To μοντάζ στην συνέντευξη τύπου του πρωθυπουργού στην Ουκρανία, ήρθε να υπογραμμίσει τις βαθύτερες αιτίες της κρίσης των ΜΜΕ, ειδικά στη χώρα μας. Λόγω του ίντερνετ ο γραπτός τύπος διεθνώς αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, αλλά μόνο στην Ελλάδα μια σειρά ιστορικές εφημερίδες, κλείνουν η μια μετά την άλλη. Και η ελληνική ιδιομορφία δεν εξηγείται μόνο από την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, που τυραννά άλλωστε και άλλες χώρες: αλλά από την μετατροπή των ελληνικών ΜΜΕ σε εργαλεία χοντροκομμένης προπαγάνδας.

Η περίπτωση του συγκροτήματος Λαμπράκη είναι εδώ χαρακτηριστική: Παρά την κρίση η ιδιοκτησία του συνέχιζε να δανείζεται χωρίς φραγμό (και εγγυήσεις), να αποζημιώνει με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα στελέχη του Συγκροτήματος που αποχωρούσαν και, το κυριότερο, άλλαξε τη κεντρώα πολιτική των εντύπων του προσχωρώντας στη νεοφιλελεύθερη δεξιά. Πουθενά σε όλη την Ευρώπη, είτε πρόκειται για ιστορικά φύλλα είτε για νεότερα, δεν έχει σημειωθεί μια τέτοια στροφή 180 μοιρών, που απομάκρυνε τους παραδοσιακούς αναγνώστες του ΔΟΛ επιτείνοντας την οικονομική του αιμορραγία.

Δυστυχώς στην Ελλάδα, ακόμη και ορισμένοι γελοιογράφοι έχουν μεταμφιεστεί σε προπαγανδιστικές ντουντούκες. Ξανά στη περίπτωση του ΔΟΛ, η μόνη που δεν ευθύνεται για τη κατάρρευση του είναι η κυβέρνηση. Είναι γνωστό ότι τη νομοθετική  λύση που πρότεινε για την προσωρινή χρηματοδότηση του Συγκροτήματος απέρριψε η αξιωματική αντιπολίτευση, της οποίας ο πρόεδρος αρνήθηκε ακόμη και να συναντήσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Ακόμη και τη τελευταία στιγμή, το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, που κλήθηκε σαν σανίδα σωτηρίας από την διοίκηση του ΔΟΛ, βρήκε μια λύση, την οποία απέρριψε ο εκδότης κ. Ψυχάρης. Παρόλα αυτά στη «Καθημερινή» δημοσιεύεται σκίτσο (η κεντρική φωτογραφία) του συμπαθούς εικαστικά Δ. Χατζόπουλου, που εμφανίζει τον Αλέξη Τσίπρα να πετάει βελάκια στους δημοσιογράφους των «Νέων». Και μετά θα αναρωτιούνται τι έχουν τα έρημα τα ΜΜΕ και ψοφάνε..