Συνομιλήσαμε με τον θεατρικό συγγραφέα Αλέξανδρο Μαραγκουδάκη, με αφορμή την κυκλοφορία του θεατρικού έργου του «Πύλη Μετρό» από τις Εκδόσεις Βακχικόν (2023).

Ads

Μιλήστε μας για το πρώτο σας βιβλίο.

Είναι η δεύτερη συγγραφική μου προσπάθεια και η πρώτη που εκδίδεται. Η ιστορία διαδραματίζεται στη στάση μετρό Σύνταγμα το 2011, την περίοδο των μνημονίων. Τότε που πραγματικά δεν ήξερες τι σου ξημερώνει και πόσο θα διαρκέσει όλο αυτό. Στον σταθμό συναντιούνται τυχαία ένας δικηγόρος και ένας καρδιοχειρουργός. Λίγο αργότερα θα εμφανιστεί και ένας πολιτικός. Και οι τρείς τους είναι βουτηγμένοι μέσα στην υποκρισία και στη διαφθορά αλλά θέλοντας και μη οι μάσκες θα πέσουν και θα φανερώσουν τον πραγματικό τους εαυτό.

Αρκεί ένας άνθρωπος, ένας απλός καθαριστής να τους οδηγήσει στην αυτοκριτική, στην εξιλέωση και στην πραγματική κάθαρση; Είναι ένα Θεατρικό έργο μυθοπλασίας με εναλλακτικό και συνάμα ανατρεπτικό τέλος, αφιερωμένο στους συνανθρώπους μας που στην περίοδο της κρίσης δεν άντεξαν και δυστυχώς έδωσαν τέλος στη ζωή τους.

Ads

Για να πείσετε κάποιον να αγοράσει το βιβλίο σας, τι ακριβώς θα του λέγατε;

Οι περισσότεροι από μας, ζούμε σε ένα μικρόκοσμο, ιδανικά διαμορφωμένο στις ανάγκες του καθενός, με αποτέλεσμα μπροστά μας να συμβαίνουν απίστευτα πράγματα και εμείς απλά παρακολουθούμε, πηγαίνουμε με το κύμα. Πράγματα που θα ήθελα να είχαν διαφορετική κατάληξη. Έτσι, μέσω της συγγραφής προσπαθώ να τους δώσω ένα καλύτερο τέλος. Στο θεατρικό έργο Πύλη Μετρό δίνω ένα διαφορετικό φινάλε για να αποδοθεί κάποιας μορφής δικαίωση μέσω της κάθαρσης. Αν κάποιος αναγνώστης πιστεύει στην έννοια της κάθαρσης και πως κανένας τελικά δεν είναι στο απυρόβλητο, τότε το βιβλίο αυτό θα τον κερδίσει. Πιστεύω πως διαβάζοντας, θα το κάνει εικόνα σαν να παρακολουθεί μία θεατρική παράσταση.

Περιγράψτε μας τον τρόπο που δουλέψατε για τη συγγραφή του βιβλίου σας;

Ήταν μία ξεχωριστή περίπτωση και το λέω αυτό διότι όταν ξεκινάω να γράψω κάτι συνήθως ακολουθώ το σκαρίφημα, το χτίσιμο δηλαδή της ιστορίας που έχω φανταστεί και είναι ο οδηγός μου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έγινε κάτι τέτοιο. Η ιστορία με οδήγησε από μόνη της και εγώ απλά την ακολούθησα.

Διαβάζετε άλλους συγγραφείς, Έλληνες και ξένους; Ποια βιβλία αποτέλεσαν οδηγοί για την πρώτη σας συγγραφική δουλειά;

Παντού, και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό υπάρχουν διαμάντια για να διαβάσεις. Μου αρέσουν κυρίως συγγραφείς έργων που έχουν παιχτεί στον κινηματογράφο ή στο θέατρο και θαυμάζω ιδιαίτερα τον Καζαντζάκη και τον Τεννεσί Ουίλλιαμς. Όταν διαβάζω ένα μυθιστόρημα ή ένα θεατρικό έργο, αυτό από μόνο του δημιουργεί εσωτερικές ανησυχίες και με ταξιδεύει. Αλλά το να βλέπεις να παίρνει σάρκα και οστά στον κινηματογράφο ή στο θέατρο, αν και έχει αρκετό ρίσκο, εντούτοις μπορεί να σε απογειώσει. Τέτοιο συναίσθημα ένιωσα διαβάζοντας το Δικηγόρο του Διαβόλου του Άντριου Νάιντερμαν και αργότερα βλέποντας την ομώνυμη ταινία. Σίγουρα με επηρέασε για το Πύλη Μετρό.

Ποια ήταν η εμπειρία σας μέχρι την έκδοση του βιβλίου σας;

Είναι μία πρωτόγνωρη εμπειρία για εμένα, σαν τη πρώτη μέρα στο σχολείο ή σε ένα καινούργιο εργασιακό περιβάλλον. Μονοπάτια άγνωστα που σου δημιουργούν και τα ανάλογα συναισθήματα. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς της Εκδόσεις Βακχικόν, όλη την ομάδα, γιατί πίστεψαν στο συγγραφικό μου έργο και καθένας ξεχωριστά, με επαγγελματισμό, κατάφεραν να με οδηγήσουν σε αυτό το υπέροχο ταξίδι ώστε το Πύλη Μετρό να γίνει βιβλίο. Εύχομαι κάποια στιγμή να το απολαύσουμε σε παράσταση.