Ο θρυλικός «Django», Φράνκο Νέρο, πρωταγωνιστεί στην «Υπόθεση Κολλίνι» του Μάρκο Κροϊζπέιντνερ. Ένα αξιόλογο και επίκαιρο πολιτικό θρίλερ, το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Φέρντιναντ βον Σίραχ και θέτει στο ειδώλιο το ναζιστικό παρελθόν της Γερμανίας, στην πιο ενδιαφέρουσα ταινία, της καινούργιας κινηματογραφικής εβδομάδας.

Ads

Πέντε νέες ταινίες κυκλοφορούν στις αίθουσες και εκτός από την «Υπόθεση Κολλίνι», δύο ακόμα φιλμ, αξίζουν την προσοχή μας. Πρόκειται για την καινούργια δημιουργία του καταξιωμένου Γάλλου σκηνοθέτη Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, «Η Ελπίδα Του Κόσμου», με πρωταγωνιστές τους συνήθεις υπόπτους, την Αριάν Ασκαρίντ και τον Ζαν Πιέρ Νταρουσέν. Ενώ ο Μαροκινός συγγραφέας Αλα-Εντι-Ατζεμ, πραγματοποιεί το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, με το σουρεαλιστικό έργο, «Το Θαύμα του Αγνώστου Αγίου». Αναλυτικά:

«Η Ελπίδα Του Κόσμου» (Gloria Mundi – 2019) του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν (Γαλλία)

image

Ads

Στη Μασσαλία, μια οικογένεια συγκεντρώνεται για τη γέννηση της μικρής Γκλόρια. Παρά τη χαρά τους, οι νεαροί γονείς έχουν πέσει σε δύσκολους καιρούς. Την ώρα που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα, επανασυνδέονται με τον πρώην κατάδικο παππού της νεογέννητης κόρης τους. Αριάν Ασκαρίντ, Ζαν Πιέρ Νταρουσέν, Αναΐς Ντεμουστιέ.

Ο σκηνοθέτης Ρομπέρ Γκεντιγκιάν συνεργάζεται ξανά με τους ηθοποιούς των ταινιών, «Το Σπίτι Δίπλα στη Θάλασσα» και «Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» στη νέα, υποψήφια για Χρυσό Λέοντα, ταινία του, η οποία διακρίνεται από ισχυρή ποιητική αισιοδοξία. Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο 76ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας, για την υπέροχη Αριάν Ασκαρίντ.

«Για να παραφράσω τον Μαρξ, ο νέο-καπιταλισμός, οπουδήποτε κυριαρχεί, έχει συντρίψει αδελφικές, φιλικές και οικογενειακές σχέσεις και δεν επιτρέπει καμία σύνδεση ανάμεσα στους ανθρώπους εκτός από το ψυχρό συμφέρον. Έχει βυθίσει όλα μας τα όνειρα στα παγωμένα νερά του εγωιστικού υπολογισμού. Αυτό θέλει να δείξει, αυτό το σκοτεινό κοινωνικό παραμύθι, μέσα από την ιστορία μιας επανασυνδεδεμένης οικογένειας που μοιάζει με πύργο από τραπουλόχαρτα. Πίστευα πάντα πως το σινεμά μπορεί να μας κινήσει, μερικές φορές καθώς μας παρουσιάζει ένα παράδειγμα του κόσμου όπως θα έπρεπε να είναι, και άλλες, του κόσμου όπως είναι. Με άλλα λόγια χρειάζεται, τόσο οι κωμωδίες, όσο και οι τραγωδίες να εξακολουθούν να αμφισβητούν τον τρόπο ζωής μας… Και πρέπει να συνεχίσουμε να αμφιβάλλουμε για τους εαυτούς μας περισσότερο από ποτέ σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ώστε να αντισταθούμε στην ψευδαίσθηση ότι υπάρχει κάτι το φυσικό στις κοινωνίες στις οποίες ζούμε.» – Ρομπέρ Γκεντιγκιάν

«Το Θαύμα του Αγνώστου Αγίου» (Le Miracle du Saint Inconnu / The Unknown Saint – (2019) του Αλά Εντίν Αλτζέμ (Μαρόκο, Γαλλία, Κατάρ)

image

Λίγες στιγμές πριν από τη σύλληψή του από την αστυνομία, ένας κλέφτης σκάβει έναν τάφο για να κρύψει μια τσάντα με χρήματα. Μερικά χρόνια αργότερα και αφού αφέθηκε ελεύθερος, επιστρέφει στο μέρος όπου έθαψε τα λάφυρά του ανακαλύπτοντας με έκπληξη, ότι έχει γίνει ο βωμός ενός άγνωστου αγίου κι ενός ακμάζοντος μικρού χωριού που χτίστηκε γύρω του.

Μία ταινία με έξυπνο και καυστικό χιούμορ, που σηματοδοτεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μαροκινού συγγραφέα και σκηνοθέτη Αλα-Εντι-Ατζεμ. Το φιλμ μας ταξιδεύει σε ένα εγκαταλελειμμένο έρημο χωριό, όπου ένας κλέφτης θάβει μια σακούλα λεηλασίας στην κορυφή ενός λόφου, μεταμφιέζοντας το σημείο ως τάφο. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να αποκομίσει μέσα από το πρωτότυπο σενάριο που υπογράφει ο ίδιος, μία ιστορία γεμάτη τραγελαφικές καταστάσεις, καταφέρνοντας παράλληλα να αποσπάσει καλές ερμηνείες από την πλειοψηφία των ηθοποιών του. Η ταινία είχε επίσημη συμμετοχή στην «Εβδομάδα Κριτικής» – του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών το 2019, όπου και πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της. Πρωταγωνιστούν: Γιουνές Μπουάμπ, Σαλάχ Μπεν Σαλέχ, Μπουσαΐμπ Σεμάκ.

«Υπόθεση Κολλίνι» (Der Fall Collini / The Collini Case – 2019) του Μάρκο Κροϊζπέιντνερ (Γερμανία)

image

Στην πρώτη του σημαντική δίκη, ο νεαρός και άπειρος δικηγόρος Κάσπαρ Λάινεν, διορίζεται από το κράτος ως συνήγορος ενός κατηγορούμενου για τον φόνο ενός ηλικιωμένου Γερμανού. Η σύμπτωση είναι ότι ο Κάσπαρ γνώριζε πολύ καλά το θύμα από την παιδική του ηλικία. Παρά τις αρχικές του αμφιβολίες για το αν πρέπει να υπερασπιστεί τον κατηγορούμενο, τελικά αναλαμβάνει την υπόθεση.

Κι ενώ στην αρχή φαίνεται ότι ο πελάτης του θα καταδικασθεί για φόνο καθώς όλα τα στοιχεία είναι εις βάρος του, ο νεαρός δικηγόρος, λίγο πριν συμβιβαστεί με τον έμπειρο ποινικολόγο που εκπροσωπεί την οικογένεια του θύματος, δηλώνοντας ότι ο πελάτης του ομολογεί το έγκλημα, αναζητά κρυμμένα στοιχεία που φέρνουν στο φως την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του θύματος.

Μετά την ανακάλυψη των στοιχείων αυτών, η δίκη παίρνει άλλη τροπή και εξελίσσεται σε σφοδρή αντιδικία. Σύντομα όμως θα ανακαλύψει  ότι ο άνδρας που υπερασπίζεται, εμπλέκεται σε ένα από τα μεγαλύτερα νομικά σκάνδαλα της Γερμανίας. Η ταινία «Υπόθεση Κολίνι», γερμανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία του Μάρκο Κροϊζπέιντνερ, βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Φέρντιναντ βον Σίραχ. Πρόκειται για ένα αξιόλογο πολιτικό θρίλερ, με όμορφη ατμόσφαιρα και καλές ερμηνείες. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Ελίας Μουμπάρεκ, Αλεξάνδρα Μαρία Λάρα, Χάινερ Λόιτερμπαχ, Φράνκο Νέρο.

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Έλα να Παίξουμε» (Come Play – 2020) του Τζέικομπ Τσέις (Η.Π.Α.)

Ο ανερχόμενος Άζι Ρόμπερτσον («Ιστορία Γάμου») είναι ο Όλιβερ, ένα μοναχικό αγόρι που νιώθει διαφορετικό από τους άλλους. Ψάχνοντας απεγνωσμένα για έναν φίλο, βρίσκει καταφύγιο στο κινητό και στο τάμπλετ του, τα οποία δεν αποχωρίζεται ποτέ. Όταν ένα μυστηριώδες πλάσμα θα χρησιμοποιήσει τις συσκευές του Όλιβερ για να εισέλθει στον κόσμο μας, οι γονείς του Όλιβερ (Τζίλιαν Τζέικομπς και Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ) θα πρέπει να παλέψουν για να σώσουν τον γιό τους από το τέρας που ζει πίσω από την οθόνη.

«Ήθελα να δημιουργήσω ένα τέρας, το Λάρι, που νιώθει μοναξιά και αναζητάει ένα φίλο για παρέα. Η ταινία εξερευνά τη σχέση ανάμεσα σε τεχνολογία και μοναξιά. Μπορεί, φυσικά, η τεχνολογία να είναι υπέροχη αλλά μην ξεχνάμε πως μπορεί να οδηγήσει στη μοναξιά», υποστηρίζει ο σκηνοθέτης Τζέικομπ Τσέις, καθώς το φιλμ «Come Play» είναι βασισμένο στην μικρού μήκους ταινία του, «Larry» του 2017.

Ο Τζέικομπ Τσέις («The Four-Faced Liar») είχε γοητευτεί από το φανταστικό και τον τρόμο αρκετά νωρίς. Λάτρευε το Χάλογουιν και ως έφηβος γύρισε μερικές ερασιτεχνικές μικρού μήκους ταινίες με τους φίλους του. Κάποια από αυτές, πήρε μια διάκριση και έτσι η ταινία του Τζέικομπ προβλήθηκε στο Super Bowl. Σε συνέχεια, πήρε μαθήματα σκηνοθεσίας από τον Ζακ Σνάιντερ στο σετ της ταινίας του «Justice League». Τα χρήματα που κέρδισε ο Τζέικομπ, τα προόριζε για μια μικρού μήκους ταινία που θα έφτιαχνε με τον τίτλο «Larry». 

Η μικρού μήκους ταινία του Τσέις τράβηξε την προσοχή των Άλεξ Χάινεμαν («A Million Little Pieces», «Ο Επιβάτης») και Άντριου Ρόνα («Αντέχεις να δεις;», «The Gunman») της The Picture Company, που είναι φανατικοί των ταινιών είδους: «Κοιτάζοντας την ταινία του Τζέικομπ, καταλάβαμε πως είχε πραγματικό όραμα και έπρεπε να γίνει σύντομα μεγάλους μήκους ταινία», λέει ο Χάινεμαν. «Όλοι μας ενθουσιαστήκαμε με τον τρόπο που ανακάτεψε τον τρόμο με την τεχνολογία. Τη χρησιμοποίησε ως συστατικό της ιστορίας του με πολύ έξυπνο τρόπο».

«Σαν τον σκύλο με τη γάτα 3» (Cats & Dogs 3: Paws Unite – 2020) του Σον Μακναμάρα (Η.Π.Α.)

Έχουν περάσει δέκα χρόνια από την Μεγάλη Συμφωνία, με ένα ιδιαίτερο σύστημα παρακολούθησης, όπου οι γάτες και οι σκύλοι έχουν σχεδιάσει και αναλάβει τον από κοινού έλεγχο του με σκοπό τη διατήρηση της ειρήνης και την αποτροπή οποιασδήποτε διαμάχης. Όμως, όταν ένας σατανικός παπαγάλος με άριστες τεχνολογικές γνώσεις διεισδύει στα ασύρματα δίκτυα για να χρησιμοποιήσει τις συχνότητες που μόνο οι γάτες και οι σκύλοι μπορούν να ακούσουν, θα τους οδηγήσει σε μία διαμάχη, η οποία θα επαναφέρει τον παγκόσμιο πόλεμο ανάμεσα στις γάτες και τους σκύλους. Πλέον, μία ομάδα άπειρων και ανειδίκευτων πρακτόρων θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τα ζωώδη ένστικτά τους και να επαναφέρουν την τάξη και την παγκόσμια ειρήνη ανάμεσα στις γάτες και τους σκύλους.

Ο Σον Μακναμάρα (Soul Surfer) σκηνοθετεί την ταινία και ο Σκοτ Μπίντλι (The Last Summer) υπογράφει το σενάριο, που βασίζεται στους χαρακτήρες των Τζον Ρέκουα και Γκλενν Φικάρα. Παραγωγοί της ταινίας είναι ο Άντριου Λάζαρ (Cats & Dogs, Get Smart) και ο Ντέιβιντ Φλίγκελ. Η δημιουργική ομάδα του Μακναμάρα περιλαμβάνει τον Άνταμ Σλουίνσκι στη Διεύθυνση Φωτογραφίας, τον Ντάρεν Στάτσζες στον Σχεδιασμό Παραγωγής, τον Σάιμον Ντέιβιντσον στο μοντάζ, την Βάλερι Χάλβερσον στο σχεδιασμό των κουστουμιών και τον συνθέτη Τζον Κόντα.