Πολλές εταιρείες εξακολουθούν να απαγορεύουν στο προσωπικό τους την χρήση του Facebook τις ώρες που βρίσκονται στο γραφείο ωστόσο το κοινωνικό δίκτυο ελπίζει να κερδίσει τις εταιρείες με το Facebook at Work, μια καινούρια έκδοση του Facebook, σχεδιασμένη αποκλειστικά για χρήση εντός των επιχειρήσεων.
 

Ads

Πρόκειται για μια απάντηση του Facebook στα υπάρχοντα εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας στο χώρο εργασίας από μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες όπως η Google και η Microsoft καθώς και από νέες αναδυόμενες πλατφόρμες όπως το Slack. Η νέα υπηρεσία ξεκίνησε από χθες πιλοτικά, την λειτουργία της και οι υπάλληλοι των επιχειρήσεων έχουν την δυνατότητα να κατεβάσουν την εφαρμογή στο κινητό τους ή να κάνουν χρήση της ιστοσελίδας της.
 
Ουσιαστικά το νέο δίκτυο, με την δυνατότητα στοχευμένης επικοινωνίας του, θα ανταγωνίζεται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες εταιρικής ενδοεπικοινωνίας. Εδώ και καιρό, άλλωστε, υπάρχουν πολλά παράπονα ότι οι εργαζόμενοι κατακλύζονται από πληθώρα e-mail, εν πολλοίς άχρηστων, πράγμα που επιβαρύνει την εργασία τους χωρίς λόγο.
 
Το Facebook at Work θα χρησιμοποιήσει τα γνωστά χαρακτηριστικά του Facebook όπως η ροή ενημερώσεων, τα μηνύματα, οι ομάδες και οι εκδηλώσεις αλλά έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για χρήση εντός της κάθε επιχείρησης. Ο λογαριασμός ενός χρήστη στο Facebook at Work θα είναι τελείως ξεχωριστός από τον προσωπικό λογαριασμό του στο κυρίως Facebook. Οι πληροφορίες που ανταλλάσσουν οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης, θα είναι προσβάσιμες μόνο από αυτούς και όχι από τρίτους εκτός της εταιρείας.
 
Το λανσάρισμα του νέου δικτύου δεν αποτελεί έκπληξη. Σύμφωνα με το TechCrunch, η έμπνευση για το Facebook at Work γεννήθηκε μέσα στα γραφεία του Facebook στο Λονδίνο, εμπνευσμένη από τον τρόπο που το προσωπικό του Facebook χρησιμοποιούσε λειτουργίες όπως τα μηνύματα και τις ομάδες, για την καλύτερη επικοινωνία τους.
 
Ο εκπρόσωπος του Facebook at Work, Λαρς Ράσμουσεν, διαβεβαίωσε ότι το νέο δίκτυο θα διαθέτει υψηλού επιπέδου δικλείδες ασφαλείας έναντι των επίδοξων χάκερ, ενώ ανέφερε ότι η πρώτη ομάδα εταιριών που θα δοκιμάσουν τη νέα υπηρεσία, προέρχονται από διάφορους κλάδους της οικονομίας. Διευκρίνισε επίσης μια βασική διαφορά: όταν ένας εργαζόμενος μοιράζεται περιεχόμενο μέσω του Facebook at Work, αυτό θα ανήκει στον εργοδότη του, ενώ όταν μοιράζεται περιεχόμενο μέσω του προσωπικού λογαριασμού του στο Facebook, τότε το περιεχόμενο ανήκει στον ίδιο τον δημιουργό του. Έτσι, όπως συμβαίνει και με το εταιρικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν ένας εργαζόμενος φεύγει από μια εταιρεία, δεν θα έχει πια πρόσβαση στον λογαριασμό του στο Facebook at Work.
 
Το Facebook συνεχίζει την εξάπλωσή του, έχοντας ξεπεράσει τους 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, αλλά θέλει παράλληλα να δραστηριοποιηθεί πιο ενεργά στο επιμέρους πεδίο της κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ επαγγελματιών και επιχειρηματικών στελεχών, που χρειάζονται υπηρεσίες ανταλλαγής πληροφοριών σε ένα εμπιστευτικό και ασφαλές περιβάλλον. Ενδεικτικά, στο δίκτυο Yammer, που θυμίζει Facebook και εξαγοράστηκε από την Microsoft το 2012, συμμετέχουν ήδη πάνω από 200.000 εταιρείες παγκοσμίως.
 
Σε πρώτη φάση, δεν θα εμφανίζονται διαφημίσεις στο Facebook at Work και δεν θα συλλέγονται δεδομένα των χρηστών για να σταλούν σε εταιρείες μάρκετινγκ. Αν και αρχικά το Facebook at Work θα είναι δωρεάν, αργότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, είναι πιθανό να προσφέρεται με συνδρομή. «Είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλάμε για μελλοντικά σχέδια σχετικά με διαφημίσεις ή συνδρομή», απάντησε το Facebook.