Υπό αμφισβήτηση έχουν τεθεί τα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen από τους σταθμούς Star, ΑΝΤ1 και ΕΡΤ. Στο στόχαστρο των καταγγελιών είναι ο ΣΚΑΙ εξαιτίας του Survivor. Η καθημερινή τρίωρη εκπομπή φαίνεται να πιάνει νούμερα άνω του 50%, και έτσι οι ανταγωνιστές ζητούν να υπάρξει έλεγχος.

Ads

Η Nielsen έχει ένα κλειστό σύστημα εκτίμησης της αξιοπιστίας της έρευνας, το οποίο αποτελείται από στελέχη που ορίζονται από την ίδια την αγορά, χωρίς να υπάρχει παρέμβαση είτε από το Δημόσιο είτε από το ΕΣΡ.

Όμως παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι το δείγμα του κοινού πλέον έχει αλλοιωθεί. Αυτό γιατί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών έχει αλλάξει σημαντικά το βιοτικό επίπεδο, ένα μεγάλο μέρος των νέων ανθρώπων έχει μεταναστεύσει και έχει αυξηθεί ο αριθμός των συνταξιούχων. Για τον λόγο αυτό ζητούν επαναπροσδιορισμό των παραμέτρων της έρευνας τηλεθέασης. 

Μάλιστα από τις απαρχές της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα ως δυναμικό κοινό έχει οριστεί ηλικιακά το 15-44. Αυτό αποκλείει τους άνω των 44 που βρίσκονται ακόμη σε παραγωγική διαδικασία και είναι καταναλωτές ενώ θεωρεί ως τέτοιους τους 15χρονους. Η νέα πρόταση που έρχεται να ανοίξει την συζήτηση, που σύμφωνα με τις Τυπολογίες θέλει και ο ΣΚΑΙ, θα ορίζει το δυναμικό κοινό στις ηλικίες 18-54. 

Ads

Σοβαρές αποκλίσεις, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, διαπιστώνει και η ΕΡΤ. Το πρόγραμμά της σημειώνει μικρές τηλεθεάσεις σε κρίσιμες ώρες της μέρας γεγονός που προκαλεί έκπληξη στο Ραδιομέγαρο. 

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον για το Survivor, που είναι και η αφορμή για τη εν λόγω συζήτηση, είναι τέτοιο που οι πρώτες θέσεις των trending video στο YouTube κατακλύζονται ημερησίως από αποσπάσματα της εκπομπής.