Από το Ηρώδειο έως την εναλλακτική Πειραιώς 260, σε τροχόσπιτο στην Κορεάτικη Αγορά αλλά και σε αυλές, σε ταράτσες, στο αεροδρόμιο ακόμα και σε πλοίο, το Φεστιβάλ Αθηνών ξεκινά σήμερα το ταξίδι του μέσα στις καλοκαιρινές αθηναϊκές νύχτες. Παρά την κρίση, το Ελληνικό Φεστιβάλ δεν χάνει τον διεθνή του χαρακτήρα με μεγάλα ονόματα του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος αλλά και νέους Έλληνες καλλιτέχνες καθώς όπως τονίζει ο διευθυντής του Γιώργος Λούκος, «πρέπει να οργανώσουμε την απαισιοδοξία».

Ads

Έρχεται η Αριάν Μνουσκίν με τη νέα της δουλειά, εμπνευσμένη από τον Ιούλιο Βερν, επιστρέφει ο Ρομέο Καστελούτσι διερευνώντας τη σχέση του ανθρώπου με την εικόνα του Θεού. Ο Κριστόφ Βασλικόφσκι, μιλά για το Ολοκαύτωμα και την έννοια της θυσίας. Είκοσι ‘Ελληνες γυμνοί άνδρες εθελοντές ετοιμάζονται να εκθέσουν την «γυμνή» αλήθεια για τον ναρκισισμό, ενώ η Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου ερμηνεύει έργα, Γκούσταβα Μάλερ. Παράλληλα, Άραβες μουσικοί από την πλατεία Ταχρίρ του Καϊρου και άλλοι που έγραψαν στίχους για την «Επανάσταση του Γιασεμιού» της Τυνησίας, θα φέρουν την τέχνη τους στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Αναλυτικά οι παραστάσεις:

  • Η υπερπαραγωγή της Μνουσκίν «Οι ναυαγοί της ελπίδας», που παρουσιάστηκε στη Γαλλία έρχεται στις 10-12/6 και 15-19/6, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Το έργο εκτυλίσσεται χρονικά τις παραμονές του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου, με μια ομάδα του βωβού κινηματογράφου να φιλμάρει μια ιστορία εμπνευσμένη από το διήγημα του Ιουλίου Βέρν «Ναυαγοί του Ιωνάθαν».Οι ήρωες- ναυαγοί στην Παταγονία, προσπαθούν να επιβιώσουν και αφηγούνται με αθωότητα τις ιστορίες τους. Η Μνουσκίν πιστεύει ότι μόνο το αληθινά πολιτικό θέατρο μπορεί να δώσει ξανά στην ανθρωπότητα ενθουσιασμό, φως και πίστη.
  • Η παράσταση «Μέδουσα. Σχέδια και αυτοσχεδιασμοί για σχεδίες και ναυάγια », στη Πειραιώς (13 -17/6), του Θωμά Μοσχόπουλου, εμπνέεται από τον πίνακα του Ζερικώ» «Η σχεδία της Μέδουσας» και την σκανδαλώδη φήμη που απέκτησε ο πίνακας, αφού για μοντέλα του ο Γάλλος ζωγράφος είχε χρησιμοποιήσει δύο επιζήσαντες από το ναυάγιο της γαλλικής φρεγάτας «Μέδουσα» το 1816.
  • Οι θεατρικοί μονόλογοι στην Πειραιώς , ξεκινούν με τον Γιάννο Περλέγκα ( 9-1 1, 15,16/6), στο πολιτικό έργο «Βρομιά» του Ρόμπερτ Σνάιντερ, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Συνεχίζουν με τον « Νάρκισσο» (20-22/6) του πολυπράγμονα εικαστικού , περφόμερ και ηθοποιού, Αγγελου Παπαδημητρίου και ολοκληρώνονται, γι αυτόν τον μήνα με την Ρούλα Πατεράκη στον σκηνικό μονόλογο «Δαίμονας» (23-27/6).
  • Ο Ρομέο Καστελούτσι ανεβάζει την παράσταση «Περί της έννοιας του προσώπου του Υιού του Θεού», στην Πειραιώς, (22-25/6), παίζοντας πάντα με τα όρια «του θεάτρου της σκληρότητας» και σε διαρκή διάλογο με τις εικαστικές τέχνες.
  • Ο Πολωνός σκηνοθέτης Κριστόφ Βαρλικόφσκι, με την (Α)πολλώνια, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (28-30/6), διασταυρώνει μορφές από ελληνικές τραγωδίες( όπως η Ιφιγένεια και η ’Αλκηστις) με την Απολλώνια Μαχζύνσκα, που θυσιάστηκε για να σώσει 25 άλλους πολωνοεβραίους από τη ναζιστική θηριωδία.
  • Η μεγάλη κυρία του σύγχρονου χορού στην Τουρκία Ζεϋνέπ Τανμπάι, εμφανίζεται στην Πειραιώς (17-19/6).
  • Βραδιά ελληνικού χορού στην Πειραιώς, με την Ελπίδα Ορφανού και την χορευτική κολλεκτίβα trio 7D9 (11-12/6). Η ομάδα χορού Lemurius στις 15 – 16/6 και η ομάδα σύγχρονου χορού της Πέρσας Σταματοπούλου, στις 25-26/6.
  • Στο Ηρώδειο, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης ερμηνεύει έργα Φραντς Λιστ (12/6) , η Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου (26/6), ο Γιώργος Κουρουπός παρουσιάζει τη σκηνική καντάτα «Το Μονόγραμμα», με αφορμή τον εορτασμό των 100 χρόνων από την γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη.
  • Η οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Η κόρη της καταιγίδος», προσεγγίζεται ανανεωτικά από την ομάδα «Οι όπερες των ζητιάνων «( Πειραιώς στις 13,14/6).
  • «Μουσική αφύπνιση» στην Τεχνόπολη (17/6), με την αρχαία αιγυπτιακή λύρα των μουσικών «El Tanbura», που από την πλατεία Ταχρίρ, έκανε τον γύρο μέσω youtube, σε όλο τον κόσμο, μεταφέροντας το μήνυμα της Αραβικής Άνοιξης.
  • Σε ένα αγκυροβολημένο φεριμπότ στον Πειραιά (16,17/6), ο πρωτοποριακός Καλιφορνέζος καλλιτέχνης της βίντεο αρτ, Ντάγκ Αϊτκεν, παρουσιάζει με την Κλοέ Σεβινί, μια εικαστική περφόμανς με πολυμέσα και τίτλο « Ο μαύρος καθρέφτης» (Black Miror ), ένα σχόλιο πάνω στις σκοτεινές πτυχές της οικονομίας και την γρήγορη ανταλλαγή πληροφοριών και συναισθημάτων. Το δεύτερο μέρος του έργου θα ολοκληρωθεί στα «Σφαγεία της ‘Υδρας», στο κτίριο -εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ(20/6-25/9).
  • Ο «Αποχαιρετισμός», μια έκθεση-παράσταση-πείραμα, που προκύπτει από την συνεργασία δέκα ηθοποιών με δέκα εικαστικούς, σε επιμέλεια Θέμιδας Μπαζάκα και Μαρίνας Φωκίδη, θα πραγματοποιηθεί στους χώρους της Kunsthalle Athens, στο Μεταξουργείο. (13,14/6).