Eπιβατικές ανέσεις, σύγχρονη τεχνολογία και όγκος… Ένας όγκος «σεβαστός», που αντανακλάται τόσο στους μεγάλους χώρους για επιβάτες του διπλοκάμπινου Amarok, όσο και στον κορυφαίο χώρο φόρτωσης. Όλα αυτά προσφέρονται σε ενδιαφέρουσες τιμές. Όσο για την αισθητική, αυτή ταιριάζει σίγουρα με αυτό που αντιπροσωπεύει το Amarok και ως εκ τούτου δικαιολογεί τον ξενικό τίτλο που χρησιμοποιήσαμε. Του Νίκου Λουπάκη
 

Ads

Αποκλειστικά ως διπλοκάμπινο διατίθεται στη χώρα μας το pick-up της Volkswagen, που εκτός των άλλων είναι και ένα από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις οχήματα της κατηγορίας. Άλλωστε στη χώρα μας η συντριπτική πλειοψηφία των pick up που διατίθενται στην αγορά είναι διπλοκάμπινα και πετρελαιοκίνητα.

Ο όγκος γίνεται αισθητός, το Amarok εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του, η ουσία όμως βρίσκεται αλλού, στη μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου, που συνδυάζεται μάλιστα με την απλόχερη προσφορά άνεσης σε οδηγό και επιβαίνοντες: το σχετικό «πακέτο» περιλαμβάνει μία πραγματικά πενταθέσια καμπίνα και ένα σύνολο από αξεσουάρ που αφορούν την άνεση και την ασφάλεια, το οποίο συναντάμε συνήθως σε κανονικά ΙΧ.

Οι δύο κινητήρες με τους οποίους είναι διαθέσιμο το Amarok είναι δίλιτροι, τετρακύλινδροι, 16βάλβιδοι, υπετροφοδοτούμενοι (και μάλιστα «μπιτούρμπο» BiTDi, δηλ. με δύο τούρμπο) και αποδίδουν ο μεν «μικρός» 140 ίππους, ο δε «μεγάλος» 180 ίππους, ενώ η ροπή και στις δύο περιπτώσεις υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια των δίλιτρων ανταγωνιστών που καίνε βενζίνη.

Ads

Σημειώνουμε ότι οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται με δύο συστήματα τετρακίνησης: είτε με μόνιμη/αυτόματη είτε με κατ’ επιλογήν ενώ διαθέσιμο είναι και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Πολύ σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο τύπων ανάρτησης, Comfort και Heavy Duty, με την πρώτη να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και τη δεύτερη, που είναι πιο σκληρή, να προσφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο (έως 1150 kg).

Το εμβαδόν της καρότσας είναι τέτοιο (2,52 τετραγ. μέτρα) που σε συνδυασμό με τις διαστάσεις (1.555 mm μήκος επί 1.620 mm πλάτος) χαρίζει στο Amarok την πρωτοκαθεδρία στην κατηγορία, επιτρέποντάς του τη μεταφορά δύο ευρωπαλετών (1,2 X 0,8 μέτρα). Το μέγιστο πλάτος φόρτωσης είναι 1.222 mm (μεταξύ των θόλων), ενώ τη φόρτωση διευκολύνει η σχετικά χαμηλή απόσταση της καρότσας από το έδαφος (780 mm).

Από οικονομοτεχνική σκοπιά, το Amarok στη βασική έκδοση Startline των 140 PS κοστίζει 25.950 ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν σε ένα πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει 4 αερόσακους, ABS, ESP, air condition κ.ά. δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα σχέση κόστους/απόδοσης, ενώ η πλουσιότατη Highline των 180 PS κοστίζει 31.500 ευρώ. Στα υπέρ του Amarok, το γεγονός ότι χρειάζεται αλλαγή λαδιών κάθε 20.000 km και σέρβις κάθε 40.000 km.