Ομάδα επιστημόνων, μελετώντας ένα σκελετό που βρέθηκε σε σπήλαιο της Ιταλίας, ανακάλυψαν το αρχαιότερο DNA που ανήκει στον άνθρωπο του Νεάντερταλ, όπως μετέδωσε το Live Science.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι ερευνητές εξέφρασαν την εκτίμηση πως τα κύτταρα του DNA είναι μεταξύ 130.000 και 170.000 ετών. Ο συγκεκριμένος σκελετός είχε ανακαλυφθεί το 1993, αλλά μια νέα μελέτη έδειξε πως το DNA, που αποτελούσε μέρος από το δεξί ώμο του ευρήματος, ανήκει στον άνθρωπο του Νεάντερταλ, τον κοντινότερο συγγενή του σημερινού ανθρώπου.

«Έχουμε έναν σχεδόν ολοκληρωμένο απολίθωμα ανθρώπινου σκελετού ώστε να το περιγράψουμε και να το μελετήσουμε με λεπτομέρεια. Είναι ένα όνειρο», δήλωσε ο Φάμπιο ντι Βιτσέντζο, ένας από τους ερευνητές.

«Η μορφολογία του σκελετού προσφέρει μια σπάνια ματιά στην πλέον πρώιμη φάση της εξελικτικής ιστορίας των Νεάντερταλ αλλά και σε ένα από τα πλέον κρίσιμα γεγονότα στην ανθρώπινη εξέλιξη. Αυτός ο σκελετός μπορεί να μας βοηθήσει ώστε να καταλάβουμε καλύτερα πότε – και κυρίως πώς – οι Νεάντερταλ εξελίχθηκαν», πρόσθεσε ο Ιταλός ερευνητής.