Ads

Με μεγάλη συμμετοχή του κοινού και πολλές ενδιαφέρουσες ταινίες ξεκίνησε το 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας. Παρά τον “ανταγωνισμό” από την συναυλία του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα στο Φεστιβάλ της ΟΝΝΕΔ που γινόταν την ίδια ώρα, εκατοντάδες θεατές δημιούργησαν το αδιαχώρητο στο κινηματογράφο “Ιντεάλ”, όπου άρχισαν να προβάλλονται από το μεσημέρι της Παρασκευής οι ταινίες του Φεστιβάλ.

Στην ομιλία του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Παναγιώτης Χιονίδης ανακοίνωσε ότι είναι πολύ πιθανό το 12ο Φεστιβάλ να είναι και το τελευταίο , αφού δεν είχε απολύτως καμιά στήριξη ούτε από το Υπουργείο Πολιτισμού ούτε από το Δήμο και τις τοπικές αρχές, παρ ότι το Φεστιβάλ αποτελεί μια ανάσα πολιτισμού για τη Πάτρα και το παρακολουθεί μια σημαντική μερίδα των πολιτών της.

Στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Πάτρας, αναφέρει ανακοίνωση των διοργανωτών, η είσοδος στις εκδηλώσεις του είναι ελεύθερη, κάνοντας πράξη το αυτονόητο, δηλαδή την απρόσκοπτη πρόσβαση στον πολιτισμό. Μια διοργάνωση πέρα και έξω από κοσμικές στήλες αλλά στην πρώτη γραμμή της προόδου. Κόντρα πάντα στη φθηνή μαζική υποκουλτούρα από τη μια αλλά και στις ελιτίστικες εκδηλώσεις των «δήθεν» των «παραγόντων», όσων δηλαδή «χρησιμοποιούν» τον πολιτισμό για τις δημόσιες σχέσεις τους για τις «καρέκλες».

Ads

Η επίσημη πρεμιέρα έγινε με την ταινία “Εξομολόγηση ενός Οικονομικού Δολοφόνου” του Στέλιου Κούλογλου, ο οποίος έκανε την επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ. Μετά το τέλος της προβολής ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση ανάμεσα στους θεατές που κατάφεραν να μπουν στην κατάμεστη αίθουσα(φωτογραφία)

Το πρόγραμμα σήμερα Κυριακή.

16.00 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ»

Ethos process Σπύρος Αμοιρόπουλος 30′ μ.μ. 2010
Μια ηθοποιός στο καμαρίνι της προθερμαίνεται και ετοιμάζεται για τη βραδινή της παράσταση. Προσεγγίζει το ρόλο που θα ερμηνεύσει μέσα από μια διαδικασία σωματική, φωνητική και ηθική.

Μορφή – Παραμόρφωση Πέννυ Δίκα -Κορνέτη 5′ v.a. 2010
To video morphi-paramorphosi της Πέννυ Δίκα Κορνέτη είναι συνέχεια του εικαστικού της πειραματισμού που στηρίζεται στην μετάπλαση-παραμόρφωση γυναικείας μορφής με την χρήση ψηφιακής τεχνολογίας όπου παρακολουθεί κανείς τις χρωματικές παραμορφώσεις και αντιθέσεις που σχηματίζονται στιγμιαία στο οπτικό μας πεδίο και εστιάζουν στο συναρπαστικό ηχιτικό κομμάτι που ταυτίζεται με την εικόνα.

Στην κόψη της ιστορίας – ταγματάρχης Δημήτρης Κασλάς Γιώργος Λαγδάρης – Κώστας Ανέστης 52′ ντοκ. 2009
Η ηρωική και μαρτυρική πορεία της ζωής του Δημήτρη Κασλά ξεκινά μαζί με τον 20ο αιώνα από το χωριό Πουρί του Πηλίου και συναντιέται σε σημεία κλειδιά με την σύγχρονη ιστορία. Μικρά Ασία – πόλεμος του 40 – αντίσταση – μετεμφυλιακή Ελλάδα. Μια άλλη ματιά στο «κρυμμένο» έπος του 1941. Ενώ οι τύχες του πολέμου έχουν κριθεί μια τελευταία ηρωική αντίσταση προβάλλεται στο ύψωμα 731 απέναντι στην εαρινή επίθεση των Ιταλών. Επικεφαλής στον «καταραμένο λόφο» ο Κασλάς. Μαρτυρίες επιζώντων και ντοκουμέντα από το μοναδικό αρχείο που κληροδότησε. Το αληθινό πρόσωπο του πολέμου όπως το βίωσαν οι απλοί στρατιώτες. Η συμμετοχή του Κασλά στον ΕΛΑΣ. Η επιστροφή του «ήρωα» και η περιθωριοποίηση του από το μεταπολεμικό κράτος.

Τα αγάλματα της πόλης μας Ντεξής Στέλιος & Κωνσταντοπούλου Λίζα 9′ μ.μ. 2009
Τα ιστορικά μνημεία μιας πόλης, λόγω της σύνδεσής τους με το παρελθόν, δεν ενδιαφέρουν συνήθως τους μαθητές. Αυτή η πρόκληση , η αρχική έλλειψη ενθουσιασμού των παιδιών, μας οδήγησε , εμάς τους καθηγητές, στην κατάργηση οποιουδήποτε προεπιλεγμένου πλαισίου και προγράμματος δουλειάς κι εμπιστευθήκαμε το μέλλον του προγράμματος μόνο στη βιωματική επαφή των μαθητών με τ’ αγάλματα. Παίξαμε με τ’ αγάλματα, αυτοσχεδιάσαμε, γελάσαμε πολύ, εξαντληθήκαμε απ’ το πολύωρο περπάτημα και μαζέψαμε ένα θησαυρό αναμνήσεων για το μέλλον!

Οικογένεια Καλαποδιών Κατηφένια Ζαφειριάδου 3′ anim. 2010
Η καθημερινή ρουτίνα μιας οικογένειας καλαποδιών

Ασωπός, μύθος και πραγματικότητα Παλαμάρης Γιώργος 19′ ντοκ. 20010
Ο ποταμός Ασωπός μέσα από το μύθο και την σημερινή πραγματικότητα

18.00 «ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΕΧΝΗ»

Diagnosis Myroslav Slaboshpytskiy Ουκρανία 15′ μ.μ. 2009

Μία τραγωδία. Η ιστορία μίας εγκύου. Η ταυτότητα του πατέρα δεν είναι σημαντική. Το βασικότερο είναι η ομάδα να μείνει ενωμένη. Η νεαρή γυναίκα μένει με δύο άντρες σε ένα ρημαγμένο μέρος του Κιέβου σε ένα σπίτι προς κατεδάφιση. Μετά από μία αστυνομική έφοδο η γυναίκα καταλήγει στο νοσοκομείο όπου γεννά πρόωρα το παιδί της.

Three stations buildings – three sisters Palmov Eduard & Anastasia Palmova Ρωσία 52′ ντοκ. 2010
Ταινία – έρευνα για τα όνειρα. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας μεταφέρεται από την εποχή μας στο παρελθόν με το τραίνο Ljumerov στις τρεις αδερφές Chekhovian και στο όνειρό τους ότι φεύγουν προς τη Μόσχα τους δείχνει την μοντέρνα ζωή στην μεταναστευτική Μόσχα.

A cold land Shahriar Pourseyedian Ιράν 23′ ντοκ. 2009
Πρόκειται για δύο αδέρφια με αναπηρία που το σπίτι τους πλημμύρισε

For Women Only Nikita Feldman Ισραήλ 21′ μ.μ. 2010
Αυτή η ταινία είναι μια σάτυρα για την Ισραηλινή κουλτούρα όταν πρόκειται για την εξυπηρέτηση ενός εκ των καλύτερων πελατών τους.

20.00 Αφιέρωμα στα περιβαλλοντικά ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου

ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΚΟΥΑΝ ΚΟΥΑΝ Έτος Παραγωγής: 2008 Διάρκεια 59′
Στα παρθένα τροπικά δάση του Αμαζονίου, της περιοχής με την μεγαλύτερη βιοποικιλότητα στον πλανήτη, συντελείται ένα ανείπωτο έγκλημα διαρκείας κατά της ανθρωπότητας. Η Texaco κατηγορείται ότι πέταξε στην Αμαζονία του Εκουαδόρ, 18 ½ δισεκατομμύρια γαλόνια τοξικών πετρελαϊκών αποβλήτων. Η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, η Petroecuador, κατηγορείται για εκατοντάδες διαρροές τόνων αργού πετρελαίου, μέσα στη ζούγκλα. Αρχαίοι λαοί ιθαγενών θεωρήθηκαν αόρατοι και αναλώσιμοι, θύματα του εύκολου πλουτισμού των πετρελαϊκών εταιρειών. Εξαφανίζονται μαζικά εξαιτίας της μόλυνσης που σκοτώνει τα θηράματά τους και εξαιτίας άγνωστων μέχρι πρότινος ασθενειών, όπως ο καρκίνος που σκοτώνει τους ίδιους. Αυτό το ντοκιμαντέρ είναι αφιερωμένο στις φυλές Tetetes και Sansahuaris. Οι φωνές τους σίγησαν για πάντα στην αυγή του 21ου αιώνα εξαιτίας της… «ανάπτυξης» στην περιοχή.

ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΦΘΟΝΙΑ Έτος Παραγωγής: 2008,Διάρκεια: 51′
Μια χούφτα πολυεθνικές εταιρείες έχουν καταφέρει να ελέγξουν την «καρδιά» του φαγητού που βάζουμε στο καθημερινό μας τραπέζι: Τον ίδιο τον σπόρο και ως εκ τούτου την παγκόσμια γεωργική παραγωγή. Οι χρηματιστές στον ανεπτυγμένο κόσμο τζογάρουν με τα τρόφιμα, ανεβοκατεβάζοντας τις τιμές, παίζοντας με το θεμελιώδες δικαίωμα των ανθρώπων να έχουν πρόσβαση στο φαγητό. Την ίδια στιγμή σχεδόν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο υποσιτίζονται και 25.000 πεθαίνουν κάθε μέρα από πείνα. Μήπως η Γη αδυνατεί πλέον να θρέψει τους κατοίκους της; Τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο! Η κρίση των τροφίμων, όπως θα περάσει στην ιστορία, συμβαίνει την στιγμή που ο πλανήτης παράγει περισσότερο φαγητό από ποτέ. Το «Πεθαίνοντας στην Αφθονία» ξεδιπλώνει μπροστά σας το βασίλειο του Παραλόγου, τις διαπλοκές ενός συστήματος, στο οποίο υπάρχει μεν επάρκεια φαγητού, αλλά είναι τόσο ακριβό που οι φτωχοί δεν μπορούν να το αγοράσουν.

22.00 «ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ»

“From home to home” Seda Muradyan & Arsen Gasparayan Αρμενία 27′ 45” ντοκ. 2008
Η ταινία “From home to home” αφηγείται την ιστορία των Αζερμπαϊτζάνων και Αρμενίων που αποφάσισαν να ανταλλάξουν τα χωριά τους λίγο πριν ξεκινήσει ο πόλεμος του Καραμπάχ. Απλούστατα, αντήλλαξαν τα σπίτια τους με τον όρο ότι θα φροντίζουν τους τάφους που εγκατέλειψαν στα χωριά τους. Τα δύο χωριά Kyzlshafag (τώρα Dzyunashogh) στην Αρμενία και Kerkenj στο Αζερμπαϊτζάν, απέχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα το ένα από το άλλο. Έως το 1989, το Kyzlshafag κατοικείτο από Αζερμπαϊτζάνους και το Kerkenj από Αρμένιους. Οι άνθρωποι σε αυτά τα δύο χωριά βρήκαν μία δική τους λύση και κατάφεραν να κλείσουν μία μοναδική συμφωνία: το 1989 οι Αρμένιοι και οι Αζερμπαϊτζάνοι αυτών των δύο χωριών έδωσαν το λόγο τους ότι θα αποτρέψουν τη βεβήλωση των τάφων των προγόνων τους. Έμειναν πιστοί σε αυτή τους την υπόσχεση για 20 χρόνια.

Eskimo kiss Dustin Feneley Αυστραλία 10′ μ.μ. 2009
Ένας νεαρός άνδρας με αναπηρία φέρνει για πρώτη φορά στο σπίτι ένα κορίτσι. Το φιλί των Εσκιμώων με το τρίψιμο των μυτών. Μία μινιμαλιστική ιστορία σχετικά με τη φύση της αγάπης.

Thomas Comma Ken Kimmelman U.S.A 24′ anim. 2010
Βασίζεται στην ιστορία της ποιήτριας Martha Baird. Το Thomas Comma είναι η γοητευτική, αστεία, εξεζητημένη και υπέροχη περιπέτεια ενός μοναχικού κόμμα που γυρεύει τη σωστή πρόταση.

Digital Intermediated Swimming Hyung-suk Lee Νότια Κορέα 5′ v.a. 2009
Κάποιος χρόνος στο κοντινό μέλλον. Σε ένα παλιό, εγκαταλελειμμένο εργαστήριο επεξεργασίας φιλμ, τα φιλμ επέπλεαν σε αναπτυσσόμενα διαλύματα όπως θαλάσσια φύκη. Ο ψηφιακός φακός κολυμπά ελεύθερα στο διάλυμα και εισέρχεται στην περιοχή των φιλμ.

A Display Of Emotion Stéphane Dirschauer Καναδάς 7′ μ.μ. 2009
Μία σύντομη, καθαρή ιστορία για έναν άνδρα που έκανε μία ελαφρώς απατηλή δήλωση αγάπης.

Love lost Yok Wai Leonard Lai Σιγκαπούρη 25′ μ.μ. 2008
Μία σχέση έρχεται στο τέλος της μεταξύ του Wai και της κοπέλας του Faith η οποία είναι στην Ταϊβάν. Η Wai ταξιδεύει από τη Σιγκαπούρη στην Ταϊβάν για να συναντήσει την Faith για μια τελευταία φορά. Είναι ένα τελευταίο ταξίδι αναμνήσεων εφόσον βρίσκει σκιές της αγάπης τους και του χρόνου που πέρασαν μαζί. Τελικά συναντιώνται για μια τελευταία φορά και η αγάπη τους λαμβάνει τέλος. Μόνη της στην Ταϊβάν, o Wai ψάχνει την απομόνωση σε μία φυσική απόλαυση ώστε να ξεχάσει εφήμερα τον πόνο αλλά ακόμα δεν μπορεί να το ξεπεράσει. Το Love Lost είναι η πρώτη ταινία μιας τριλογίας ταινιών μικρού μήκους που εξερευνά 3 διαφορετικά στάδια της αγάπης- χάνοντας την αγάπη, βρίσκοντας την αγάπη και διατηρώντας την.

Senorita Vince Sandoval Φιλιππίνες 14′ μ.μ. 2009
Στο Senorita, η Laura είναι αμφιφυλόφιλη γυναίκα που άφησε πίσω τη ζωή της στην πόλη ως εργάτρια του σεξ για να ακολουθήσει μια πιο ήσυχη ζωή στην εξοχή. Αλλά για ένα βράδυ κάθε μήνα, η πόλη την παρασύρει πάλι πίσω για ένα ραντεβού με ένα παλιό πελάτη κι επιστρέφει σπίτι πριν την αυγή. Όσο προσπαθεί να κρατήσει τη διπλή ζωή της σα μυστικό, μία αθώα χειρονομία από κάποιον αγαπημένο της απειλεί να αποκαλύψει το ψέμα της.

Foralovedone Ευθύμης Kosemund Σανίδης Χιλή 4′ 44” v.a. 2009
Ένας άνδρας περιμένει μια γυναίκα στην έρημο Ατακάμα, τη ξηρότερη έρημο στον κόσμο.