«Ήρθε η ώρα να μπει ένα τέλος» δήλωσε ο Σαντίκ Καν, νέος δήμαρχος του Λονδίνου.

Ads

Η λεζάντα  της διαφήμισης με την καλλίγραμμη κοπέλα στο μετρό του Λονδίνου έγραφε: «Είσαι έτοιμη για την παραλία;»

Εβδομήντα χιλιάδες άνθρωποι υπέγραψαν ενάντια στη διαφήμιση ζητώντας να απαγορευτεί, επειδή διαφημίσεις τέτοιου τύπου «ενδέχεται να λειτουργήσουν υποτιμητικά για τους ανθρώπους και ειδικά τις γυναίκες, κάνοντάς τες να νιώθουν άσχημα για το σώμα τους».

Την υπογραφή του στην αίτηση απαγόρευσης, είχε βάλει -ήδη από την περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας του-  και ο νέος δήμαρχος του Λονδίνου Σάντικ Καν, πατέρας δύο έφηβων κοριτσιών: «Είμαι ιδιαίτερα προβληματισμένος με αυτό το είδος της διαφήμισης… Ήρθε η ώρα να μπει ένα τέλος» είχε δηλώσει. 

Ads

image

Oι σεξιστικές διαφημίσεις που ενδέχεται να ασκήσουν πίεση στους πολίτες οι οποίοι μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς του Λονδίνου και να δημιουργήσουν «προβλήματα αυτοεκτίμησης που να συνδέονται με το σώμα τους» και τις αναλογίες του θα απαγορευτούν από τον επόμενο μήνα, ανακοίνωσε η δημοτική αρχή του Λονδίνου.

Από τον επόμενο μήνα σε όλα τα μέσα μεταφοράς

Ο νέος κανονισμός θα εφαρμοστεί σε περίπου 12.000 διαφημίσεις που αναρτώνται σε λεωφορεία, τραμ, μετρό και τρένα τα οποία κυκλοφορούν στο δίκτυο Μεταφορών για το Λονδίνο (TfL), το οποίο διαχειρίζονται οι αρχές της πόλης.

image

«Από τον επόμενο μήνα, το TfL δεν θα επιτρέπει την αφισοκόλληση διαφημίσεων που θα μπορούσαν (…) να πιέσουν (ψυχολογικά), ιδίως τους νέους, καθώς αντικρίζουν μια μη ρεαλιστική φυσική κατάσταση ή επισφαλή για την υγεία ή που ενέχει τον κίνδυνο να δημιουργήσει προβλήματα αυτοεκτίμησης που να συνδέονται με το σώμα» επισημαίνεται σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε το γραφείο του δημάρχου του Λονδίνου.

image

Καταπιεσμένοι από μη ρεαλιστικές προσδοκίες

«Κατά τις μετακινήσεις στο μετρό ή το λεωφορείο, κανείς δεν πρέπει να νιώθει καταπιεσμένος από μη ρεαλιστικές προσδοκίες που συνδέονται με το σώμα του. Θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους διαφημιστές για αυτό» πρόσθεσε ο Καν.

Ο Σάντικ Καν ζήτησε από την TfL και τους εμπορικούς της εταίρους, τις εταιρείες Exterion Media και JCDecaux, τη συγκρότηση ομάδας προκειμένου να επανεξεταστεί η στρατηγική όσον αφορά στις διαφημίσεις.