Στην κατασκευή ενός νέου επιβατηγού αεροπλάνου, που υπόσχεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, χωρίς «εκπτώσεις» στη μεταφορική ικανότητα αριθμού επιβατών και βάρος φορτίου, εμπλέκεται ενεργά η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM, μέλος του ομίλου Air France-KLM.

Ads

Σύμφωνα με την εταιρεία, το αεροπλάνο, με το πρωτότυπο σχήμα V, θα καταναλώνει 20% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με ένα Airbus A350.

Η ιδέα ανήκει στο Πολυτεχνείο Delft (Delft University of Technology) της Ολλανδίας. Σύμφωνα με το CNN, στο σχήμα V ενσωματώνονται η καμπίνα των επιβατών, οι δεξαμενές καυσίμου κι οι πτέρυγες. Οι κινητήρες προβλέπεται ότι θα είναι τοποθετημένοι στο πίσω και άνω μέρος του αεροσκάφους ενώ στα πτερύγιά του θα φιλοξενούνται οι καμπίνες των επιβατών, ο χώρος των αποσκευών και τα ντεπόζιτα καυσίμων.

Το λεγόμενο «V-Plane» θα διαθέτει δυο κινητήρες σε ξεχωριστές ατράκτους στο πίσω κι άνω μέρος της πτέρυγας, ενώ το σχήμα του μπορεί να το καθιστά 15% πιο αεροδυναμικά αποδοτικό σε σύγκριση με τα συμβατικά αεροσκάφη.

Ads

Το πανεπιστήμιο Delft και η KLM υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας και αναμένεται να συνεργαστούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της ιδέας η οποία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. Η KLM για την ώρα δεν έχει ανακοινώσει το ποσό με το οποίο θα συνδράμει στις έρευνες και την ανάπτυξη. Αυτό που ειπώθηκε όμως είναι πως το αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει 314 επιβάτες σε διαμόρφωση δύο χώρων.

Το πλάτος του αναμένεται να είναι 65 μέτρα και το μήκος 55 μέτρα, ενώ το μέγεθος αυτό μπορεί να τροποποιηθεί. Αν όλα πάνε καλά, το αεροσκάφος ίσως μπει σε κανονική παραγωγή και να πετάξει το 2040. Ωστόσο, ένα προσχέδιο θα παρουσιαστεί στο κοινό τον Οκτώβρη του 2019 στους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της KLM.

Το αεροσκάφος «Flying-V» έχει πάρει το όνομά του από τις ομώνυμες διάσημες ηλεκτρικές κιθάρες Gibson.