Αυτή την εβδομάδα κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες πέντε ταινίες, με το Μοναχικό καβαλάρη του Τζόνι Ντεπ να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα, μια και κατακλυζόμαστε από την… άστοχη γαλλοφωνία του προγραμματισμού των εταιρειών διανομής. Δυο πρώτες προβολές και η επανέκδοση της ταινίας του Ζαν – Λυκ Γκοντάρ Ζούσε τη ζωή της (παραγωγής 1962) μας κάνουν να αναφωνούμε Parlez-vous francais?.

Ads

 
Την ίδια στιγμή, το μεν Άστυ της πλατείας Κοραή διεξάγει 14ήμερο φεστιβάλ αφιερωμένο στον Άλφρεντ Χίτσκοκ, προβάλλοντας γνωστές αλλά και λησμονημένες ταινίες του. Ενώ, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας μπορείτε να απολαύσετε αθάνατη ισπανική κωμωδία στη διάρκεια της 4ης εβδομάδας ισπανικού κινηματογράφου.

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Ταινία της εβδομάδας είναι ο Μοναχικός καβαλάρης ****** (6/10) του δημιουργικού διδύμου Γκορ Βερμπίνσκι – Τζόνι Ντεπ (Οι πειρατές της Καραϊβικής). Περιπέτεια, ιστορικό έπος, φαρσοκωμωδία, παρωδία ή παραμύθι; Ότι και να είναι, διαθέτει πλοκή, αγωνία, μια ιστορία που κυλάει και μας κρατάει και, κυρίως, έναν απολαυστικότατο Τζόντι Ντεπ.

Στον σουηδικό Υπνωτιστή **** (4/10) βλέπουμε ένα σύγχρονο νουάρ που ναι μεν υπηρετεί τις επιταγές του είδους αλλά δε συναρπάζει ούτε μας κατακεραυνώνει με τη δυναμική, την ένταση και το σασπένς του. Με άλλα λόγια είναι μια μέτρια ταινία που πραγματοποιεί «χαμηλές πτήσεις».

Ακόμη μια γαλλική ταινία εσωτερικής κατανάλωσης βλέπουμε στην ιστορία του Μάικλ Γιουν Είναι τρελοί αυτοί οι Γάλλοι *** (3/10), η οποία «προσγειώνεται» στις ελληνικές αίθουσες χάρη στις καλές – κινηματογραφικές – σχέσεις των δυο χωρών και μόνο…

Η αγάπη δεν έρχεται μόνη” *** (3/10) αναφωνούν οι Γκαντ Ελμαλέχ και Σοφί Μαρσό χωρίς βέβαια να διαθέτουν τσαγανό, πρωτοτυπία, τέλοσπαντων κάτι το διαφορετικό να μας πουν και να μας δείξουν ώστε να τρέξουμε να τους δούμε στο σινεμά καλοκαιριάτικα.

Δίχως ίχνος κωμικού επιπέδου, οι Ανοιχτοί λογαριασμοί ** (2/10) είναι μια κομεντί δράσης που προφανώς δεν παίρνει τον εαυτό της στα σοβαρά αλλά και τους θεατές στους οποίους θα ήθελε να απευθύνεται.


 
Ένα εξαίσιο μείγμα σκεπτόμενου σινεμά και ηδονιστικής περιπέτειας μια και τα ατέρμονα πλάνα του Γκοντάρ και οι λογής λογής φιγούρες της Καρίνα μόνο συναρπάζουν και ξετρελαίνουν, είναι το Ζούσε τη ζωή της ****** (6/10), παραγωγής 1962 -κατευθείαν από τα σπλάχνα της Νουβέλ Βανγκ με άλλα λόγια.

SevenArt

Ads