Σαν σήμερα, 29 Σεπτεμβρίου, γεννήθηκε ο Ιταλός σκηνοθέτης, κινηματογραφιστής και παραγωγός Μικελάντζελο Αντονιόνι, ένας από τους δημιουργούς που άφησε μεγάλο αισθητικό στίγμα και επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την βιομηχανία του κινηματογράφου.

Ads

Το έργο του

Το σκηνοθετικό του χαρακτηριστικό ήταν η αποφυγή των παραδοσιακών τρόπων αφήγησης της πλοκής του και η «μεταφορική» απόδοση σκηνών, με σκοπό να διεγείρει τα συναισθήματα και τον νου των θεατών του.

Τα έργα του έχουν μία σουρεαλιστική κατεύθυνση και «σπάνε» τα όρια του ρεαλισμού, ενώ ο ίδιος σαν καλλιτέχνης προσδιορίζεται ως «μοντερνιστής». Οι ταινίες του θεωρήθηκαν από πολλούς ως αινιγματικές, λόγω της αφηρημένης αφήγησης και των ασύνδετων σκηνών, ενώ αυτό που ξεχώριζε σε αυτές ήταν η οπτική και η αισθητική απόδοση που είχαν.

Ads

Ο Αντονιόνι είχε ξεχωρίσει με την τριλογία του «μοντερνισμού», δηλαδή τις ταινίες L’Avventura (1960), La Notte (1961) και L’ Eclisse (1962), το Blow Up (1966) και το The Passenger (1975). Τις δύο τελευταίες τις είχε γυρίσει στην Αγγλία και την Αμερική, αντίστοιχα, μετά την επιτυχία που είχαν οι πρώτες.

Κατά την διάρκεια της καριέρας του τιμήθηκε με πολλά βραβεία, μεταξύ των οποίων ήταν ένας Χρυσός Φοίνικας για το Blowup, δύο βραβεία τη Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών για τις ταινίες του L’ Avventura και L’ Eclisse, αλλά και ένας Χρυσός Λέοντας για το La Notte. Τέλος, το 1995 βραβεύθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας για τα επιτεύγματα ζωής στα Όσκαρ.

Η ζωή του

Ο Μικελάντζελο Αντονιόνι γεννήθηκε το 1912 σε μία οικογένεια της μεσαίας τάξης και μεγάλωσε μέσα σε ένα πλούσιο περιβάλλον. Αργότερα, σπούδασε στην Μπολόνια, οικονομικά και διαφήμιση. Παράλληλα, ζωγράφιζε και έγραφε κριτικές για μία τοπική εφημερίδα. Το 1939 πήγε στην Ρώμη και σπούδασε σκηνοθεσία. Οι μεγαλύτερες του επιτυχίες ήταν η τριλογία του μοντερνισμού με τις οποίες κέρδισε πολλά βραβεία.

Η επιτυχία του αυτή τον οδήγησε στο εξωτερικό όπου γύρισε τρεις ταινίες, μία στην Αγγλία το Blowup και δύο στην Αμερική, το Zabriskie Point και το The Passenger. Το 1985 υπέστη εγκεφαλικό που τον εμπόδισε να συνεχίσει το έργο του, μέχρι τον θάνατο του το 2007.