Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με επτά νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, συν δύο σπάνιες επανεκδόσεις. Δυστυχώς η ποσότητα σπάνια συνοδεύεται από την ποιότητα, ωστόσο υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες δημιουργίες που αξίζουν της προσοχής μας και τη θέαση τους, στην μεγάλη οθόνη.

Ads

Ξεχωρίζει το θρίλερ «Η Διαδοχή» του Έρι Έστερ, με την Τόνι Κολέτ και το «Hotel Artemis» του Ντριού Πιρς, με την Τζόντι Φόστερ. Συμπαθητική πρόταση αποτελεί επίσης και το φιλμ από την Αργεντινή, «Δέκα Μέρες χωρίς τη Μαμά» της Άριελ Γουίνογκραντ.

Σε εξέλιξη βρίσκονται, τόσο το 8ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, το οποίο αποτελείται από δεκαοχτώ (18) κλασικές ταινίες οι οποίες προβάλλονται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, όσο και το καθιερωμένο Ταινιόραμα 2018 – Αναλυτικά οι προτάσεις μας για την 5η Εβδομάδα Προβολών.

«Μαμά Από Το Πουθενά» (Momo – 2017) των Βίνσεντ Λομπέλ και Σεμπαστιάν Τιερί (Γαλλία, Βέλγιο)

Ads

image

Όταν ένα βράδυ ο κύριος και η κυρία Πριού επιστρέφουν σπίτι, ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι κάποιος, ονόματι Πάτρικ, έχει εγκατασταθεί στο σπίτι τους και δηλώνει παιδί τους. Ισχυρίζεται μάλιστα ότι επέστρεψε στους γονείς του για να τους γνωρίσει τη σύζυγό του. Οι Πριού δεν έκαναν ποτέ παιδιά. Αν και όλα δείχνουν ότι ο Πάτρικ είναι πράγματι ο γιος τους, είναι ο Πάτρικ μυθομανής; Μήπως οι Πριού ξεχνούν ότι έχουν παιδί; Ή μήπως ξύπνησε το μητρικό ένστικτο της κυρίας Πριού και απέκτησε τον γιο που πάντα ήθελε; Ηθοποιοί: Κριστιάν Κλαβιέ, Κατρίν Φρο, Σεμπαστιάν Τιερί.

«Που Θα Κοιμηθείς Απόψε;» (Garde alternée / Joint Custody – 2017) της Αλεξάντρα Λεκλέρ (Γαλλία)

image

H Σαντρίν, παντρεμένη δεκαπέντε χρόνια, με δύο παιδιά, ανακαλύπτει ότι ο άντρας της Ζαν έχει εξωσυζυγική σχέση. Μετά το σοκ, αποφασίζει να συναντήσει την αντίπαλό της, τη Βιρτζίνια, και να της προτείνει μία παράξενη συμφωνία. Να έχουν τον Ζαν εκ περιτροπής. Οι δύο γυναίκες συμφωνούν και επιβάλλουν στον άντρα τους να ακολουθήσει αυτό το νέο τρόπο ζωής.

Η σκηνοθέτις Αλεξάντρα Λεκλέρ κάνει τα πρώτα της κινηματογραφικά βήματα τo 2003 με την ταινία μικρού μήκους, «Bouche à bouche», με την οποία κερδίζει δύο βραβεία. To 2004, αποφασίζει να μετατρέψει αυτήν την πρώτη της δουλειά, σε ταινία μεγάλου μήκους με τον τίτλο «Les soeurs fâchées». Τρία χρόνια μετά, γυρίζει τη δεύτερη της ταινία μεγάλου μήκους «Le prix à payer» με δυο ζευγάρια κινηματογραφικών αστέρων. Έχοντας πάντοτε στο πλευρό της καταξιωμένους ηθοποιούς, συνεχίζει το 2011 με την ταινία «Maman», το 2015 με την ταινία «Le grand partage», και το 2017 με την ταινία «Garde alternée», η οποία αποτέλεσε την ταινία λήξης του 19oυ Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ηθοποιοί: Ντιντιέ Μπουρμπόν, Βαλερί Μπονετόν, Ιζαμπέλ Καρέ, Ελέν Βενσάν, Λοράν Στοκέρ.

«Η Διαδοχή» (Hereditary – 2018) του Έρι Έστερ (Η.Π.Α.)

image

Όταν η Ελεν , μητέρα και αρχηγός της οικογένειας Γκράχαμ πεθαίνει, τα μέλη της οικογένεια της κόρης της σταδιακά ανακαλύπτουν τρομακτικά μυστικά που αφορούν την καταγωγή τους. Όσα περισσότερα ανακαλύπτουν, τόσο συνειδητοποιούν ότι είναι αδύνατον να αποφύγουν την δυσοίωνη μοίρα που έχουν κληρονομήσει.

Ο Έρι Έστερ, στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο δημιουργεί ένα εφιαλτικό όραμα που μεταμορφώνει μια συνηθισμένη οικογενειακή τραγωδία σε μια ταινία τρόμου που οδηγεί τον φόβο σε άλλα επίπεδα. Ηθοποιοί: Τόνι Κολέτ, Γκάμπριελ Μπερν, Άλεξ Γουλφ, Μίλι Σαπίρο, Αν Ντάουντ, Μάλορι Μπέχτελ, Ζάκαρι Άρθουρ.

«Hotel Artemis» (2018) του Ντριού Πιρς (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Λος Άντζελες, 2028. Οι δρόμοι είναι αδιαπέραστοι καθώς εξελίσσεται η  πιο βίαιη εξέγερση στην ιστορία της πόλης. Μέσα στο απόλυτο χάος, μία συμμορία ληστών (Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Μπράιαν Ταϊρί Χένρυ) τραυματίζεται από πυρά αστυνομικών. Η μόνη ελπίδα είναι το Hotel Artemis, ένα νοσοκομείο τελευταίας τεχνολογίας αποκλειστικά για εγκληματίες με αυστηρούς κανόνες και ιδιοκτήτη έναν αρχιμαφιόζο (Τζεφ Γκόλντμπλαμ). Η Νοσοκόμα (Τζόντι Φόστερ) διοικεί το μέρος για 22 χρόνια και μπορεί να γιατρέψει ακόμα και τα πιο δύσκολα περιστατικά. Την ίδια νύχτα έχουν κάνει τσεκ ιν μία λάγνα Γαλλίδα δολοφόνος (Σοφία Μπουτέλα), ένας ναρκισσιστής έμπορος όπλων (Τσάρλι Ντέι), ενώ ο ιδιοκτήτης και ο εκρηκτικός γιος του (Ζάκαρι Κουίντο) κατευθύνονται προς τα εκεί. Επίσης, ένας τραυματισμένος αστυνομικός (Κένεθ Τσόι) που ικετεύει τη Νοσοκόμα να τον δεχτεί, πράγμα που παραβαίνει τους κανόνες που τηρούνται ευλαβικά 22 ολόκληρα χρόνια.

Το «Hotel Artemis» είναι ένα φουτουριστικό φιλμ, το οποίο συνδυάζει το είδος του φιλμ νουάρ, με αυτό της περιπέτειας. Διαθέτει ένα ενδιαφέρον σύνολο ηθοποιών, εκ των οποίων ξεχωρίζει η σπουδαία ηθοποιός και δύο φορές βραβευμένη με Όσκαρ, Τζόντι Φόστερ, που αναφέρει σχετικά: «Μεγάλωσα εδώ. Έχει μια νοσταλγία η ταινία, που τη νιώθω κι εγώ. Η ταινία αγαπά αυτή την πόλη, αυτό το μέρος με τις ευκαιρίες, την παρανομία και την πλούσια κινηματογραφική ιστορία. Ο Ντρου δημιούργησε κάτι τόσο πρωτότυπο, τόσο αφοπλιστικά πλούσιο σε εικόνες που βλέπεις το Λος Άντζελες μέσα από νέο φακό. Η ταινία έχει στοιχεία θρίλερ, αλλά έχει φτιάξει έναν δικό της κόσμο. Είναι ανάμεσα σε διάφορα κινηματογραφικά είδη».

«Οι Απίθανοι 2» (Incredibles 2 – 2018) του Μπραντ Μπερντ (Η.Π.Α.)

image

Η οικογένεια των υπερ-ηρώων επιστρέφει κεφάτη στους «Απίθανους 2». Ενώ η Έλεν βρίσκεται εκεί έξω με σκοπό να σώσει τον κόσμο, ο Μπομπ μαζί με την Βάιολετ και τον Ντας προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τις συνθήκες της καθημερινής ζωής στο σπίτι. Είναι μια δύσκολη μετάβαση για τον καθένα, την ίδια στιγμή που όλη η οικογένεια αγνοεί τις υπερδυνάμεις του μικρού Jack-Jack. Όταν όμως ένας καινούργιος εχθρός συλλαμβάνει ένα ιδιοφυές, μα επικίνδυνο σχέδιο, οι Απίθανοι θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να συνεργαστούν ξανά με τον Frozone για να νικήσουν. Εύκολο στα λόγια, αλλά όχι στην πράξη, ακόμα κι όταν είσαι ένας από τους «Απίθανους».

«Δέκα Μέρες χωρίς τη Μαμά» (Mamá se fue de viaje / Ten Days Without Mom – 2017) της Άριελ Γουίνογκραντ (Αργεντινή)

image

Ο Βίκτορ και η Βέρα είναι ένα απολύτως κανονικό ζευγάρι παντρεμένοι εδώ και 20 χρόνια με 4 παιδιά: τον Μπρούνο (14), τη Λάρα (12), τον Τάτο (8) και τον Λόλο (2). Όμως ο Βίκτορ, απορροφημένος από τη δουλειά του, δεν ασχολείται καθόλου με την καθημερινότητα της οικογένειας και στην αλήθεια ζηλεύει την γυναίκα του. Πιστεύει ότι έχει άφθονο χρόνο να κάνει ό,τι θέλει. Η έρημη Βέρα, νιώθοντας εξουθενωμένη από τις χιλιάδες δουλειές που έχει καθημερινά και συνειδητοποιώντας την αδιαφορία του άντρα της, αποφασίζει να κάνει ένα γενναίο διάλειμμα μακριά από όλους και όλα. Φεύγει διακοπές.

Μια διασκεδαστική κωμωδία για όλη την οικογένεια που ξετυλίγει απολαυστικά το χάος που προκαλεί η απουσία, έστω και για λίγο, μιας πολύτεκνης μητέρας από το σπίτι και αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της Αργεντινής για το 2017.

«Book Club» (2018) του Μπιλ Χόλντερμαν (Η.Π.Α.)

image

Η Νταϊάν (Νταϊάν Κίτον) έμεινε πρόσφατα χήρα, μετά από 40 χρόνια έγγαμου βίου. Η Βίβιαν (Τζέιν Φόντα) απολαμβάνει μια ερωτική ζωή χωρίς δεσμεύσεις. Η Σάρον (Κάντις Μπέργκεν) προσπαθεί ακόμα να ξεπεράσει ένα διαζύγιο 10 ετών. Η Κάρολ (Μαίρη Στίνμπεργκεν) βλέπει τον γάμο της να καταρρέει, έπειτα από 35 χρόνια. Οι ζωή τεσσάρων φίλων θα αλλάξουν δια παντός μετά την ανάγνωση του περιβόητου βιβλίου «50 Αποχρώσεις του Γκρι» που θα πυροδοτήσει μια σειρά από εξωφρενικές επιλογές και κωμικές καταστάσεις. Νέοι έρωτες αλλά και αναζωπύρωση παλιών σκανδαλίζουν τις τέσσερις γυναίκες με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα. Τέσσερις μεγάλες κυρίες του Σινεμά – Τζέιν Φόντα, Νταϊάν Κίτον, Κάντις Μπέργκεν, Μαίρη Στίνμπεργκεν – συναντιούνται στην μεγάλη οθόνη. Μια γλυκιά και ειλικρινής κωμωδία που αποδεικνύει πως ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα αρχή.

Σ’ επανέκδοση:
«Ιστορίες καθημερινής τρέλας» (Tales of Ordinary Madness – 1981) του Μάρκο Φερέρι (Ιταλία)

image

Περιπλανώμενος σε έναν άχαρο και εσωστρεφή κόσμο, κάτω από τον καυτό τυρρανικό ήλιο του Λος Άντζελες, ο συγγραφέας Τσαρλς Σίρκιν πνίγει στο ποτό τις καθημερινές δυσκολίες της ζωής. Η γνωριμία του με μια αινιγματική νεαρή πόρνη, την Κας, θα δώσει μια νέα πνοή στο μίζερο εικοσιτετράωρο του, αφού η ερωτική σχέση που θα αναπτυχθεί μεταξύ τους θα είναι φλογερή. Δυστυχώς για εκείνη, η προσφορά από ένα εκδοτικό οίκο της Νέα Υόρκης θα υποχρεώσει τον μεσήλικα Τσαρλς να την εγκαταλείψει ολομόναχη, διατηρώντας το ερωτηματικό μέσα του για τι θα είχε συμβεί εάν είχε επιλέξει να ακολουθήσουν ένα κοινό μέλλον. Γυρνώντας πίσω για να την αναζητήσει, θα πληροφορηθεί πως η Κας έχει αυτοκτονήσει, γεγονός που θα τον ωθήσει και πάλι στην ερήμωση. Βασισμένο στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Τσαρλς Μπουκόφσκι. Ηθοποιοί: Μπεν Γκαζάρα, Ορνέλα Μούτι, Σούζαν Τάιρελ.

«Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» (The Snows of Kilimanjaro – 1952) των Χένρι Κινγκ και Ρόι Γουόρντ Μπέικερ (Η.Π.Α.)

image

Ένας βαριά τραυματισμένος συγγραφέας στην αφρικανική ζούγκλα (Πεκ) αναμένει βοήθεια αναπολώντας τη ζωή του και τις γυναίκες που την έχουν σημαδέψει. Ενώ όμως οι σκέψεις του είναι βυθισμένες στον μοναδικό έρωτά του (Γκάρντνερ), η σύζυγός του (Χέιγουορντ) αποδεικνύεται σθεναρή σύντροφος.

Γυρισμένο έγχρωμο σε αυθεντικές τοποθεσίες της Κένυας, το φιλμ είναι χαρακτηριστικό δείγμα χολιγουντιανού έπους της δεκαετίας του ’50, υπήρξε τεράστια εισπρακτική επιτυχία και έφτασε ως τα Όσκαρ αποσπώντας υποψηφιότητες για τη φωτογραφία (Λέον Σάμροϊ) και τα σκηνικά του. Ηθοποιοί: Γκρέγκορι Πεκ, Άβα Γκάρντνερ, Σούζαν Χέιγουορντ, Χίλντεγκαρντ Νεφ. Γυρισμένη το 1952 από τον σκηνοθέτη Χένρι Κινγκ (1886 – 1982) η ταινία «Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο» βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του νομπελίστα Χέμινγουεϊ «The snows of Kilimanjaro» διαθέτοντας ένα λαμπρό καστ πρωτοκλασάτων πρωταγωνιστών.