Ο Ιούλιος μας υποδέχεται κινηματογραφικά με μία πολυσυλλεκτική εβδομάδα προβολών, με έξι νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών για τους θεατές. Από εντυπωσιακά blockbuster με αγωνιώδης σκηνές καταδίωξης, μέχρι arthouse επιλογές, αλλά και τις συνηθισμένες για την εποχή κωμωδίες.

Ads

Ξεχωρίζουν, «Ο Πρόεδρος» του Σαντιάγκο Μίτρε, με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Αργεντινό ηθοποιό, Ρικάρντο Νταρέν, αλλά και το βασισμένο σε πραγματικά γεγνονότα φιλμ, «Η Μέρα Της Επιστροφής Μου» του Τζέιμς Μαρς, με πρωταγωνιστές τον Κόλιν Φερθ και την Ρέιτσελ Γουάις.

Για τους λάτρεις της περιπέτειας, προτείνουμε το «Ο Ant-Man και η Σφήκα» του Πέιτον Ριντ (φωτογραφία άρθρου), το οποίο αναδύεται από το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel. Ενώ για όσους επιθμούν μία χαλαρή κωμωδία, για προβολή σε κάποιο θερινό σινεμά, μπορούν να εμπιστευθούν το έργο «Έτσι Είναι Η Ζωή», από τους δημιουργούς της επιτυχίας, «Άθικτοι» Αναλυτικά:

«Η Σωτηρία της Ψυχής» (Hotel Salvation – 2016) του Σουμπασίς Μπουτιανί (Ινδία)

Ads

image

Ένας ηλικιωμένος αποφασίζει ξαφνικά να εγκαταλείψει το σπίτι του και να ταξιδέψει μαζί με το γιο του στο μυθικό Βαρανάσι προκειμένου να αφήσει στην ιερή αυτή πόλη την τελευταία του πνοή. Ηθοποιοί: Αντίλ Χουσεΐν, Λαλίτ Μπελ, Γκιταντζάλι Κουλκάρνι, Παλόμι Γκος, Ναβίντρα Μπελ. Το ντεμπούτο του Σουμπασίς Μπουτιανί είναι ένας γλυκόπικρος, συχνά χιουμοριστικός στοχασμός, πάνω στο νόημα της ζωής και τη δύναμη της αγάπης. Βραβείο ΟΥΝΕΣΚΟ στο Φεστιβάλ Βενετίας.

«Ένα σημαντικό θέμα για μένα ήταν εξαρχής η απελευθέρωση. Υπάρχει η πνευματική απελευθέρωση του πατέρα, η πιο υλική απελευθέρωση του γιου, αιχμάλωτου της δουλειάς του και της τεχνολογίας, καθώς και η απελευθέρωση της εγγονής από την παράδοση, επιλέγοντας να παντρευτεί από έρωτα και να εργαστεί. Η συμφιλίωση είναι επίσης ένα κεντρικό θέμα. Στο τέλος της ζωής μας έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε όλα τα λάθη που κάναμε. Στην Ινδία και ακόμα πιο έντονα στο Βαρανάσι, είναι σημαντικό να λυτρωθούμε από αυτές τις σκέψεις και να συμφιλιωθούμε με τον εαυτό μας και αυτό ακριβώς επιτρέπει αυτή η περιπέτεια στον πατέρα και στο γιο του. Η ταινία εκφράζει ταυτόχρονα και τη διαμάχη ανάμεσα στον μοντέρνο κόσμο και τις παραδόσεις. Η Ινδία δεν έχει βρει ακόμα την αρμονία μεταξύ του σεβασμού των αρχαίων παραδόσεων που εκπροσωπούνται στην ταινία από τον πατέρα και την ιερή πόλη και τον πιο μοντέρνο διασυνδεδεμένο και καπιταλιστικό κόσμο που εκπροσωπούν ο γιος και η εγγονή. Η «Σωτηρία της Ψυχής» αγγίζει όλες τις γενιές και είναι στην ουσία της μια ταινία για τη ζωή, την οικογένεια και την αγάπη σε όλες της τις διαστάσεις.» – Σουμπασίς Μπουτιανί

«Η Μέρα Της Επιστροφής Μου» (The Mercy – 2018) του Τζέιμς Μαρς (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Το φιλμ «Η Μέρα Της Επιστροφής Μου» περιγράφει την περιπέτεια του Ντόναλντ Κράουχερστ, ενός Βρετανού που το 1969 προσπαθώντας να ολοκληρώσει τον ιστιοπλοϊκό αγώνα Sunday Times Golden Globe Race, δεν δίστασε να πει μερικά όχι και τόσο αθώα ψέματα, με τραγικά αποτελέσματα, τόσο για τον ίδιο, όσο και για την οικογένειά του. Ο μοιραίος και καταδικασμένος αγώνας του, θα τον οδηγήσει σταδιακά να ταξιδεύει μόνος ανά τον κόσμο μέσω θαλάσσης. O Τζέιμς Μαρς σκηνοθετεί τον Κόλιν Φερθ και την Ρέιτσελ Γουάις σε μια ταινία, η οποία είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

«Η Απαγωγή» (Boy Missing / Secuestro – 2016) του Μαρ Ταργκάρονα (Ισπανία)

image

Η Πατρίτσια ντε Λούκας (Μπλάνκα Πορτίγιο), μία κορυφαία δικηγόρος, βλέπει τη ζωή της να μετατρέπεται σε εφιάλτη, όταν ο κωφάλαλος γιος της Βίκτορ εξαφανίζεται από το σχολείο χωρίς κανένα ίχνος. Λίγες ώρες μετά, το παιδί εμφανίζεται γεμάτο μώλωπες και καταϊδρωμένο, ισχυριζόμενο πως το απήγαγε ένας άντρας, από τα χέρια του οποίου κατάφερε να δραπετεύσει. Η αστυνομία κινητοποιείται και αφού δείξει φωτογραφίες υπόπτων στον μικρό Βίκτορ, ο κύριος ύποπτος συλλαμβάνεται. Ωστόσο, τα αποδεικτικά στοιχεία δεν είναι ακλόνητα και ο υποτιθέμενος απαγωγέας αφήνεται ελεύθερος από την αστυνομία. Η Πατρίσια, φοβισμένη για την ασφάλεια του γιου της, παρασύρεται και υποκύπτει, ως μητέρα, σε κάτι που δεν έχει κάνει ποτέ πριν: παίρνει τη δικαιοσύνη στα χέρια της. Η κατάσταση κλιμακώνεται εκτός ελέγχου και οι συνέπειες είναι απρόβλεπτες.

Η «Απαγωγή» είναι ένα συναρπαστικό δείγμα της ομάδας πίσω από το ισπανικό κύμα αξιόλογων ψυχολογικών θρίλερ της τελευταίας δεκαετίας, όπως «Το Σώμα», «Το Ορφανοτροφείο» και «Τα Μάτια της Τζούλια». Ο σεναριογράφος της ταινίας «Αόρατος Επισκέπτης» Όριολ Πάουλο, πλέκει εδώ ένα αγωνιώδες θρίλερ μυστηρίου με έντονο ρυθμό και πολλές ανατροπές, ενώ τη σκηνοθεσία αναλαμβάνει η παραγωγός ισπανικών θρίλερ, Μαρ Ταργκάρονα. Η εκφραστική Μπλάνκα Πορτίγιο («Ραγισμένες αγκαλιές», «Γύρνα Πίσω») πρωταγωνιστεί ερμηνεύοντας δεξιοτεχνικά μία μητέρα που θα φτάσει στα άκρα για να προστατεύσει το παιδί της, ξεπερνώντας τους ηθικούς κανόνες σε ένα ανελέητο κυνήγι χωρίς αύριο. Δίπλα της εμφανίζονται οι Χοσέ Κορονάδο («Το Σώμα»), Αντόνιο Ντετσέντ («Γυναίκες Μόνες») και Βισέντε Ρομέρο («Κελί 211»).

«Έτσι Είναι Η Ζωή» (C’est la vie! / Le sens de la fête – 2017) των Ολιβιέ Νακάς και Ερίκ Τολεντανό (Γαλλία, Καναδάς, Βέλγιο)

image

O Μαξ ασχολείται με την τροφοδοσία εδώ και 30 χρόνια. Έχει οργανώσει εκατοντάδες πάρτι στη ζωή του. Σήμερα, έχει αναλάβει έναν πανέμορφο γάμο, ακόμη έναν, σε ένα κάστρο του 17ου αιώνα, όπου θα ενωθούν με τα ιερά δεσμά του ο Πιέρ και η Ελένα. Ως συνήθως, ο Μαξ έχει συντονίσει τα πάντα: Έχει προσλάβει μία στρατιά σερβιτόρων και σεφ, έχει προτείνει φωτογράφο στο ζευγάρι, έχει κλείσει την ορχήστρα, έχει κανονίσει τον ανθοστολισμό. Με λίγα λόγια, υπάρχουν όλα τα συστατικά για να είναι επιτυχημένο το μυστήριο. Σύντομα, όμως, οι ισορροπίες θα διαταραχθούν και κάθε στιγμή ευτυχίας θα μετατραπεί σε χαοτική καταστροφή.

Οι δημιουργοί της επιτυχίας «Άθικτοι» επιστρέφουν με μια σπαρταριστή κωμωδία, υποψήφια για 10 βραβεία στα Σεζάρ 2018. Ηθοποιοί: Ζιλ Λελούς, Ζαν Πολ Ρουβ, Βενσάν Μακέν, Ζαν Πιέρ Μπακρί, Αλμπάν Ιβάνοβ, Σουζάν Κλεμάν, Ελέν Βινσέντ, Γκαμπριέλ Νακάς.

Για τη δημιουργία της ταινίας, σημαντική επιρροή ήταν το «Waiter!» (1983) του Κλοντ Σοτέ. «Η ταινία αυτή μας βοήθησε να δούμε πώς αλληλοεπιδρούν η “κουζίνα” και η “τραπεζαρία”, ποιες είναι δηλαδή οι σχέσεις του προσωπικού και των πελατών σε ένα μεγάλο παριζιάνικο εστιατόριο», λέει ο Νακάς. Εξίσου σημαντική επιρροή ήταν και το «Ιστορίες για Αγρίους» (2014) του Νταμιάν Σιφρόν, μια ταινία που αποτελεί ακτινογραφία της σύγχρονης αργεντίνικης κοινωνίας. «Με τον ίδιο τρόπο το “Έτσι Είναι η Ζωή” είναι ένας καθρέφτης της Γαλλίας σήμερα», υπογραμμίζει ο Τολεντανό.

«Ο Ant – Man και η Σφήκα» (Ant-Man and the Wasp – 2018) του Πέιτον Ριντ (Η.Π.Α.)

image

Από το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel, έρχεται η ταινία «O Ant-Man και η Σφήκα», ένα καινούργιο κεφάλαιο με ήρωες που έχουν την απίστευτη ικανότητα να μικραίνουν. Μετά το τέλος του «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», ο Scott Lang ζει πλέον με τις συνέπειες των επιλογών του, μοιράζοντας το χρόνο του ως υπέρ-ήρωας, αλλά και ως πατέρας. Προσπαθώντας να ισορροπήσει την σπιτική ζωή και τις ευθύνες του ως Ant-Man, αντιμετωπίζει μια καινούργια πρόκληση που του αναθέτουν η Hope Van Dyne και ο δόκτωρ Hank Pym. Ο Scott πρέπει να ξαναφορέσει το κοστούμι του και να μάθει να πολεμάει δίπλα στην Σφήκα, ως μια δεμένη ομάδα που δουλεύει μαζί για να καλύψει μυστικά από το παρελθόν. Πρωταγωνιστούν: Πολ Ρουντ, Εβάντζελιν Λίλι, Μισέλ Φάιφερ, Μάικλ Ντάγκλας, Λόρενς Φίσμπερν.

Η ιστορία του Ant-man, κατά κόσμον Δρ. Hank Pym, ξεκινά το 1962, με την πρώτη του εμφάνιση στα κόμικς της Marvel, στο τεύχος “Tales to Astonish #27». Με την ανακάλυψη του υπερ-ταλαντούχου σωματιδίου Pym και παρέα με την πρώτη Σφήκα, το 1963 ο Ant-man γίνεται ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Εκδικητών. Κάποιες δεκαετίες μετά, η πρώτη ταινία Ant-man (2015) έρχεται να εμπλουτίσει το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel. Στο «O Ant-Man και η Σφήκα», ένα καινούργιο κεφάλαιο με τους υπερήρωες που έχουν την ασύλληπτη ικανότητα να μικραίνουν, σκηνοθετημένο όπως και το πρώτο, από τον Peyton Reed, ξαναφέρνει στη μεγάλη οθόνη τον Paul Rudd στο ρόλο του νέου Ant-man, Scott Lang, τον Michael Douglas ως Δρ. Pym, καθώς και την Evangeline Lilly, στον μεγεθυμένο και φανταστικό ρόλο της Hope, δηλαδή της νέας Σφήκας. Παλιοί γνώριμοι και νέοι χαρακτήρες εμφανίζονται, τα ρίσκα μεγαλώνουν, οι τεχνολογικές εξελίξεις εκτοξεύονται και η διασκέδαση αποκτά νέες διαστάσεις…

«Ο Πρόεδρος» (The Summit / La Cordillera – 2017) του Σαντιάγκο Μίτρε (Αργεντινή, Γαλλία, Ισπανία)

image

Ο πρόεδρος της Αργεντινής βρίσκεται εγκλωβισμένος ανάμεσα στην πολιτική και την προσωπική του ζωή κατά τη διάρκεια μιας συνόδου κορυφής σε ένα απομακρυσμένο ξενοδοχείο στην καρδιά των Άνδεων όπου και θα οριστικοποιηθούν περιφερειακές στρατηγικές, γεωπολιτικές συμμαχίες και το φλέγον ζήτημα της διαχείρισης του πετρελαίου της Λατινικής Αμερικής. Ο πρόεδρος έχει να πάρει μια τρομακτική απόφαση: θα προστατέψει την εξουσία του ή θα σταθεί στην οικογένειά του και θα υπερασπιστεί τις αξίες του;

Στο διαγωνιστικό του τμήματος τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών, συμμετέχει η νέα ταινία του βραβευμένου Σαντιάγκο Μίτρε, «The Summit» (La Cordillera). Ένα πολιτικό θρίλερ, με ένα καστ βραβευμένων ηθοποιών, όπως μεταξύ άλλων τον Ρικάρντο Νταρέν (Ιστορίες για Αγρίους), την Ελένα Ανάγια (The Skin I Live In), την Ντολόρες Φόνζι (Truman & Paulina) και την βραβευμένη στην Μπερλινάλε, Παουλίνα Γκαρσία (Γκλόρια). Τη μουσική υπογράφει ο τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ, Αλμπέρτο Ινγκλέσιας.