Δυο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται τυχαία στο Ελσίνκι και ψάχνουν τον έρωτα της ζωής τους. Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες για την 14η ταινία του Άκι Καουρισμάκι. Ο σπουδαίος Φινλανδός σκηνοθέτης και μετρ της κινηματογραφικής απλότητας, επιστρέφει με μία συγκινητική ιστορία αγάπης μέσα στον τρυφερό και ιδιαίτερο κόσμο του. Μία ταινία ωδή στην αγάπη, την αλληλεγγύη, την ελπίδα και τον σεβασμό στον συνάνθρωπο μας. Κυκλοφορεί στους Κινηματογράφους από την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου.

Ads

Δυο μοναχικοί και φαινομενικά αταίριαστοι άνθρωποι, συναντιούνται τυχαία μια νύχτα στο Ελσίνκι και προσπαθούν να βρουν τον απόλυτο έρωτα της ζωής τους κόντρα σε μία καταιγίδα κακοτυχίας. Τι γίνεται όταν εκείνος χάνει τον αριθμό του τηλεφώνου της;

«Αν έρθετε ποτέ στη Φινλανδία, μείνετε δύο βράδια το πολύ. Στις ταινίες μου μπορείτε να δείτε το καλύτερο μέρος της. Και αυτή η ταινία είναι ίσως η πιο ρεαλιστική που έχω φτιάξει… από την τελευταία μου και μετά.» – Άκι Καουρισμάκι

Ads

Το φιλμ «Πεσμένα Φύλλα», που απέσπασε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στις Κάννες και αποτελεί την επίσημη υποβολή της Φινλανδίας για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, είναι μια γλυκιά ιστορία αγάπης, ελπίδας, αλληλοσεβασμού και αλληλεγγύης, βγαλμένη από τον τρυφερό και αντισυμβατικό κόσμο του μεγάλου ουμανιστή του Σινεμά και αγαπημένου του ελληνικού κοινού, Άκι Καουρισμάκι.

Μια νύχτα στο Ελσίνκι, δύο μοναχικοί άνθρωποι διασταυρώνονται τυχαία και ανακαλύπτουν τη μαγεία του «μαζί», αναζητώντας τον πρώτο, απόλυτο και μοναδικό έρωτα της ζωής τους.

«Δεν παρακολουθώ τις ταινίες μου. Δεν με ενδιαφέρει. Χρειάζεται τόση συγκέντρωση για να κάνεις μια ταινία και αν τις ξαναέβλεπα, θα έβλεπα μόνο λάθη. Κάνω ταινίες για το κοινό. Δουλεύω έναν χρόνο κάνοντας ό,τι καλύτερο μπορώ, για να προσφέρω το καλύτερο που μπορώ να δώσω, αλλά μετά από αυτό, η ευθύνη φεύγει από μένα […] Έχω το ίδιο συνεργείο από το 1983. Δεν χρειάζεται να μιλάμε, σφυρίζουμε.» – Άκι Καουρισμάκι

Βαθιά ρομαντικά αλλά και ριζωμένα στην πραγματικότητα (όταν η ηχητική μπάντα δεν παίζει τις πιο απροσδόκητες μελωδίες, το ραδιόφωνο μεταφέρει νέα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία), τα Πεσμένα Φύλλα σε αγκαλιάζουν σαν μια μαλακή κουβέρτα στη φθινοπωρινή ψύχρα και σου θυμίζουν την αξία της ανθρωπιάς, της ενσυναίσθησης και το μεγαλείο της απλότητας.

«Αν και μέχρι στιγμής, η αμφιβόλου ποιότητος φήμη μου έχει δημιουργηθεί κυρίως μέσα από άσχετες βίαιες ταινίες, τελικά αποφάσισα, βασανισμένος από όλους τους παράλογους, περιττούς και εγκληματικούς πολέμους, να γράψω μια ιστορία για τα θέματα μέσα από τα οποία η ανθρωπότητα θα μπορούσε να έχει μέλλον: τη λαχτάρα για αγάπη, αλληλεγγύη, ελπίδα και σεβασμό για τους άλλους ανθρώπους, τη φύση και οτιδήποτε ζωντανό ή νεκρό. Με την προϋπόθεση ότι το θέμα το αξίζει.» – Άκι Καουρισμάκι

Το Σινεμά του Άκι Καουρισμάκι, με τα νυχτερινά αστικά τοπία και τις «ξεκούρδιστες» μουσικές, το ιδιόρρυθμο σκανδιναβικό χιούμορ, τον απολαυστικό αυτοσαρκασμό, τους αλλοπρόσαλλους ήρωες που ψάχνουν αμήχανα την ανθρώπινη ζεστασιά και επαφή, είναι το ιδανικό φινάλε για την κινηματογραφική γιορτή του Νοεμβρίου.

Η ταινία «Πεσμένα Φύλλα» πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της, τον Μάιο στο επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του 76ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής.

Η πανελλήνια πρεμιέρα της νέας ταινίας του Άκι Καουρισμάνι πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 12 Νοεμβρίου στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όντας η ταινία λήξης της 64ης διοργάνωσης. Ενώ από την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου, κυκλοφορεί στις εγχώριες Κινηματογραφικές Αίθουσες.

Ο Άκι Καουρισμάκι άρχισε να αποκτά διεθνή αναγνώριση στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Το εύρος της δουλειάς του κυμαίνεται από τρελές κομικίστικες περιπέτειες (Calamari Union – 1985, Οι Λένινγκραντ Κάουμποϊς Πάνε Αμέρικα – 1989) μέχρι και αναθεωρητικές διασκευές κλασικών λογοτεχνικών έργων (Έγκλημα και Τιμωρία – 1983, Ο Άμλετ Κάνει Μπίζνες – 1987). Έχει αποδειχθεί ικανός στο να συνδυάζει τον σκληρό, νουάρ ρεαλισμό με το πονηρό, σαρδόνιο χιούμορ (Άριελ – 1988).

Το μινιμαλιστικό ύφος, η υψηλή του παραγωγικότητα και η αδυναμία που έχει στο ειρωνικό μελόδραμα έχουν οδηγήσει σε συγκρίσεις με δημιουργούς όπως ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και ο Τζιμ Τζάρμους. Τις τελευταίες δεκαετίες έχει γυρίσει ταινίες που αγαπήθηκαν ιδιαιτέρως από το ελληνικό κοινό: «Ο Άνθρωπος Χωρίς Παρελθόν» (2002), «Το Λιμάνι της Χάβρης» (2011), «Η Άλλη Όψη της Ελπίδας» (2017).

«Κατά τη γνώμη μου, ο Τσάπλιν είναι ο καλύτερος όλων των εποχών. Δημιούργησε το Χόλιγουντ – καλώς ή κακώς, και τον κινηματογράφο όπως τον ξέρουμε σήμερα. Μου αρέσουν πολύ ο Όζου, ο Μπρεσόν, ο Μαρσέλ Καρνέ, αλλά ο Τσάπλιν εξακολουθεί να είναι ο καλύτερος, μέσα στην απλότητά του.» – Άκι Καουρισμάκι

Διαβάστε Επίσης:
Αφιέρωμα στον Άκι Καουρισμάκι: «Είμαι σκηνοθέτης όχι δημιουργός pixel»

Πεσμένα Φύλλα / Fallen Leaves / Kuolleet lehdet
Σκηνοθεσία: Ακι Καουρισμάκι
Σενάριο: Ακι Καουρισμάκι
Πρωταγωνιστούν: Αλμα Πόιστι, Γιούσι Βάτανεν, Αλίνα Τομνίκοφ
Φωτογραφία: Τίμο Σάλμινεν
Μοντάζ: Σάμου Χέικιλα
Σκηνικά: Βίλε Γκρούνροος
Κοστούμια: Τιίνα Καουκάκεν
Ήχος: Πιέτου Κορχόνεν
Έτος Παραγωγής: 2023
Χώρα Παραγωγής: Φινλανδία, Γερμανία
Διάρκεια: 81 λεπτά
Κυκλοφορεί στους Κινηματογράφους από την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου

https://www.youtube.com/watch?v=-wWcdBI6kFI