Το ντοκιμαντέρ «Dolphin Man» του Λευτέρη Χαρίτου ξετυλίγει τη ζωή του θρυλικού δύτη Ζακ Μαγιόλ, από τον οποίο εμπνεύστηκε ο Λυκ Μπεσόν το «Απέραντο Γαλάζιο». Ο Ζαν Μαρκ Μπαρ, ο οποίος υποδύθηκε τον Μαγιόλ στην ταινία του Μπεσόν, αναλαμβάνει τον ρόλο αφηγητή με αφορμή μια υπέροχη συνάντηση που είχε με τον δύτη το 1988. Μία όμορφη ταινία τεκμηρίωσης κι ένα μοναδικό ταξίδι στον βυθό της θάλασσας.

Ads

«Η τεράστια εισπρακτική επιτυχία του «Απέραντου Γαλάζιου» μου προσέφερε τη δυνατότητα να επιλέξω ο ίδιος τον δρόμο που θα ακολουθήσω στο σινεμά, αλλά συγχρόνως, κατά κάποιο τρόπο, επισκίασε την αληθινή περσόνα του Μαγιόλ. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, είναι μεγάλη μου χαρά να συμμετέχω σε ένα πρότζεκτ που επαναφέρει την προσοχή στο πρόσωπο αυτού του σπουδαίου ανθρώπου.» – Ζαν Μαρκ Μπαρ

Dolphin Man
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Χαρίτος
Σενάριο: Λευτέρης Χαρίτος, Γιούρι Αβέρωφ
Διεύθυνση φωτογραφίας: Στέλιος Αποστολόπουλος
Μοντάζ: David Kazala
Ήχος: Mathieu Lamboley
Ηθοποιοί: Jean Marc Barr (Αφηγητής)
Παραγωγή: Anemon Productions
Παραγωγός / Παραγωγοί: Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ
Φορμάτ: DCP
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Καναδάς, Ιαπωνία
Έτος Παραγωγής: 2017
Διάρκεια: 80 λεπτά

image

Ads

«Σε μία εποχή όπου οι θάλασσες και οι ωκεανοί ήταν αχαρτογράφητες περιοχές, ο Μαγιόλ, όπως και Ζαν Ζακ Κουστώ, σαν άλλοι υπερήρωες, τόλμησαν να εξερευνήσουν και να φέρουν στο φως κόσμους μυστικούς και αθέατους. Την ίδια στιγμή, όμως, ο Μαγιόλ δεν δίστασε να προβεί σε θυσίες στον βωμό αυτής της περιπέτειας. Θα τον παρομοίαζα με έναν καουμπόι ή ένα σαμουράι, ο οποίος είχε μάλιστα το ψυχικό σθένος να αποσυρθεί όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου.» – Ζαν Μαρκ Μπαρ

image

Το «Dolphin Man» είναι ένα βιωματικό ταξίδι στο νερό, που μεταφέρει την ομορφιά που ο Μαγιόλ είδε στη θάλασσα, το επείγον μήνυμά του για την προστασία της αλλά και την εμπειρία της επανασύνδεσης του ανθρώπου με το υγρό στοιχείο.

image

Από την Κάρπαθο ως τις Μπαχάμες και από την Έλμπα της Ιταλίας ως την Ινδία και την Ιαπωνία, ο θεατής ανακαλύπτει τα μέρη που καθόρισαν τη ζωή του Μαγιόλ και σπάνια φιλμ γυρισμένα από του πρωτοπόρους φωτογράφους του υποθαλάσσιου κόσμου.

image

Παράλληλα μέσα από συνεντεύξεις με την οικογένεια του Ζακ Μαγιόλ, κοντινούς του φίλους, τους συντελεστές της ταινίας «Απέραντο Γαλάζιο», αλλά και με τους ‘κληρονόμους’ του, όπως οι παγκόσμιοι πρωταθλητές κατάδυσης William Trubridge και Umberto Pelizzari, η ταινία διερευνά το όραμα αυτού του πολυδιάστατου χαρακτήρα και την αναζήτηση μιας νέας συνείδησης για τη σχέση μας με την θάλασσα.

image

Αξιόλογη ταινία τεκμηρίωσης, την οποία είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο 58ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, παρουσία τόσο του σκηνοθέτη Λευτέρη Χαρίτου, όσο και του εξαιρετικού, Ζαν Μαρκ Μπαρ.

«Το Σινεμά μπορεί ακόμη να λειτουργήσει ως πολιτισμικός δίαυλος που συνδέει ολόκληρη την ανθρωπότητα, να δράσει ως μία πηγή συνειδητότητας οικουμενικής εμβέλειας. Ακόμη κι αν τώρα οι αίθουσες κατακλύζονται από ταινίες που χρησιμοποιούν τα παιδιά ως καταναλωτές και αναπαράγουν ένα πρωτόλειο ερέθισμα, βομβαρδίζοντας το μάτι με φως κι εικόνες, διατηρώ την πίστη μου στο σινεμά και τη σπουδαιότητα του να είναι κανείς ηθοποιός. Το ίντερνετ είναι μεν μια μαύρη τρύπα που ρουφά τα πάντα, αλλά είναι και μια ανεξάντλητη πηγή δυνατοτήτων, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσουμε με ευεργετικό τρόπο.» – Ζαν Μαρκ Μπαρ

image

Ο Λευτέρης Χαρίτος σπούδασε σκηνοθεσία στο Royal College of Arts στο Λονδίνο. Έχει σκηνοθετήσει αρκετές ταινίες μυθοπλασίας και σειρές για την ελληνική τηλεόραση, όπως τη σειρά ντοκιμαντέρ «1821» και «Το Ταξίδι της Τροφής». Το «Dolphin Man» αποτελεί το πρώτο του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους.

Η ταινία τεκμηρίωσης «Dolphin Man» (2017) του Λευτέρη Χαρίτου, προβάλλεται στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, από την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου, σε διανομή της εταιρείας Anemon Productions.

Παράλληλα – στον κινηματογράφο Δαναό – θα προβάλλεται και η 11-λεπτη ταινία «Dolphin Man VR» του Μπενουά Λιχτέ. Πρόκειται για ένα μαγευτικό παράλληλο ταξίδι εικονικής πραγματικότητας γυρισμένο σε video 360° για την εμπειρία της ελεύθερης κατάδυσης, την οποία είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω στο 58ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όπου και πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα – αλλά και στα Βαλκάνια – ένα Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Ταινιών Εικονικής Πραγματικότητας / Virtual Reality, με δέκα (10) επιλεγμένα φιλμ, ειδικά δημιουργημένα στα πρότυπα της τεχνολογίας του αύριο.