Από τη διαρκή απεργία στο Χόλιγουντ δεν έχει βγει ακόμα λευκός καπνός 100 μέρες μετά. Τα σωματεία ηθοποιών, σκηνοθετών και σεναριογράφων συνεχίζουν, παρά το βαρύ κόστος για πολλούς, κάποιοι από τους οποίους όπως ο Μπίλι Πόρτερ, ανακοίνωσαν ότι θα πουλήσουν τα σπίτια τους για να επιβιώσουν μέχρι να βρεθεί λύση.

Ads

«Δυστυχώς, για κάθε Μπραντ Πιτ, υπάρχουν χιλιάδες ηθοποιοί που αγωνίζονται για τη σύνταξή τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το γνωρίζουν αυτό, αλλά οι ηθοποιοί πρέπει να εργάζονται σε τακτική βάση, προκειμένου να έχουν ασφάλιση υγείας. Η απεργία χωρίς ορατό τέλος επηρεάζει τους ηθοποιούς οικονομικά, υγειονομικά και σε πολλά άλλα επίπεδα» λέει στο tvxs.gr ο Steve Stanulis, κινηματογραφιστής ηθοποιός και παραγωγός μεταξύ άλλων της πρόσφατα βραβευμένης στη Βενετία ταινίας «Μόνικα».

Στο πλούσιο βιογραφικό του αναφέρεται η εργασία του στην ταινία “Συμμορίες της Νέας Υόρκης” δίπλα στον Daniel Day-Lewis, ο οποίος κέρδισε Όσκαρ για την ερμηνεία του στη συγκεκριμένη ταινία. «Έχω επίσης συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Martin Scorsese, ο John Demme και ο Sydney Pollack σε ταινίες όπως “The Manchurian Candidate” και “The Interpreter” με τον Sean Penn» συμπληρώνει.

Steve Stanulis

 

Ads

Σε σχέση με τα αιτήματα της απεργίας, αυτά εστιάζονται κυρίως στα δικαιώματα που δεν τους αποδίδονται ή είναι χαμηλά, στην εκμετάλλευση τους από τις εταιρείες των οποίων τα στελέχη αμοίβονται πλουσιοπάροχα την ώρα που ηθοποιοί και σεναριογράφοι επιβιώνουν με δυσκολία και η άρνηση των στούντιο να εγγυηθούν τη μη αντικατάσταση τους από την τεχνητή νοημοσύνη.

«Πιστεύω ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα απίστευτο εργαλείο, αλλά αυτό που μπορεί να είναι επιζήμιο στη βιομηχανία μας. Το Χόλιγουντ χρησιμοποιεί αυτό το εργαλείο ενάντια στους ηθοποιούς. Ως ηθοποιός και μέλος του σωματείου SAG-AFTRA (American Federation of Television and Radio Artists) από το 2004, έχω δει μια κατακλυσμιαία αλλαγή στον αριθμό των πλατφορμών streaming που βγαίνουν, παρόλο που δίνει στους ηθοποιούς μια μεγαλύτερη πλατφόρμα για να δουλέψουν, οι περισσότερες πλατφόρμες δεν πληρώνουν ούτε κατά διάνοια. Κι αν πληρώσουν, είναι ελάχιστα τα ποσά. Αυτό ωφελεί τα στούντιο και σε καμία περίπτωση τους ηθοποιούς»

Η ηθοποιός, Άννα Ρεζάν, η οποία δραστηριοποιείται και ως παραγωγός, σκηνοθέτρια τα τελευταία αρκετά χρόνια στις ΗΠΑ με συμμετοχές σε επιτυχημένες ταινίες και σειρές και η οποία πρόκειται να συνεργαστεί με τον Steve Stanulis στη σειρά Great Kills που έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία, προσθέτει:

«Για καιρό υπήρχε αναβρασμός και ήταν σίγουρο ότι οι συνάδελφοι θα προβούν σε κινητοποιήσεις. Σίγουρα οι αφανείς ήρωες της απεργίας, είναι όλοι αυτοί οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να μην εργάζονται για τόσο μεγάλο διάστημα, όμως στέκονται ενωμένοι και αυτό είναι σίγουρο ότι θα φέρει θετικό αποτέλεσμα. Η ενότητα θα φέρει σίγουρα θετικά αποτελέσματα … Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα αλλά είναι κέρδος όταν οι άνθρωποι συνειδητοποιούν τη δύναμη που έχουν όταν εργάζονται για το κοινό καλό όλοι μαζί».

H Anna Rezan. Φωτο Miron Ashkenazy

 

Η Άννα Ρεζάν υπογραμμίζει όμως και μια ιδιαιτερότητα των σωματείων στις ΗΠΑ:

«Είναι σπουδαίο το ότι τα σωματεία αυτά δίνουν την δυνατότητα σε παραγωγές χαμηλότερου προϋπολογισμού να ζητήσουν ειδική άδεια ώστε να συνεχίσουν ή να ξεκινήσουν γυρίσματα εάν πληρούν τις προδιαγραφές, για να μην εξαντληθούν οι χαμηλόμισθοι που έχουν ανάγκες επιβίωσης».

Ο Steve Stanulis δεν είναι τόσο αισιόδοξος σε σχέση με την έκβαση της απεργίας:

«Δεν πιστεύω ότι θα κερδίσουμε άμεσα τη μάχη, αφού διαπραγματευόμαστε εδώ και καιρό χωρίς τέλος. Ο μόνος τρόπος να έχει αίσιο τέλος η απεργία θα είναι να καταλήξουμε σε μια συμφωνία που να εξυπηρετεί και τις δύο πλευρές»

Μαζί στην 6η σεζόν Grate Kills Great

Με τι ασχολείται όμως αυτή την περίοδο ο Steve Stanulis;

«Αυτή τη στιγμή έχουμε μια ταινία στις αίθουσες με τίτλο “Monica” με τους Patricia Clarkson, Trace Lysette και Emily Browning, η οποία κέρδισε το βραβείο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Είναι η πρώτη ταινία με πρωταγωνιστή τρανσέξουαλ. Όταν μου παρουσιάστηκε το σενάριο, σκέφτηκα ότι ήταν καταπληκτικό και ότι ήταν μια ιστορία που έπρεπε να ειπωθεί. Δουλεύω επίσης στη δεύτερη σεζόν του Great Kills, το οποίο είναι ένα ντοκιμαντέρ παρωδίας, για ένα συνεργείο οπερατέρ που ακολουθεί έναν εκτελεστή. Η πρώτη σεζόν έγινε viral στο Tubi όπως έγραψε και το Variety» εξηγεί στο tvxs.

Στη σειρά αυτή η Άννα Ρεζάν εμφανίζεται σε ένα ρόλο έκπληξη και θα βρίσκετε στη Νέα Υόρκη για τα γυρίσματα μετά το τέλος της απεργίας.

«Η Άννα είναι μια αγαπημένη φίλη εδώ και χρόνια, είναι μια πραγματικά χαρισματική και ταλαντούχα ηθοποιός, δεν είχα την ευχαρίστηση να συνεργαστώ μαζί της σε προηγούμενα έργα, αλλά είμαι τόσο ενθουσιασμένος που θα συνεργαστώ μαζί της σε αυτή τη σεζόν του Great Kills» λέει o ελληνοϊταλός Stanulis για τη συνεργασία.

«Γνωριστήκαμε πριν κάποια χρόνια όταν έπαιζα στην σειρά “The Good Wife” στην ΝΥ. Γίναμε φίλοι και μου ζήτησε να συμμετέχω και εγώ στην σειρά Great Kills σε ένα ρόλο έκπληξη» λέει η Άννα Ρεζάν.

«Είμαι πολύ χαρούμενη που επιστρέφω σε γύρισμα που οργανώνει κάποιος άλλος (γέλια). Ποσό μάλλον όταν μαέστρος σε αυτή την σειρά είναι ο Στηβ! Το ντοκιμαντέρ μου My People θα κάνει σύντομα πρεμιέρα και στην Ελλαδα και είμαι πολύ χαρούμενη που θα το μοιραστώ και με το ελληνικό κοινό. Πρόσφατα ολοκληρώσαμε τα γύρισματα στη Μακρονήσο του ντοκιμαντέρ The Re Education camp του Rolf Kastelainer, στο οποίο έχω τη χαρά να είμαι συμπαραγωγός. Ετοιμάζω μια ιδιαίτερη μουσική συνεργασία με τον Taavi Vartia που ονομάζεται The Viking’s of the Aegean καθώς και κάποια καινούργια τραγούδια με τον αγαπημένο φίλο και σπουδαιο συνεργάτη Ελληνοαυστραλό συνθέτη Ανδρέα Γιατράκο της Sonar Music. Επίσης έχω τη χαρά να βρίσκομαι στην Ελλάδα όχι μόνο για διακοπές αλλά και γιατί συμμετέχω σε κάποιες καινούργιες τηλεοπτικές σειρές»