Ένα βήμα παραπέρα στην προστασία των διαδικτυακών προσωπικών δεδομένων προχωρούν Google Chrome και Mozilla Firefox, που ύστερα από πιέσεις εκ μέρους της αμερικανικής κυβέρνησης, εγκαθιστούν το κουμπί «Μην με Παρακολουθείτε». Χάρη στο τελευταίο, οι χρήστες θα μπορούν να μπλοκάρουν τη συλλογή δεδομένων από ορισμένες διαφημιστικές εταιρείες.

Ads

Η Mozilla πρότεινε την προσθήκη ενός σήματος στο δημοφιλές προγράμματα περιήγησής της στο διαδίκτυο, Firefox, το οποίο θα επιτρέπει αυτομάτως στους χρήστες να αποκλείουν ιστοσελίδες από τη συγκέντρωση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων τους.

Οι ιστοσελίδες αυτές θα αποφασίζουν στη συνέχεια εάν θα ικανοποιήσουν την επιθυμία των χρηστών ή θα συνεχίζουν να συλλέγουν στοιχεία για διαφημιστικούς λόγους. «Η πρόκληση της προσθήκης αυτού του κουμπιού είναι ότι απαιτεί και τα προγράμματα περιήγησης και οι ιστοσελίδες να το εγκαταστήσουν προκείμενου να το εγκαταστήσουν για να είναι απολύτως αποτελεσματικό», εξηγεί ο Άλεξ Φάουλερ της Mozilla. «Η Mozilla αναγνωρίζει το πρόβλημα της κότας και του αυγού και αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προτείνει ότι το κουμπί θα αφορά μεταγενέστερες εκδόσεις του Firefox».

Παράλληλα, τη Δευτέρα, η Google λάνσαρε τη Δευτέρα μια επέκταση για το Chrome που εμποδίζει τη συλλογή στοιχείων στα αρχεία cookies. Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η λειτουργία «Keep My Opt-Outs» μπλοκάρει διαφημίσεις από 50 διαφημιστικά δίκτυα, ανάμεσά τους και τα 15 μεγαλύτερα (σύμφωνα με στοιχεία της ComScore). Στην περίπτωση όμως άλλων διαφημιστικών εταιρειών, το κουμπί δεν έχει αποτέλεσμα.

Ads

Μετά την ενεργοποίηση του κουμπιού, οι χρήστες «μπορεί να βλέπουν συνεχώς τις ίδιες διαφημίσεις σε συγκεκριμένους δικτυακούς τόπους, ή να βλέπουν διαφημίσεις που δεν τους αφορούν», δήλωσαν οι διευθυντές παραγωγής της Google Σον Χάρβι και Ράγιας Μούνκα.

Το Reuters μεταδίδει πως η παραπάνω εξέλιξη ήρθε έπειτα από πιέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης σύμφωνα με τα οποία οι διαφημιστές έχουν πρόσβαση σε υπερβολικά πολλά δεδομένα για τους χρήστες -ποιους δικτυακούς τόπους επισκέπτονται, ποιους συνδέσμους ακολουθούν, τι αναζητούν και τι αγοράζουν. Ένα μήνα πριν, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των ΗΠΑ είχε ζητήσει να δημιουργηθεί ένα κουμπί «Μη με Παρακολουθείτε».