Κυκλοφόρησε το βιβλίο «Στον λαβύρινθο του Σωκράτη Μάλαμα» της Φωτεινής Λαμπρίδη με την ιστορία των τραγουδιών του ιστορικού άλμπουμ.

Ads

«Ο Λαβύρινθος είναι ένα γράμμα που έγραψα στον εαυτό μου» λέει o Σωκράτης Μάλαμας στη συνέντευξη που κλείνει αυτή την έκδοση.

Έμελλε ωστόσο να έχει πολλαπλάσιους αποδέκτες αυτό το γράμμα όπως συμβαίνει συχνά στην τέχνη, ανθρώπους πέρα από τα σύνορα μιας γενιάς ή μιας ορισμένης διαδρομής και να αποτελέσει για πολλές και πολλούς από εμάς, μεγάλο κομμάτι από το soundtrack μιας εποχής.

Ο Μάλαμας έκανε τραγούδι την εσωτερική μας ουτοπία και ανάγκη, με τρυφερότητα και ένταση, κρατώντας το ίσο μέχρι να μετρηθούμε με «…έναν κόσμο που αλλάζει όπως τα ρούχα μας τα χθεσινά» γράφει η συγγραφέας του βιβλίου, δημοσιογράφος και στιχουργός του Μάλαμα Φωτεινή Λαμπρίδη.

Ads

Στην έκδοση αυτή αναδεικνύεται η ιστορία των τραγουδιών του Λαβυρίνθου που μετονομάστηκε σε «Σωκράτης Μάλαμας» αλλά και και η εικόνα της εποχής των 90s που γέννησε τον δίσκο – πυρήνα στην εργογραφία του, τον οποίο ο Γιάννης Πετρίδης συγκαταλέγει ανάμεσα στους 20 που αφηγούνται τη μεταπολίτευση.

Το βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΟΞΥ στη σειρά βιβλίων «33 ⅓» –κάθε βιβλίο και η γοητευτική ιστορία ενός συναρπαστικού άλμπουμ– που επιμελείται ο Μάκης Μηλάτος, κάνει ένα κοντινό πλάνο στην εποχή που κυκλοφόρησε, στην Ελλάδα του λαιφστάιλ, του Χρηματιστηρίου και της πλαστής ευμάρειας. Φωτίζει τη συνθήκη και τις άγνωστες ιστορίες που γέννησαν αυτό το σημαντικό άλμπουμ, μέσα από καταθέσεις των πρωταγωνιστών του. Τραγούδια όπως Τα Παιδιά μες την πλατεία, το Είναι σκοτάδι, το Άσε τα Ψέματα, Το Γράμμα, Ο Κήπος, συνεχίζουν να λάμπουν με την αλήθεια τους και την δύναμη τους, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά.

Σε αυτή την αναζήτησή συνέβαλαν με τις αφηγήσεις τους ο Σωκράτης Μάλαμας, η παραγωγός του δίσκου Ντόρα Ρίζου, η Μελίνα Κανά, ο Κώστας Θεοδώρου, ο Οδυσσέας Ιωάννου, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, ο Χρήστος Μέγας, ο Γιώργος Αθανασόπουλος, ο Φοίβος Δεληβοριάς ο Θωμάς Κοροβίνης, ο Γιώργος Ι. Αλλαμανής, ο Σπύρος Αραβανής, ο Ανδρέας Πετρόπουλος και ο Αποστόλης Καπαρουδάκης που υπογράφει τον πρόλογο του βιβλίου, ενώ ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου υπογράφει το λιτό εισαγωγικό σημείωμα.