«Μόνο εμείς μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα μας. Και μιλάω με κάθε ειλικρίνεια. Οι ξένοι αγαπάνε το πετρέλαιο, το χρυσάφι, τα διαμάντια και τα φθηνά εργατικά χέρια του ισλαμικού κόσμου. Τους αρέσουν οι συγκρούσεις, οι μάχες και οι καυγάδες στη Μέση Ανατολή. Πιστέψτε με, δεν μας συμπαθούν». Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετσέπ Ταγίπ Ερντογάν, μιλώντας χθες ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικής και Εμπορικής Συνεργασίας του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας (COMCEC).

Ads

Ο Ερντογάν άσκησε δριμύτατη κριτική κατά των δυτικών χωρών, ακόμη και σε αυτές με τις οποίες η χώρα του είναι «στρατηγικός σύμμαχος». «Μοιάζουν με φίλους, αλλά μας θέλουν νεκρούς, ευχαριστιούνται να βλέπουν τα παιδιά μας να πεθαίνουν. Για πόσο καιρό θα το ανεχθούμε;», είπε.

Παράλληλα, τόνισε πως «ο μόνος τρόπος να ξεπεράσουμε την κρίση στον ισλαμικό κόσμο είναι η ενότητα, η αλληλεγγύη και η συμμαχία».

Και πρόσθεσε: «Πιστέψτε με, μπορούμε να λύσουμε κάθε πρόβλημα όσο είμαστε ενωμένοι. Οι Ισλαμικές χώρες, που έχουν αναπτυχθεί οικονομικά πρόσφατα, υποφέρουν από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές και πολιτικές κρίσεις στην ιστορία τους, ταυτοχρόνως. Εάν δράσουμε μαζί, θα δώσουμε ένα τέλος στην μοναξιά των Παλαιστινίων, που συνεχίζεται σχεδόν ένα αιώνα… είναι πιθανό να τερματίσουμε την αιματοχυσία στο Ιράκ και τις δολοφονίες παιδιών στη Συρία».

Ads

Επιμένει στα περί ανακάλυψης των ΗΠΑ από μουσουλμάνους εξερευνητές

Ο Ταγίπ Ερντογάν δεν δίστασε, παράλληλα, να επανέλθει και σε όσους είχαν γελάσει πρόσφατα αναφορικά με το σχόλιό του ότι μουσουλμάνοι εξερευνητές έφθασαν στην Αμερική τον 12ο αιώνα, σχεδόν τρεις αιώνες πριν τον Χριστόφορο Κολόμβο. «Πάσχουν από σύμπλεγμα κατωτερότητας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με αναλυτές, η θεωρία του Ερντογάν για τον Κολόμβο και τους μουσουλμάνους εξερευνητές μάλλον βασίζεται σε ένα αμφιλεγόμενο άρθρο του μουσουλμάνου ιστορικού Γιουσέφ Μρουέχ, που δημοσιεύτηκε το 1996.

Ο συγγραφέας του μνημονεύει ένα σημείο του ημερολογίου του Κολόμβου, όπου γίνεται λόγος για ένα τζαμί στις ακτές της Κούβας. Η φράση θεωρείται από τους περισσότερους ιστορικούς ως μεταφορική περιγραφή του τοπίου, αφού δεν έχουν βρεθεί έτσι κι αλλιώς ερείπια ισλαμικού οικοδομήματος στο νησί.