Η Διοίκηση της ΥΠΑ στις 24 Φεβρουαρίου ενημέρωσε όλα τα αεροδρόμια της χώρας ότι πρόκειται να δεχθούν επίσκεψη από ‘τεχνικούς συμβούλους του Ταμείου για την Αξιοποίηση της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου’ με σκοπό τη συλλογή στοιχείων, σχετικών με τη λειτουργία και τις δομές τους. Κατόπιν αυτού, ζητείται από το προσωπικό να ‘παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια’.

Ads

Οι ‘τεχνικοί σύμβουλοι’ δεν είναι άλλοι από τις εταιρείες Lufthansa Consulting, Doxiadis Associates και ALANNA Consulting Group.

Στο έγγραφο επισυνάπτεται ερωτηματολόγιο 34(!) σελίδων που υπογράφουν οι παραπάνω εταιρείες και καλούνται να συμπληρώσουν οι υπάλληλοι των αεροδρομίων. Οι πληροφορίες που ζητούνται στο ερωτηματολόγιο αφορούν ποικίλα ζητήματα: από  τις προδιαγραφές των κτιριακών υποδομών, τις θέσεις στάθμευσης, τις παρεχόμενες υπηρεσίες Cargo και Handling, μέχρι τα ωράρια λειτουργίας προσωπικού και λεπτομέρειες για τις διαδικασίες ελέγχου κυκλοφορίας και τα συστήματα και υπηρεσίες αεροναυτιλίας (πομποδέκτες, ραδιοβοηθήματα, RADAR και ILS).
 
Ο νόμος 3913/2011 περί ‘Αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις’ που ψηφίστηκε πέρσι ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας.  Σε αυτόν προβλέπεται ότι το προσωπικό που θα στελεχώσει τα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια θα προσλαμβάνεται αποκλειστικά με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου, ενώ μόνο οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας θα παρέχονται – προς το παρόν – από το Δημόσιο φορέα αεροναυτιλίας (ΥΠΑ).

Τα παράδοξα, πολλά:
– θα δοθούν προς ‘αξιοποίηση’ κερδοφόρες υπηρεσίες που παρέχονται από την ΥΠΑ
– θα δοθούν δικαιώματα σε ιδιώτες σε χώρους αερολιμένων, πολλά εκ των οποίων συστεγάζονται με στρατιωτικές μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας
– ζητούνται πληροφορίες που δεν έχουν σχέση – φαινομενικά – με το αντικείμενο διαχείρισης των υποψήφιων ιδιωτών (αεροναυτιλία)
– καλούνται οι ίδιοι οι υπάλληλοι της ΥΠΑ να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, ανοίγοντας μόνοι τους την κερκόπορτα που θα τους στείλει σε καθεστώς ιδιωτικού δικαίου, αν όχι και στην απόλυση
– τα περιφερειακά και κυρίως τα νησιωτικά αεροδρόμια εξυπηρετούν τον τοπικό πληθυσμό σε ζητήματα που αφορούν από την καθημερινότητα (βλ. ημερήσιος τύπος) μέχρι τη διακομιδή ασθενών. Θα εξακολουθήσει να ισχύει ο κοινωνικός τους ρόλος?
– η μείωση των τελών χρήσης αεροδρομίων με σκοπό την τόνωση της τουριστικής κίνησης, που εφαρμόζεται εδώ και δύο τουριστικές περιόδους, δεν ισχύει για το ιδιωτικό καθεστώς του ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’. Θα επιβληθεί στα λοιπά ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια?

Ads

Όλα δείχνουν ότι οι προσπάθειες ‘αξιοποίησης’ της περιουσίας του Δημοσίου δεν αποτελούν προσπάθειες ‘εξυγείανσης’. Αντίθετα τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα είναι:
– να αποσαθρωθούν οι καλά οργανωμένες δημόσιες υπηρεσίες
– να απωλεσθούν κομμάτια του δημόσιου τομέα που φέρνουν έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό
– να υποβαθμισθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ειδικά αν αυτές έχουν κοινωνικό χαρακτήρα
– να οδηγήθεί ειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό στην απόλυση
– να υποδαυλίσθούν η εθνική ασφάλεια και ενδεχομένως και η ασφάλεια πτήσεων

Ποιος μπορεί να μας πείσει ότι όλα αυτά γίνονται προς όφελος του ελληνικού λαού?
Ποιος δεν μπορεί να δει την επικείμενη λεηλασία φυσικών και ανθρώπινων πόρων από τους ‘εταίρους’ μας?

Αν οι πολιτικοί(?) μας ηγέτες δεν πάσχουν από βαριάς μορφής μυωπία, είναι πλέον οφθαλμοφανές είτε ότι δεν έχουν το σθένος να προασπίσουν το δημόσιο πλούτο, είτε ότι έχουν ήδη ξεπουληθεί πολύ πριν ξεπουλήσουν αεροδρόμια, ΔΕΠΑ, ΟΠΑΠ και άλλους υγειείς οργανισμούς.