Η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με έξι νέες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες, συν δύο επανεκδόσεις.

Ads

Τις εντυπώσεις κερδίζει η Σαρλίζ Θερόν, που πρωταγωνιστεί στην ταινία «Tully: Τα Παιδιά Είναι Ευτυχία» του Τζέισον Ράιτμαν, ενώ αξιόλογη πρόταση αποτελεί και το ασπρόμαυρο «1945» του Φερέντς Τούρουκ.

Ο Ίθαν Χοκ επιστρέφει με την κατασκοπική περιπέτεια «24 Ώρες Προθεσμία» του Μπράιαν Σμερζ. Σε εξέλιξη βρίσκεται και το Ταινιόραμα 2018 – Αναλυτικά οι προτάσεις μας για την 3η Εβδομάδα Προβολών.

«Tully: Τα Παιδιά Είναι Ευτυχία» (Tully – 2018) του Τζέισον Ράιτμαν (Η.Π.Α.)

Ads

image

Η Μάρλο (Σαρλίζ Θερόν), μια παντρεμένη γυναίκα με δυο παιδιά, είναι έγκυος στο τρίτο και με μισή καρδιά δέχεται το καλοπροαίρετο δώρο του αδελφού της (Μαρκ Ντουπλάς) για «νυχτερινή νταντά», με την ελπίδα να ελαττώσει λίγο το στρες της καθημερινότητας της. Η «νυχτερινή νταντά» Τάλι (Μακένζι Ντέιβις) έχει τη μορφή μιας όμορφης, ανεξάρτητης φοιτήτριας που θα τη βοηθήσει όχι μόνο να βρει περισσότερο χρόνο να ξεκουραστεί, αλλά και να αλλάξει εντελώς τη ζωή της με τον πιο απρόσμενο τρόπο.

Το δημιουργικό δίδυμο, Τζέισον Ράιτμαν και Ντιάμπλο Κόντι, που μας χάρισε το ξεχωριστό και οσκαρικό «Juno» επιστρέφει με μία ιστορία με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Όσκαρ και μεταμορφωμένη για τις ανάγκες της ταινίας, Σαρλίζ Θερόν. Ο τέσσερις φορές υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης Τζέισον Ράιτμαν («Ραντεβού στον Αέρα») ενώνει και πάλι τις δυνάμεις του με τη σεναριογράφο Ντιάμπλο Κόντι σε μία τρυφερή, αιχμηρή και συγκινητική κομεντί, η οποία προσπαθεί να αποφύγει τα κλισέ και τολμά να εξερευνήσει την πραγματικότητα πίσω από τις δυσκολίες της μητρότητας. Στην ταινία πρωταγωνιστούν: Σαρλίζ Θερόν, Μακένζι Ντέιβις, Ρον Λίβινγκστον και Μαρκ Ντουπλάς.

«1945» (2017) του Φερέντς Τούρουκ (Ουγγαρία)

image

Κάποια ζεστή ημέρα του Αυγούστου του 1945, κι ενώ οι κάτοικοι ενός μικρού χωριού είναι αφοσιωμένοι στην προετοιμασία για το γάμο του γιου του τοπικού ιερέα, καταφθάνουν στον σταθμό των τρένων δύο Ορθόδοξοι Εβραίοι κουβαλώντας κάποια μυστηριώδη δέματα. Οι χωρικοί τρέμουν στην ιδέα πως πρόκειται για επιζώντες από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που θα διεκδικήσουν τη χαμένη τους περιουσία.

Μιλώντας με ευαισθησία για ένα παραγνωρισμένο θέμα της ευρωπαϊκής ιστορίας, ο σκηνοθέτης τολμά ν’ ανοίξει το κουτί της Πανδώρας και ν’ αποτυπώσει σ’ αυτό το ασπρόμαυρο πορτρέτο μιας ρημαγμένης γης όλες τις γκρίζες ζώνες που καταπατούν οι άνθρωποι σε καιρό ειρήνης. Η ταινία έκανε την ελληνική της πρεμιέρα στο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

«24 Ώρες Προθεσμία» (24 Hours To Live – 2017) του Μπράιαν Σμερζ (Η.Π.Α., Νότια Αφρική, Κίνα)

image

Ο Τράβις, ένας πρώην στρατιώτης των ειδικών δυνάμεων αγωνίζεται να ξεπεράσει τον ξαφνικό θάνατο της γυναίκας και του γιού του. Ένας παλιός του συνάδελφος τον πλησιάζει και του κάνει μια δελεαστική πρόταση με μεγάλο οικονομικό όφελος. Να αναλάβει μια επικίνδυνη αποστολή δολοφονίας για λογαριασμό ενός πανίσχυρου μυστικού οργανισμού. Ο Τράβις θα δεχθεί την πρόταση αλλά λίγο πριν ολοκληρώσει την αποστολή του θα γίνει αντιληπτός με αποτέλεσμα να δεχθεί πυρά από την Ιντερπόλ. Και ενώ νομίζει ότι όλα τελείωσαν ξυπνάει στο τραπέζι μια χειρουργικής αίθουσας. Ηθοποιοί: Ίθαν Χοκ, Πολ Άντερσον, Ρούτγκερ Χάουερ, Λίαμ Κάνινγκχαμ.

«Μετά την Καταιγίδα» (Adrift – 2018) του Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ (Η.Π.Α.)

image

Μετά το χτύπημα του πιο φονικού τυφώνα στην ιστορία του Ειρηνικού ωκεανού, η Τάμι Όλντμαν (Σέιλιν Γούντλεϊ) ξυπνά στη μέση της θάλασσας για να βρει τον αρραβωνιαστικό της άσχημα τραυματισμένο και το σκάφος τους κατεστραμμένο. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επικοινωνήσει με κάποιον ή να βγει από τον ωκεανό, καθώς το πλησιέστερο λιμάνι είναι 1.500 μίλια μακριά. Με τον χρόνο να την κυνηγά και τις μνήμες του δυστυχήματος να δυναμώνουν, η Τάμι πρέπει να βρει γρήγορα ένα τρόπο για να σώσει τον εαυτό της και τον άνδρα που αγαπά. Μια αληθινή ιστορία για τη δύναμη της αγάπης και το ένστικτο της επιβίωσης, με την υπογραφή του Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ, σκηνοθέτη της περιπέτειας «Έβερεστ». Ηθοποιοί: Σέιλιν Γούντλεϊ, Σαμ Κλάφλιν, Τζέφρι Τόμας

«Η Ληστεία» (Money – 2017) του Γκέλα Μπαμπλουάνι (Γαλλία)

image

Οι καιροί είναι δύσκολοι για τον Ντανί και τον Ερίκ, δύο παιδικούς φίλους που δουλεύουν στις αποβάθρες της Χάβρης για να βγάλουν τα προς το ζην. Ένα απόγευμα, η Άλεξ, η αδελφή του Ερίκ, παρακολουθεί τυχαία την παράδοση μιας βαλίτσας γεμάτης χαρτονομίσματα κι αποφασίζει να ακολουθήσει τον άντρα που την παρέλαβε μέχρι το σπίτι του. Η Άλεξ πείθει τον Ερίκ και τον Ντανί πως αυτή η βαλίτσα με τα χρήματα μπορεί να τους αλλάξει τη ζωή, κι έτσι οι τρεις φίλοι παίρνουν την απόφαση να ληστέψουν το σπίτι. Όταν, όμως, φτάνουν εκεί ανακαλύπτουν έναν άντρα που ετοιμάζεται να κρεμαστεί για τον οποίο δε γνωρίζουν τίποτα: ούτε ποιoς, ούτε πόσο σημαντικός είναι. Τότε θα ξεκινήσει ένα αδυσώπητο κυνηγητό που θα μετατρέψει τη νύχτα τους σε κόλαση.

Μετά το «13 Τζαμέτι» ο Γκέλα Μπαμπλουάνι επιστρέφει με τη νέα του ταινία, περιγράφοντας τις ζωές τριών ληστών, οι οποίοι επιχείρησαν να κλέψουν ένα σπίτι, αλλά στην πορεία αλλάζουν γνώμη με αυτά που αντικρίζουν μέσα του. Ηθοποιοί: Βενσάν Ροτιέ, Ζορζ Μπαμπλουάνι, Λουί-Ντο ντε Λενκεσέν, Μπενουά Μαζιμέλ, Σαρλότ Βαν Μπερβεσελές.

«Η «Ληστεία» είναι μια ταινία που εκτυλίσσεται στην κόψη του ξυραφιού. Μια ιστορία για την οικογένεια, την τιμή, τη φιλία, την προδοσία και μια βαλίτσα με χρήματα που όλοι προσπαθούν να αποκτήσουν κατά τη διάρκεια μιας νύχτας που εξελίσσεται σε εφιάλτη. Ήθελα η ένταση και η αγωνία στην ταινία να πυροδοτούνται από μια σειρά απρόβλεπτων καταστάσεων και ανατροπών οι οποίες οδηγούν αναγκαστικά τους χαρακτήρες σε ακραίες επιλογές.
Προσπάθησα να παρουσιάσω τους ανθρώπους όπως πραγματικά είναι και όχι όπως θα θέλαμε να είναι ιδανικά. Κάθε χαρακτήρας έχει τη δική του αλήθεια και θα αγωνιστεί για να επιβιώσει.» – Γκέλα Μπαμπλουάνι

«Ο Γιατρός Βλάπτει Σοβαρά την Υγεία» (Knock – 2017) του Λορέν Λεβί (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Ένας γιατρός και πρώην απατεώνας βρίσκει καταφύγιο σε ένα μικρό επαρχιακό χωριό. Θα ανακαλύψει έκπληκτος όμως ότι όλοι οι κάτοικοί του χαίρουν άκρας υγείας. Ο μόνος τρόπος για να βγάλει κάποια λεφτά είναι να τους πείσει ότι είναι άρρωστοι. Με περισσή μαεστρία και χειρισμούς, ο Νοκ βρίσκει μια ασθένεια για όλους, πραγματική ή φανταστική. Οι κάτοικοι κατακλύζουν το ιατρείο του, όλοι θέλουν τη διάγνωση που δεν είχαν. Η επιτυχία του προκαλεί τη ζήλεια όμως, ο ιερέας του χωριού δεν αντέχει να βλέπει τους πιστούς να εγκαταλείπουν την εκκλησία για να πάει στον γιατρό. Δύο ακόμη εμπόδια έχει ο Νοκ μπροστά του: έναν άνθρωπο από το σκοτεινό του παρελθόν και η αγάπη του για ένα κορίτσι. Ηθοποιοί: Ομάρ Σι, Άλεξ Λουτζ, Άνα Ζιραρντό, Σαμπίν Αζεμά, Πασκάλ Ελμπέ, Οντρέ Ντάνα.

Σ’ επανέκδοση:
«Η Συμμορία των Πέντε» (Ladykillers – 1955) του Αλεξάντερ Μακέντρικ

image

Μια συμμορία πέντε αντρών, με επικεφαλή τον καθηγητή Μάρκους, ετοιμάζει μεγάλη ληστεία τράπεζας. Για να το πετύχουν, μεταμφιέζονται σε ορχήστρα μουσικών και νοικιάζουν δωμάτιο σε μια γριούλα που ζει απομονωμένη με τους παπαγάλους της. Όταν αυτή αντιλαμβάνεται πως κάτι τρέχει, η συμμορία αποφασίζει να την δολοφονήσει. Η κλασική ταινία των Ealing Studios σε σκηνοθεσία του Αλεξάντερ Μακέντρικ με τους Πίτερ Σέλερς, Αλεκ Γκίνες, Σέσιλ Πάρκερ, Χέρμπερτ Λομ και Κέιτι Τζονσον, βάση για την ομώνυμη ταινία των αδελφών Κοέν του 2004. Υποψηφιότητα Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου. Βραβεία BAFTA Σεναρίου και Καλύτερου Α Ανδρικού Ρόλου

«Ο Δολοφόνος Της Νυχτας» (He Walked by Night – 1948) των Alfred L. Werker και Anthony Mann (Η.Π.Α.)

image

Ένα αγωνιώδες, κλειστοφοβικό φιλμ νουάρ βασισμένο σε πραγματική ιστορία, που εκτυλίσσεται γύρω από τη δολοφονία ενός αστυνομικού και τις προσπάθειες του αστυνομικού σώματος του Λος Άντζελες να συλλάβει τον ψυχρό, αδίστακτο και πανέξυπνο δολοφόνο του. Εκείνος δεν αφήνει ίχνη ντροπιάζοντας τους ντετέκτιβς με την ικανότητά του να μένει αφανής.

Ο σκηνοθέτης επιλέγει ένα ύφος ντοκιμαντέρ με αφήγηση της ιστορίας, επιλογή που εντείνει την αγωνία στον θεατή. Το ανεξιχνίαστο έγκλημα, σε συνδυασμό με την καλά δομημένη αστυνομική ιστορία, δημιουργεί ένα λαβυρινθώδες αριστούργημα που κόβει την ανάσα. Ο Ρίτσαρντ Μπέιζχαρτ ερμηνεύει τον ρόλο του καταζητούμενου, πετυχαίνοντας μια ρηξικέλευθη και ευφυή ερμηνεία ως σκοτεινός, χαρισματικός κοινωνιοπαθής. Αποκορύφωμα μαεστρίας η τελευταία – διάσημη – σκηνή εντυπωσιακού ανθρωποκυνηγητoύ στο υπόγειο δίκτυο υπoνόμων του Λος Άντζελες. Έγινε πολύ δημοφιλές κατά την προβολή του και κέρδισε το Α’ Βραβείο Αστυνομικού Φιλμ στο Locarno Fim Festival το 1948. 70 χρόνια μετά, κυκλοφορεί σ’ επανέκδοση.