Το περιοδικό Time παρουσιάζει στο εξώφυλλο του μία φωτογραφία του Μάρκ Ζούκενμπεργκ και από κάτω ένα παραθυράκι που αναφέρει «διαγραφή του Facebook» και από κάτω τις επιλογές «Ακύρωση» και «Διαγραφή» με τον κέρσορα να είναι στην μεριά του δεύτερου. Αυτή η μικρή λεπτομέρεια δείχνει και την θέση που παίρνει το περιοδικό στο δίλημμα.

Ads

Αιτία γι αυτό το εξώφυλλο είναι οι αποκαλύψεις της Φράνσις Χάουγκεν, η πρώην product manager της εταιρείας. Οι καταγγελίες που έκανε η Φράνσις Χαούγκεν λένε ότι το Facebook προωθεί τον διχασμό, βλάπτει τα παιδιά και, κυρίως, ότι βάζει το κέρδος πάνω από την ασφάλεια των χρηστών.

Η 37χρονη είχε διαρρεύσει πολλά εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας στην Wall Street Journal με την κατηγορία που προαναφέρθηκε, δηλαδή ότι «η εταιρεία επιλέγει το κέρδος παρά την ασφάλεια» των χρηστών της».

Η Φράνσις Χαούγκεν κατέθεσε στην αμερικανική Γερουσία ότι είδε «το Facebook βρέθηκε κατ’ επανάληψη αντιμέτωπο με συγκρούσεις μεταξύ των δικών του κερδών και της ασφάλειάς μας. Eπέλεγε πάντα υπέρ του κέρδους του».

Ads

Επίσης, προειδοποίησε ότι «Αν δεν ελεγχθεί, το Facebook θα συνεχίσει να κάνει επιλογές ενάντια στο κοινό καλό. Το Facebook μπορεί να αλλάξει, αλλά δεν θα το κάνει από μόνο του. Πιστεύω ότι έχουμε ακόμα χρόνο για δράση. Αλλά πρέπει να δράσουμε τώρα».

Τέλος, σε σχέση με το 5ωρο black out στις 4/10 που έπαθαν οι εφαρμογές της εταιρείας η κ. Χάουγκεν το σχολίασε, λέγοντας ότι «για περισσότερες από πέντε ώρες το Facebook δεν χρησιμοποιήθηκε για να εμβαθύνει διαιρέσεις, να αποσταθεροποιήσει δημοκρατίες και να κάνει τα νεαρά κορίτσια και γυναίκες να αισθάνονται άσχημα για τα σώματά τους».

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 

A post shared by TIME (@time)