Ο Ιούνιος μας υποδέχεται με πέντε νέες ταινίες και δύο επανεκδόσεις να κάνουν την εμφάνιση τους στις Κινηματογραφικές Αίθουσες. Στο Tvxs.gr σας προτείνουμε  ως ταινία της εβδομάδας την «Μαντάμ Μποβαρί» της Σόφι Μπαρτ, με την υπέροχη Μία Γουασικόφσκα στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ ιδανική πρόταση για προβολή σε θερινό σινεμά, αποτελεί η κωμωδία καταστάσεων από τη Γαλλία, «Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ!». Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το Ταινιόραμα και αυτές είναι οι προτάσεις μας, για την 4η εβδομάδα προβολών του.

Ads

«Μαντάμ Μποβαρί» (Madame Bovary – 2014) της Σόφι Μπαρτ (Γερμανία, Βέλγιο, Η.Π.Α.)

image

Η Έμμα Μποβαρί (Μία Γουασικόφσκα), μορφωμένη και καλοαναθρεμμένη παρά την ταπεινή της καταγωγή, ασφυκτιά στην φάρμα του πατέρα της και ονειρεύεται διαρκώς την απόδραση από την «μικρή» της ζωή. Θεωρώντας ότι η καλύτερή της ευκαιρία είναι η πρόταση γάμου του Σαρλ Μποβαρί (Χένρι Λόιντ-Χιουζ), γιατρού της περιοχής, αποδέχεται την πρότασή του από παρόρμηση. Σύντομα, όμως, αντιλαμβάνεται ότι η νέα της ζωή δεν είναι καθόλου όπως την φανταζόταν, αλλά αντίθετα την βυθίζει στην ανία και ξυπνά μέσα της νέες τάσεις φυγής. Μια μικρή γεύση από την υψηλή κοινωνία – που της προσφέρει ο νεαρός Leon Dupuis (Έζρα Μίλερ), αλλά και ο Μαρκήσιος (Λόγκαν Μάρσαλ-Γκριν), θα είναι αρκετή για να την ωθήσει προς την αναζήτηση της απόλαυσης και του κοινωνικού κύρους σε διαφορετικούς κύκλους. Η αλόγιστη συμπεριφορά της και η ροπή της στην σπατάλη θα επιφέρει σύντομα τραγικά αποτελέσματα, καθώς τα χρέη της συσσωρεύονται, η συμπεριφορά της γίνεται ολοένα και πιο ανεξέλεγκτη, με τον κλοιό γύρω της να κλείνει, αργά αλλά σταθερά.

Ads

Πέντε χρόνια μετά το «Cold Souls» (2009), η Αμερικανίδα – Γαλλικής καταγωγής, σκηνοθέτης και σεναριογράφος, Σόφι Μπαρτ, επιστρέφει με τη δεύτερη μεγάλου μήκους δημιουργία της: «Μαντάμ Μποβαρί» (Madame Bovary – 2014). Βασιζόμενη στο θρυλικό μυθιστόρημα του Γκιστάβ Φλομπέρ, η καλλιτέχνης καταφέρνει με καλή σκηνοθεσία, τέλεια αναπαράσταση της εποχής, καλό μουσικό σκορ και υπέροχα κουστούμια, να μας ταξιδέψει στον μοναδικό κόσμο της Έμμα Μποβαρί. Η παρουσία καταξιωμένων και ταλαντούχων ηθοποιών, τόσο στους πρωταγωνιστικούς, όσο και στους δεύτερους ρόλους, συντελεί ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία η αξιόλογη αυτή μεταφορά του μυθιστορήματος στην μεγάλη οθόνη.

«Η αξία του μυθιστορήματός μου, αν έχει αξία δηλαδή, θα αφορά την εξισορρόπηση πάνω σε τεντωμένο σκοινί, ανάμεσα στις δύο αβύσσους του λυρισμού και της χυδαιότητας. […] Όλοι πιστεύουν ότι αγαπώ την πραγματικότητα, αλλά την απεχθάνομαι. Το βαθύ μου μίσος για τον ρεαλισμό με έσπρωξε να γράψω αυτό το μυθιστόρημα. Αλλά παρόλ’ αυτά απεχθάνομαι τον ψεύτικο ιδεαλισμό που μας κοροϊδεύει αυτές τις μέρες.» – Γκιστάβ Φλομπέρ

«Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ!» (Une Heure De Tranquilite – 2014) του Πατρίς Λεκόντ (Γαλλία)

image

Όταν ο φανατικός θαυμαστής της τζαζ, Μισέλ (Κριστιάν Κλαβιέρ), βρίσκει έναν σπάνιο δίσκο μουσικής σε μια υπαίθρια αγορά, το μόνο που ονειρεύεται είναι να πάει σπίτι του αμέσως και να τον απολαύσει. Δυστυχώς όμως γι’ αυτόν φαίνεται ότι ολόκληρος ο κόσμος συνωμοτεί εναντίον του για να μη βρει μία ώρα ησυχίας. Η σύζυγος του (Καρόλ Μπουκέ) βρίσκει ότι αυτή είναι η κατάλληλη ημέρα ώστε να του αποκαλύψει κάτι που θα του αλλάξει τη ζωή, ο εκκεντρικός γιος του (Σεμπαστιάν Καστρό), του φέρνει ανεπιθύμητους επισκέπτες, ο καλύτερος του φίλος (Christian Charmetant) του ζητάει τη συμβουλή του για κάτι επείγον, ο γείτονας του (Στεφάν Ντε Γκρουντ) κάνει συνεχώς ενοχλητικές ερωτήσεις ενώ προσπαθεί να ετοιμάσει την γιορτή της πολυκατοικίας, η καθαρίστρια (Ρόσι Ντε Πάλμα) είναι αποφασισμένη να βάλει ηλεκτρική σκούπα, η μητέρα του δεν σταματά να τηλεφωνεί και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η ερωμένη του (Βαλερί Μπονετόν) θέλει να αποκαλύψει την μεγάλη της ενοχή για τη σχέση τους.

Αν σε όλα αυτά προστεθούν οι επισκευές που πρέπει να γίνουν στα υδραυλικά του σπιτιού από εργάτες με τους οποίους δεν μπορεί να συνεννοηθεί και η απαίτηση των κατοίκων της πολυκατοικίας να γίνει στο διαμέρισμα του ένα επετειακό πάρτι, η επιθυμία του Μισέλ μετατρέπεται σ’ έναν αληθινό εφιάλτη. Το μόνο που τον σώζει είναι η μαεστρία του στα ψέμματα, η υπερκινητικότητά του, η πονηριά του, η αισιοδοξία του και ίσως η αγάπη του για τη μουσική.

image

Μία κωμωδία καταστάσεων με καλό ρυθμό και εναλλαγή συναισθημάτων, χαλαρή και ιδανική για προβολή σε κάποιο θερινό σινεμά, ανάλαφρη και ευχάριστη, όπως τόσα καλά οι Γάλλοι ξέρουν να σχεδιάζουν. Ο ηθοποιός Κριστιάν Κλαβιέρ, μετά την περσινή επιτυχία της ταινίας «Θεέ μου, τι σου Κάναμε» (Qu’est-ce qu’on a fait au Bon Dieu? – 2014), επιστρέφει και συνεργάζεται μετά από εννέα χρόνια (Φίλοι Για Πάντα – Les bronzés 3: amis pour la vie του 2006) με τον βραβευμένο με BAFTA σκηνοθέτη Πατρίς Λεκόντ (Ridicule – 1996) στην τέταρτη συνεργασία τους, μεταφέροντας στην μεγάλη οθόνη το θεατρικό έργο του Florian Zeller. Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι η Ισπανίδα ηθοποιός Ρόσι Ντε Πάλμα (Rossy de Palma), ήταν μέλος της Κριτικής Επιτροπής του 68ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες.

Στις Κινηματογραφικές Αίθουσες κυκλοφορούν επίσης, το animation «Παράξενη Μαγεία» (Strange Magic – 2015) του Γκάρι Ράιντστρομ εμπνευσμένο από το «Όνειρο Θερινής Νυκτός» και γεμάτο από τραγούδια των τελευταίων έξι δεκαετιών, από τον Elvis Presley μέχρι τη Beyoncé και τη Lady Gaga. Το blockbuster της εβδομάδας ακούει στο όνομα «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» (2015). Πρόκειται για μία ακόμη ταινία καταστροφής, από αυτές που αρέσκεται να παρουσιάζει κατά διαστήματα η βιομηχανία του Χόλιγουντ, σε σκηνοθεσία του Μπραντ Πέιτον και με πρωταγωνιστές την Αλεξάντρα Νταντάριο, τον Ντουάιτ Τζόνσον και τον Πολ Τζιαμάτι

Η ταινία της Κέιτ Μπάρκερ Φρόυλαντ «Ένα Φιλί για το Τέλος», με πρωταγωνιστές τους: Άν Χάθαγουεϊ, Μέρι Στίνμπεργκ, Τζόνι Φλιν και Μπεν Ρόζενφελντ, συμπληρώνει την πεντάδα των νέων δημιουργιών, για αυτή την εβδομάδα. Το φιλμ που είχε επίσημη συμμετοχή στο περσινό Φεστιβάλ του Σάντανς κυκλοφορεί από σήμερα στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, χωρίς όμως να έχει παρουσιαστεί σε δημοσιογραφική προβολή.

Στις επανεκδόσεις της εβδομάδας, κυκλοφορούν δύο αξιόλογες δημιουργίες από το παρελθόν: Ένα από τα πρώτα και λιγότερο γνωστά φιλμ του Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Νέα και Αθώα» (Young And Iinnocent) παραγωγής του 1937, καθώς και η πρωτότυπη κωμωδία του Μπάζιλ Ντίρντεν: «Ραντεβού Στο Σινεμά» (The Smallest Show On Earth / Big Time Operators – 1957), με τους Βιρτζίνια Μακένα, Μπιλ Τράβερς και τον σπουδαίο Πίτερ Σέλερς.