Εταιρείες τεχνολογίας, ακαδημαϊκά ιδρύματα, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και άλλοι φορείς στήνουν από κοινού ένα fund 14 εκατ. δολαρίων για τη στήριξη της News Integrity Initiative.

Η διεθνής αυτή πρωτοβουλία έχει στόχο να βοηθήσει τους χρήστες του Ίντερνετ στο να ξεχωρίζουν τις ειδήσεις από τα fake news.

Αποστολή της News Integrity Initiative είναι να προωθήσει αυτό που θεωρείται «παιδεία» πάνω στα νέα (news literacy), να αυξήσει την εμπιστοσύνη προς τη δημοσιογραφία ανά τον κόσμο και να βοηθήσει στον δημόσιο διάλογο.

H News Integrity Initiative θα χρηματοδοτεί σχετικές έρευνες και προγράμματα, ενώ θα συγκαλούνται συναντήσεις με ειδικούς της συγκεκριμένης βιομηχανίας.

Οι ιδρυτικοί χρηματοδότες είναι το Facebook, το Craig Newmark Philanthropic Fund, το Lord Foudation, το Democracy Fund, το John S. and James L. Knight Foundation, το Tow Foundation, το AppNexus, η Mozilla και η Betaworks.

Η πρωτοβουλία θα λειτουργεί ως ένα ανεξάρτητο εγχείρημα του CUNY Graduate School of Journalism, υπό την επίβλεψη του Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism, που θα λογοδοτεί στη Σάρα Μπάρτλετ, επικεφαλής του CUNY J-School. Η σχολή δημοσιογραφίας θα συντονίζει τις δραστηριότητες που θα λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, περιλαμβανομένων ερευνών, ειδικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων.

«Στο πλαίσιο του Facebook Journalism Project, θέλουμε να δώσουμε στους ανθρώπους τα απαραίτητα εργαλεία για να έχουν καλύτερη αντίληψη σχετικά με τις πληροφορίες που βλέπουν online» είπε η Κάμπελ Μπράουν, επικεφαλής του News Partnerships του Facebook.

«Ως ‘καταναλωτής ειδήσεων’, όπως οι πιο πολλοί, θέλω ειδήσεις που να μπορώ να εμπιστευτώ. Αυτό σημαίνει στήριξη στα αξιόπιστα ΜΜΕ και εκπαίδευση πάνω στον εντοπισμό του clickbait και των παραπλανητικών νέων» είπε ο Κρεγκ Νιούμαρκ, ιδρυτής του Craigslist και του Craig Newmark Philanthropic Fund