Σε σκηνοθεσία και σενάριο του Κρίστοφερ Νόλαν, το «Οπενχάιμερ» είναι μία γυρισμένη σε ΙΜΑΧ επική βιογραφική ταινία, η οποία εξιστορεί μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς παρασύρει το κοινό με την αγωνιώδη και παράδοξη ιστορία ενός αινιγματικού άντρα που καλείται να ρισκάρει να καταστρέψει τον κόσμο προκειμένου να τον σώσει. Κυκλοφορεί στις εγχώριες Κινηματογραφικές Αίθουσες από την Πέμπτη 24 Αυγούστου.

Ads

Η ταινία βασίζεται στο βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν. Την παραγωγή της ταινίας συνυπογράφουν η υποψήφια για Όσκαρ, Έμα Τόμας (Δουνκέρκη, Inception), ο υποψήφιος για Όσκαρ, Τσαρλς Ρόβεν της Atlas Entertainment (τριλογία Σκοτεινός Ιππότης, Οδηγός Διαπλοκής) και ο Κρίστοφερ Νόλαν.

Το «Οπενχάιμερ» συνδυάζει την τεχνική του IMAX 65mm και του φιλμ 65mm, ενώ για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνονται μέρη σε ασπρόμαυρη αναλογική φωτογραφία IMAX. Διευθυντής Φωτογραφίας είναι ο υποψήφιος για Όσκαρ, Χόιτ Βαν Χόιτεμα (Δουνκέρκη, Tenet), σκηνογράφος η Ρουθ Ντι Γιανγκ (Εμείς, Ούτε Καν), ενδυματολόγος η βραβευμένη Έλεν Μιρότζνικ (Ολέθρια Σχέση, Speed), μοντέρ η Τζένιφερ Λέιμ (Black Panther: Wakanda Forever, Tenet), ενώ τη μουσική υπογράφει ο βραβευμένος με Όσκαρ, Λούντβιχ Γιόρανσον (Black Panther, Tenet).

Ads

Ένα εντυπωσιακό σύνολο ηθοποιών

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Κίλιαν Μέρφι ως Τζούλιους Ρόμπερτ Οπενχάιμερ και η Έμιλι Μπλαντ στον ρόλο της συζύγου του, της βιολόγου και βοτανολόγου Κάθριν «Κίτι» Οπενχάιμερ. Ο βραβευμένος με Όσκαρ, Ματ Ντέιμον υποδύεται τον Στρατηγό Λέσλι Γκρόουβς Τζούνιορ, επικεφαλής του Προγράμματος Μανχάταν, ενώ ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ ερμηνεύει τον Λούις Στράους, πρόεδρο της Αμερικάνικης Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.

Η υποψήφια για Όσκαρ, Φλόρενς Πιου ενσαρκώνει την ψυχίατρο Τζιν Τάτλοκ, ενώ ο Τζος Χάρτνετ υποδύεται τον πρωτοπόρο πυρηνικό φυσικό Έρνεστ Λόρενς. Ο βραβευμένος με Όσκαρ, Κέισι Άφλεκ ερμηνεύει τον Μπόρις Πας, αξιωματικό πληροφοριών στο φυλάκιο Πρεζίντιο του Σαν Φρανσίσκο. Ο βραβευμένος με Όσκαρ, Ράμι Μάλεκ υποδύεται τον Ντέιβιντ Χιλ, έναν πειραματικό φυσικό και ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης και ηθοποιός Κένεθ Μπράνα ενσαρκώνει τον βραβευμένο με Νόμπελ φυσικό Νιλς Μπορ.

Ο Μπένι Σαφντί (Πίτσα Γλυκόριζα) στον ρόλο του θεωρητικού φυσικού Έντουαρτ Τέλερ, ο Ντίλαν Άρνολντ (ταινίες Halloween) είναι ο Φρανκ Οπενχάιμερ, ο μικρότερος αδελφός του Ρόμπερτ. Ο Γκούσταφ Σκάρσγκαρντ (Air: Κυνηγώντας Ένα Θρύλο) υποδύεται τον Χανς Μπέτε, έναν πυρηνικό φυσικό που εργάστηκε για το Πρόγραμμα Μανχάταν. Ο Ντέιβιντ Κραμχολτζ (Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκραγκς) είναι ο βραβευμένος με Νόμπελ φυσικός Ίσιντορ Ράμπι. Ο Μάθιου Μοντίν (Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή) υποδύεται τον Βάνεβαρ Μπους, διευθυντή του Γραφείου Επιστημονικής Έρευνας και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο Ντέιβιντ Νταστμάλκιαν (Dune) είναι ο Γουίλιαμ Μπόρντεν, ενθουσιώδης υποστηρικτής της πυρηνικής ανωτερότητας και ο υποψήφιος για Όσκαρ, Τομ Κόντι υποδύεται τον Άλμπερτ Αϊνστάιν.

Ο Άλντεν Ερενράιχ (Solo: A Star Wars Story) εμφανίζεται ως στέλεχος του Κονγκρέσου, ο Τζέφερσον Χολ (Tenet) υποδύεται τον Χάακον Σεβαλιέ, φίλο του Οπενχάιμερ. Ο Τζέισον Κλαρκ (Zero Dark Thirty) στον ρόλο του δικηγόρου Ρότζερ Ρομπ. Ο Τζέιμς Ντ’ Άρσι (Δουνκέρκη) είναι ο Πάτρικ Μπλάκετ, καθηγητής του Οπενχάιμερ στο Κέιμπριτζ. Ο Τόνι Γκόλντγουιν (Η μέθοδος των Γουίλιαμς) υποδύεται τον Γκόρντον Γκρέι, πρώην σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Πολιτειών και επικεφαλής της κυβερνητικής ακρόασης – δίκης του 1954 που αφαίρεσε τη στρατιωτική άδεια ασφαλείας από τον Οπενχάιμερ.

Κρίστοφερ Νόλαν

Οι ταινίες του Κρίστοφερ Νόλαν ξεπερνούν τα όρια της κινηματογραφικής αφήγησης για να πουν επικές ιστορίες για απίθανους ήρωες και παράτολμα σχέδια που εξετάζουν το αναπόφευκτο, την ηθική αλλά και την ύβρη των φιλόδοξων εγχειρημάτων. Η παράδοξη ιστορία καταδίωξης στο «Inception» παρέσυρε το κοινό στα βάθη των ονείρων, η εντυπωσιακή Οδύσσεια του Διαστήματος στο «Interstellar» μας έστειλε σε ένα παραισθησιογόνο ταξίδι στα άκρα του σύμπαντος.

Με τη «Δουνκέρκη», ο Νόλαν αξιοποίησε διαφορετικές προοπτικές για να αιχμαλωτίσει τις αποτρόπαιες εμπειρίες του πολέμου, ενώ με το «Tenet» έριξε φως και χειραγώγησε την οπτική και τον χρόνο σε ένα μεταφυσικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας για το παρόν που απειλείται από το μέλλον. Όλες οι ταινίες του έχουν δημιουργηθεί με πάθος για τις τεχνικές του κλασικού κινηματογράφου, ενώ διεύρυναν τα όρια με νέα εργαλεία, όπως οι κάμερες IMAX, με σκοπό να επαναπροσδιοριστεί η τέχνη του Σινεμά.

Τώρα, ο υποψήφιος για Όσκαρ σεναριογράφος και σκηνοθέτης, επιστρέφει με την πιο φιλόδοξη ταινία του, ένα συναρπαστικό, επικό θρίλερ που καταβυθίζεται στην ψυχή ενός μοναδικού μυαλού, αυτό ενός ευφυέστατου επιστήμονα πίσω από την εφεύρεση που άλλαξε την ανθρωπότητα και τον πολιτισμό, παρόλο που η ύπαρξη της και μόνο αρκεί για να απειλήσει το μέλλον ολόκληρου του πλανήτη.

Εμπνευσμένη από το βραβευμένο με Όσκαρ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν, η ταινία διηγείται τη ζωή και την κληρονομιά του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, του πατέρα της ατομικής βόμβας. Ο σκηνοθέτης αναφέρει σχετικά:

«Ήθελα να μεταφέρω το κοινό στο μυαλό και την εμπειρία ενός ανθρώπου που βρέθηκε στο κέντρο της μεγαλύτερης αλλαγής στην ιστορία. Είτε μας αρέσει είτε όχι, ο Ρόμπερτ Οπενχάιμερ είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο που έζησε ποτέ. Δημιούργησε τον κόσμο στον οποίο ζούμε, καλώς ή κακώς. Και πρέπει να δούμε την ιστορία του για να τον πιστέψουμε».

Διαβάστε Επίσης:
Αφιέρωμα στον Κρίστοφερ Νόλαν: Από το «Memento» μέχρι την «Δουνκέρκη» 

Από το Βιβλίο στο Σινεμά

Η κατασκευή της ατομικής βόμβας πυροδότησε μία κούρσα πυρηνικών εξοπλισμών με καταστροφικές επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο κι έναν πρωτόγνωρο υπαρξιακό φόβο. Η επιθυμία του Νόλαν να κάνει την ταινία γεννήθηκε από τον προβληματισμό των επιστημόνων στο Πρόγραμμα Μανχάταν.

«Το διάστημα μέχρι την πυρηνική δοκιμή Τρίνιτυ, ο Οπενχάιμερ και η ομάδα του αντιμετώπιζαν τη μικρή πιθανότητα ότι πατώντας το κουμπί και πυροδοτώντας την πρώτη βόμβα, μπορεί να κατέστρεφαν ολόκληρο τον πλανήτη» εξηγεί ο Νόλαν. «Δεν υπήρχε μαθηματική ή θεωρητική βάση που απέκλειε αυτή την πιθανότητα, όσο μικρή κι αν ήταν. Κι όμως πάτησαν το κουμπί. Είναι μία ιστορική στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Ήθελα να στείλω το κοινό σε αυτό το δωμάτιο, εκεί που πατήθηκε το κουμπί. Είναι η πιο απίστευτη στιγμή, αν το σκεφτείς. Το ρίσκο που είχε».

Το βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» ήταν η Βίβλος που καθοδήγησε όλες τις πτυχές της παραγωγής. Στη φάση της συγγραφής του σεναρίου, εφοδίασε τον Νόλαν με πλούσιες ιστορίες για να πλάσει το ενδιαφέρον πορτρέτο του Οπενχάιμερ και να εξερευνήσει την ψυχολογία του.

«Η ιστορία του Οπενχάιμερ είναι μία από τις σπουδαιότερες ιστορίες» λέει ο Νόλαν. «Είναι γεμάτη παράδοξα και ηθικά διλήμματα. Αυτό είναι το υλικό που με ενδιαφέρει. Ενώ η ταινία αποπειράται να βοηθήσει το κοινό να καταλάβει γιατί οι άνθρωποι κάνουν αυτά που κάνουν, την ίδια στιγμή αναρωτιέται αν θα έπρεπε να τα κάνουν. Ο Κινηματογράφος σαν αφηγηματικό μέσο παρασύρει με μοναδικό τρόπο το κοινό στην υποκειμενική εμπειρία, αφήνοντας το να κρίνει τα γεγονότα μέσα από τα μάτια των χαρακτήρων αλλά δίνοντας και μία πιο αντικειμενική σκοπιά. Σε διαφορετικά σημεία, προσπαθούμε να καταβυθιστούμε στην ψυχή του Οπενχάιμερ και να στείλουμε το κοινό σε ένα συναισθηματικό ταξίδι. Αυτή ήταν η πρόκληση της ταινίας, να πούμε μέσα από την οπτική του την ιστορία ενός ανθρώπου που έχει εμπλακεί σε μία συναρπαστική και καταστροφική αλληλουχία γεγονότων, για τους σωστούς όμως λόγους».

Ο Νόλαν αποφάσισε ότι οι σκηνές που εκτυλίσσονται μέσα από την οπτική του Οπενχάιμερ θα είναι έγχρωμες (επίσης τις έγραψε σε πρώτο πρόσωπο, μία ακόμα ανορθόδοξη σεναριακή επιλογή), με περιστασιακές σουρεαλιστικές εικόνες που συμβολίζουν τον εσωτερικό του κόσμο. Ενώ οι σκηνές που επικεντρώνονται στον Στράους είναι ασπρόμαυρες.

«Είναι ασυνήθιστο» λέει ο Νόλαν για την απόφαση του να γράψει σε πρώτο πρόσωπο. «Αλλά το έκανε ξεκάθαρο σε όλους όσους διάβασαν το σενάριο ότι παρακολουθούν τη σκηνή μέσα από τα μάτια του Οπενχάιμερ. Κοιτάμε πάνω από τον ώμο του, είμαστε μέσα στο μυαλό του, πηγαίνουμε παντού μαζί του».

Διαβάζοντας το σενάριο για πρώτη φορά, η παραγωγός Έμα Τόμας λέει ότι έμεινε έκθαμβη με τη σύλληψη του Νόλαν. «Το σενάριο της ταινίας εκφράζει το ενδιαφέρον του Νόλαν για την υποκειμενικότητα και την αντικειμενικότητα, για τις ιστορίες που ξετυλίγονται από διαφορές οπτικές» εξηγεί η Τόμας. «Αλλά στο χαρτί, έκανε κάτι που δεν έχω ξαναδεί, έγραψε τα κομμάτια του Οπενχάιμερ σε πρώτο πρόσωπο. Είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να περιγράψει την εσωτερική κατάσταση ενός χαρακτήρα. Ήταν από τα καλύτερα σενάρια που έχω διαβάσει ποτέ».

Οι Χαρακτήρες

Τζούλιους Ρόμπερτ Οπενχάιμερ / Κίλιαν Μέρφι

Για τον ρόλο του πατέρα της ατομικής βόμβας, ο Κρίστοφερ Νόλαν επέλεξε έναν ηθοποιό με τον οποίο έχει συνεργαστεί σε πέντε ταινίες (τριλογία Σκοτεινός Ιππότης, Inception, Δουνκέρκη). «Έχω υπάρξει πολύ τυχερός που συνεργάστηκα με αξιόλογους ηθοποιούς νωρίς στην καριέρα τους και ο Κίλιαν είναι ένας από αυτούς» λέει ο Νόλαν. «Την πρώτη φορά που συνεργαστήκαμε, ήταν καινούριος στον χώρο, αλλά ήταν ξεκάθαρο ότι είχε εκπληκτικό ταλέντο. Ήταν υπέροχο που τον κάλεσα και του είπα ότι θα είναι πρωταγωνιστής με έναν χαρακτήρα που θα αξιοποιήσει κάθε πτυχή του ταλέντου του και θα τον προκαλέσει με πρωτόγνωρους τρόπους».

Για τον Μέρφι, αυτό το τηλεφώνημα από τον Νόλαν έχει μείνει αξέχαστο. «Τον ξέρω 20 χρόνια» λέει ο ηθοποιός που είχε περάσει από οντισιόν για τον ρόλο του Μπρους Γουέιν στο «Μπάτμαν: Η Αρχή», έναν ρόλο που τελικά πήρε ο Κρίστιαν Μπέιλ. «Συνάντησα τον Κρις για αυτή την ταινία ενώ ήξερα ότι ήταν παράλογο να παίξω εγώ τον Μπάτμαν. Αλλά αυτή η συνάντηση οδήγησε στον ρόλο του Σκιάχτρου και σε μία εκπληκτική επαγγελματική εμπειρία. Από τότε η άποψη μου είναι ότι αν ο Κρίστοφερ Νόλαν σου ζητήσει κάτι, όποιο κι αν είναι το μέγεθος του ρόλου, αρπάζεις την ευκαιρία. Δεν περίμενα να με καλέσει και να μου ζητήσει να υποδυθώ τον Οπενχάιμερ. Αλλά το έκανε. Όταν έκλεισα το τηλέφωνο, κάθισα αποσβολωμένος. Ένιωσα πολύ τυχερός. Και μετά πιάσαμε τη δουλειά».

Κίτι Οπενχάιμερ / Έμιλι Μπλαντ

Τη βιολόγο και βοτανολόγο Κάρθιν «Κίτι» Οπενχάιμερ υποδύεται η Έμιλι Μπλαντ. Είχε παντρευτεί τρεις φορές πριν γνωρίσει τον Οπενχάιμερ σε ένα πάρτι στο Σαν Φρανσίσκο. Απέκτησαν δύο παιδιά, ενώ στα χρόνια του Λος Άλαμος, η Κίτι πάλεψε με την απογοήτευση της μητρότητας, με τη μοναξιά και τον εθισμό.

Η Μπλαντ ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για το γεγονός ότι η Κίτι απέρριπτε τις κοινωνικές συμβάσεις και προσδοκίες. «Η Κίτι δεν κάνει ψιλή κουβέντα. Μιλάει μόνο σοβαρά. Είναι σύνθετη, εκρηκτική και σαγηνευτική. Ήταν μία γυναίκα που αρνήθηκε να μπει στα καλούπια της εποχής. Αντιδρούσε ενάντια στο σύστημα με έναν σύγχρονο τρόπο. Ο Οπενχάιμερ ήταν ο τέταρτος σύζυγος της και ήταν 29 όταν τον γνώρισε. Ήθελε να κάνει τη ζωή της με τον δικό της τρόπο. Ήταν εξομολόγος του και σύμμαχος του στις μεγάλες αποφάσεις. Ήταν επιστήμονας η ίδια και είναι ένα παράδειγμα λαμπρού μυαλού που χαραμίστηκε. Αλλά πίστευε στον Ρόμπερτ, τον θαύμαζε και τον υποστήριζε».

Λέσλι Γκρόουβς Τζούνιορ / Ματ Ντέιμον

Ο πιστός στο καθήκον και σκληρός Λέσλι Γκρόουβς Τζούνιορ ήταν ο επικεφαλής του Προγράμματος Μανχάταν. Παρόλες τις διαφορές του με τον Οπενχάιμερ, ο συντηρητικός Γκρόουβς γοητεύτηκε από την ευφυία και το όραμα του επιστήμονα. Τον ρόλο υποδύεται ο βραβευμένος με Όσκαρ, Ματ Ντέιμον που λέει για τον χαρακτήρα: «Ο Γκρόουβς είχε μεγάλο εγώ και δεν τον συμπαθούσε κανείς. Αλλά ο Οπενχάιμερ τον συμπαθούσε, είχαν κατανόηση μεταξύ τους. Ο Γκρόουβς δεν αμφέβαλε ποτέ για τις πράξεις του Οπενχάιμερ. Ήταν περήφανος για το τεχνολογικό κομμάτι και την επιστημονική αξία των εγχειρημάτων τους. Ήταν συναρπαστικό να υποδύομαι κάποιον με τέτοια σιγουριά και στόχο».

Λούις Στράους / Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ

Τον ρόλο του Λούις Στράους, προέδρου της Αμερικάνικης Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, υποδύεται ο δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ. Όσο περισσότερο μελετούσε τον Στράους και τη σύνθετη σχέση του με τον Οπενχάιμερ,  ο ηθοποιός συνειδητοποιούσε ότι ήταν μία ιδιαίτερα περίπλοκη προσωπικότητα: «Οι αποφάσεις του συντόμευσαν τον πόλεμο κι ας μην το παραδέχτηκε κανείς. Η συλλογιστική του δεν ήταν ποτέ απλοϊκή. Πάντα είχε κάποιο κίνητρο και ίσως είχε δίκιο».

Τζιν Τάτλοκ / Φλόρενς Πιου

Η εκλεπτυσμένη, εσωστρεφής, αισθησιακή και ανοιχτόμυαλη Τζιν Τάτλοκ ήταν μία ψυχίατρος με σπουδές στο Στάνφορντ, η οποία είχε μία δραματική ερωτική ιστορία με τον Οπενχάιμερ. Τον ρόλο ανέλαβε η υποψήφια για Όσκαρ, Φλόρενς Πιου που περιγράφει τον χαρακτήρα, «Η Τζιν ξέρει τι θέλει και με τον Οπενχάιμερ έχει τον έλεγχο. Ήταν μία πολύ δυνατή εμπειρία να δημιουργήσουμε αυτή τη σχέση της με τον Οπενχάιμερ σε συνεργασία με τον Κρις και τον Κίλιαν».

Νιλς Μπορ / Κένεθ Μπράνα

Για τον ρόλο του Μπορ, ο Κρίστοφερ Νόλαν απευθύνθηκε σε έναν αγαπημένο συνεργάτη του, τον Κένεθ Μπράνα. «Ο Νιλς Μπορ είναι ένας σπουδαίος επιστήμονας, βραβευμένος με Νόμπελ, που έχει συνεισφορά στη μετάβαση από την κλασική φυσική στην κβαντική. Από τον πλούτο του υλικού που υπάρχει για εκείνον σταχυολόγησα τις μικρές λεπτομέρειες. Ήταν ένας ευφυέστατος άνθρωπος που συναναστρεφόταν τον Αϊνστάιν, αλλά και ένας απλός άνθρωπος».

Για τη σχέση του Μπορ με τον Οπενχάιμερ, ο Μπράνα λέει: «Ο Μπορ ήταν σαν ένας μάγος, κάποιος που μπορούσε να καταλάβει περισσότερα και από τον Οπενχάιμερ. Ο Μπορ εκτιμούσε ότι ο Οπενχάιμερ ήταν ο άνθρωπος που θα παρουσίαζε την ατομική βόμβα στον κόσμο. Αντιλαμβανόταν ότι ο Οπενχάιμερ καταλάβαινε και την τεχνολογία και θα άντεχε τις δοκιμασίες που θα ακολουθούσαν».

Άλμπερτ Αϊνστάιν / Τομ Κόντι

Τον Άλμπερτ Αϊνστάιν, τον θρυλικό επιστήμονα του οποίου η θεωρία της σχετικότητας έκανε δυνατή την κατασκευή της ατομικής βόμβας, υποδύεται ο Τομ Κόντι. Από πού ξεκινάει κανείς να προετοιμάζεται για έναν τόσο εμβληματικό χαρακτήρα όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν; «Αφήνοντας μαλλιά και μουστάκι» λέει ο Κόντι γελώντας. «Η προφορά του Αϊνστάιν ήταν σημαντική. Ευτυχώς, ο ήχος αυτός μου είναι οικείος. Ζώντας στην Ευρώπη, έχω μεγαλώσει με ανθρώπους που μιλάνε σαν εκείνον, σε ό,τι αφορά την προφορά φυσικά. Σε ό,τι αφορά τη φυσική; Δεν θα το έλεγα».

Διεύθυνση Φωτογραφίας

Η ταινία γυρίστηκε αποκλειστικά με κάμερες Panavision 65mm και  IMAX 65mm. «Αυτή η μορφή φιλμ δίνει στο κοινό την ευκαιρία να καταβυθιστεί στην ιστορία και την πραγματικότητα στην οποία τους μεταφέρουμε. Στην περίπτωση του Οπενχάιμερ, η ιστορία είναι μεγάλης κλίμακας και εύρους. Αλλά ήθελα επίσης το κοινό να βρεθεί στους χώρους όπου συνέβησαν όλα, σαν να είναι παρόν, ακούγοντας συζητήσεις των επιστημόνων σε αυτές τις σημαντικές στιγμές».

Οι ασπρόμαυρες σκηνές απαίτησαν την κατασκευής ενός νέου τύπου φιλμ. «Τηλεφωνήσαμε στην Kodak και τους ρωτήσαμε εάν έχουν ασπρόμαυρο φιλμ των 65mm» λέει ο διευθυντής φωτογραφίας Χόιτ Βαν Χόιτεμα. «Και φυσικά δεν είχαν, γιατί δεν το είχαν κατασκευάσει ποτέ. Οπότε τους ζητήσαμε να το φτιάξουν. Ευτυχώς, δέχτηκαν την πρόκληση. Όταν το δοκιμάσαμε, μείναμε έκθαμβοι. Ήταν τόσο ξεχωριστό και όμορφο».

Η ταινία ήταν ένα φιλόδοξο πείραμα δημιουργίας ενός ανθρωποκεντρικού δράματος γυρισμένου με τις μεγαλύτερες κάμερες του κόσμου. «Το IMAX είναι μία μορφή φιλμ για το υπερθέαμα, για μεγαλειώδη τοπία» εξηγεί ο Χόιτ Βαν Χόιτεμα. «Από την αρχή είχα την περιέργεια να ανακαλύψω πώς θα χρησιμοποιήσουμε αυτές τις κάμερες στα κοντινά πλάνα. Μπορούμε να αιχμαλωτίσουμε το συναίσθημα; Στο Οπενχάιμερ το καταφέραμε, γιατί η ιστορία το απαιτούσε αυτό».

Μουσική

Ο Λούντβιχ Γιόρανσον εμπνεύστηκε από τον ήχο του βιολιού για να αποδώσει τη διασταύρωση της ομορφιάς με τον τρόμο. Συνεργάστηκε με μουσικούς της Hollywood Studio Orchestra και άρχισε να σχηματίζει τον μουσικό κόσμο της ταινίας με ένα σόλο βιολί. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, το μουσικό σύνολο επεκτάθηκε σε κουαρτέτο και οκτέτο μέχρι ένα μεγάλο σύνολο από έγχορδα και κρουστά. Αυτή η σταδιακή ενορχήστρωση αντανακλά το σύνθετο ταξίδι του Οπενχάιμερ με κάθε νέο όργανο που υφαινόταν στον μουσικό καμβά.

Οπενχάιμερ / Oppenheimer
Σκηνοθεσία – Σενάριο: Κρίστοφερ Νόλαν
Πρωταγωνιστούν: Κίλιαν Μέρφι, Έμιλι Μπλαντ, Ματ Ντέιμον, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Φλόρενς Πιου, Τζος Χάρτνετ, Κέισι Άφλεκ, Ράμι Μάλεκ, Μπένι Σαφτνί, Μάικλ Αγκαράνο και Κένεθ Μπράνα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χόιτ Βαν Χόιτεμα
Σκηνογραφία: Ρουθ Ντι Γιανγκ
Κοστούμια: Έλεν Μιρότζνικ
Μοντάζ: Τζένιφερ Λέιμ
Μουσική: Λούντβιχ Γιόρανσον
Έτος Παραγωγής: 2023
Χώρα Παραγωγής: Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο
Διάρκεια: 180 λεπτά
Κυκλοφορεί στις Κινηματογραφικές Αίθουσες από την Πέμπτη 24 Αυγούστου 

https://www.youtube.com/watch?v=-xJ5M321Kpo