραμμα του ΕΚΟΜΕ (αυτή και άλλες 60 – 70 παραγωγές έως τώρα). Όπως ο Άρης Πορτοσάλτε: «Το βιβλίο του Βαρουφάκη (που προβάλλει τους τυχοδιωκτισμούς Τσίπρα 2015) χρηματοδοτήθηκε για να γίνει ταινία, μάλιστα. Χρηματοδότηση για την Τελευταία Μπλόφα των Βαρβιτσιώτη – Δενδρινού μπορεί να βρεθεί; Ώστε να γίνει ταινία: Η… πραγματική πραγματικότητα…». Η Ελένη Βαρβιτσιώτη, πάντως, έσπευσε χαρούμενη να προβάλει την αρνητική κριτική του περιοδικού Variety.

Φυσικά βρήκαν ευκαιρία και ξεσπάθωσαν στο twitter τα δεξιά τρολ. Ενδεικτικά ένα Top 5. Ποιος Γαβράς τώρα, ένας «γραφικός ξεμωραμένος σκηνοθέτης» είναι…

1. Ο κομμουνιστής που πέρασε όλη του τη ζωή στη Γαλλία αναλύοντάς μας πόσο κακός είναι ο καπιταλισμός, έφαγε 2 εκατομμύρια από τα χρήματα του ελληνικού λαού για να μας πει πόσο καλός ήταν ο ψυχοπαθής Μπαρουφαάης που επέβαλε κάπιταλ κοντρόλς και μας πήγε μέσα 100 δισ.
2. Ζεις σε μια χώρα που ένας γραφικός ξεμωραμένος σκηνοθέτης τσεπώνει 630.000 ευρώ κρατική επιχορήγηση, για να γυρίσει ταινία που θεοποιεί έναν τσαρλατάνο πολιτικό που κατέστρεψε την Εθνική Οικονομία σου. 100 δισ.+ 630.000. Τόσο ενήλικοι, τόσο ηλίθιοι.
3. Ο Γαβράς αποφάσισε στη δύση της καριέρας του να μας αποδείξει ότι το να προσφέρεις υπηρεσίες αγοραίου έρωτα δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να είσαι εκδιδόμενη.
4. Παιδιά, να υπενθυμίσω: Ο Γαβράς έχει παραδεχτεί ότι του πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Δεν αποδέχτηκε την πρόταση, αλλά αποδέχτηκε τα λεφτά για την ταινία!
5. Βλέποντας πόσο απερίσκεπτα υιοθέτησε ο Γαβράς την οπτική του Βαρουφάκη, δεν μπορούσα πάρα ν’ αναρωτηθώ αν ήταν όντως σοβαρή ταινία το «Ζ».

Κορυφαίος και ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Προκόπης Δούκας: «Δεν χρειάζεται να δεις μια ταινία, που είναι βασισμένη στο βιβλίο του Βαρουφάκη, για να αποφανθείς ότι είναι μια μονομερής κολακεία του ναρκισσισμού του». Ούτε Ταραντίνο χρειάζεται να δεις για να αποφανθείς για την ταινία του.

Τη μεγάλη αλήθεια για όλους τους παραπάνω κριτικούς κινηματογράφους την είπε ένας άλλος χρήστης του twitter: «Αυτοί που αξιολογούν αρνητικά την ταινία του Γαβρά, που βασίζεται στο βιβλίο του Βαρουφάκη, χωρίς να την έχουν δει, είναι οι ίδιοι που θα αξιολογούσαν θετικά αν ο Γαβράς γύριζε ταινία βασισμένη στο βιβλίο της Βαρβιτσιώτη, και πάλι χωρίς να την έχουν δει».

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών