Στην πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, η Λέα Ντομενάκ έχει την τύχη να σκηνοθετεί την σπουδαία Κατρίν Ντενέβ. Η μεγάλη κυρία του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου πρωταγωνιστεί σε μία χαλαρή κωμωδία, ενσαρκώνοντας στην μεγάλη οθόνη την Μπερναντέτ Σιράκ, τη γυναίκα πίσω από τον πολυσυζητημένο Πρόεδρο της Γαλλίας, Ζακ Σιράκ.
«Κατάγομαι από οικογένεια δημοσιογράφων, άρα η πολιτική ήταν ένα θέμα που επηρέασε βαθιά την παιδική μου ηλικία. Ο πατέρας μου έγραφε συχνά για τον Σιράκ και παρόλο που ένιωθα ότι γνώριζα εκείνον, γνώριζα πολύ λιγότερα για τη σύζυγό του. Είχα μια μάλλον αρνητική εικόνα γι’ αυτήν: ότι ήταν αυστηρή, συντηρητική, ακόμα και παλιομοδίτικη. Μια εικόνα που άλλαξε εντελώς όταν έτυχε να δω το ντοκιμαντέρ «Bernadette Chirac, Mémoire d’une Femme Libre», σε σκηνοθεσία της Αν Μπαρέρ, η οποία ήταν η σύμβουλος επικοινωνίας της κας. Σιράκ. Με εξέπληξε η ελευθερία του λόγου της, σε ηλικία 80 ετών. Ανακάλυψα ότι ήταν αστεία και απελευθερωμένη, πολύ μακριά από την ιδέα που είχα γι’ αυτήν και, πάνω απ’ όλα είχε μια ιστορία που άξιζε να ειπωθεί.» – Λέα Ντομενάκ
Όταν έφτασε στο Μέγαρο των Ηλυσίων ως η κυρία του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας, η Μπερναντέτ Σιράκ περίμενε να πάρει απλώς τη θέση που της είχαν ορίσει: αυτή της γυναίκας που πάντα κινείται στη σκιά του συζύγου της για να μπορέσει εκείνος να εκτελέσει τα καθήκοντά του με επιτυχία και συνέπεια.
Όταν, όμως, η Μπερναντέτ συνειδητοποιεί ότι όλοι την βλέπουν ως μία παλαιομοδίτικη και ξεπερασμένη γυναίκα, αποφασίζει να πάρει την εκδίκησή της μεθοδεύοντας διάφορες καταστάσεις, οι οποίες θα της εξασφάλιζαν τη δική της θέση και φωνή στα πράγματα.
«Η ζωή της Μπερναντέτ Σιράκ μοιάζει με τη ζωή πολλών γυναικών, οι οποίες είναι εξίσου μορφωμένες με τους σύζυγους τους και οι οποίες καταλήγουν να κάνουν στην άκρη για να τους κάνουν χώρο. Αυτή είναι η ιστορία που ήθελα να διηγηθώ γιατί μου θύμισε τους παππούδες μου, μου θύμισε τις γιαγιάδες μου. Ήταν μια ιστορία που μίλησε στην καρδιά μου, παρόλο που δεν είμαστε από την ίδια γενιά, την ίδια οικογένεια, ή την ίδια πολιτική πλευρά. Ένα σχόλιο της συν-σεναριογράφου μου, Κλεμάνς Νταρζέν, η οποία είναι δέκα χρόνια νεότερη μου, με έπεισε ακόμη περισσότερο. Όταν της είπα την ιδέα μου να γράψω για τη Μπερναντέτ Σιράκ υπό το πρίσμα της «εκδίκησης» μιας γυναίκας, εκείνη μου είπε ότι ταυτιζόταν εντελώς! Οπότε είπα στον εαυτό μου ότι η ιστορία της θα μπορούσε πραγματικά να μιλήσει σε ένα ευρύ κοινό.» – Λέα Ντομενάκ
Η Κατρίν Ντενέβ επιστρέφει με έναν ακόμη πρωταγωνιστικό ρόλο σε κωμωδία, σε αυτό το ιδιαίτερο πορτρέτο μίας γυναίκας, που αιφνιδιάστηκε αλλά και αιφνιδίασε ένα ολόκληρο έθνος με την αναπάντεχη στροφή της όσον αφορά τη δημόσια περσόνα της, η οποία και της εξασφάλισε τη δική της θέση στην ιστορία της Γαλλίας.
Σύζυγος του Ζακ Σιράκ, πρώην δημάρχου του Παρισιού, ο οποίος έγινε Πρόεδρος της Γαλλίας από το 1995 ως το 2007 καταφέροντας μια πρώτη νίκη ενάντια στην άνοδο του Λε Πεν, αλλά έληξε κάπως άδοξα την πολιτική του καριέρα εν μέσω διαφόρων σκανδάλων διαφθοράς.
Η Μπερναντέτ έδωσε τη δική της μάχη για να μη θεωρείται απλώς η κυρία του κυρίου, δίνοντας αφορμή για αυτήν την εύστοχη και άκρως διασκεδαστική σάτιρα, με επικεφαλής την εμβληματική Γαλλίδα σταρ.
«Η κωμωδία σού επιτρέπει να πεις μια ιστορία από απόσταση, νομίζω ότι μπορείς να περάσεις πολλά μηνύματα μέσα από το χιούμορ. Η ταινία είναι ένα είδος σάτιρας, ο στόχος της οποίας δεν είναι να κοροϊδέψει τους χαρακτήρες της. Ο τόνος της μοιάζει περισσότερο σε τόνο παραμυθιού. Και έχει βοηθήσει σε αυτό και η επιλογή των ηθοποιών, οι οποίοι έχουν όλη άνεση με την κωμωδία, χωρίς απαραίτητα να συνδέονται στενά με το είδος. Όλοι ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες τους με χιούμορ και τρυφερότητα. […] Ήμουν επίσης ευτυχής που έγραψα έναν πρωταγωνιστικό ρόλο για μια γυναίκα άνω των 50 ετών, καθώς εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% των χαρακτήρων που βλέπουμε στον κινηματογράφο.» – Λέα Ντομενάκ
Κατρίν Ντενέβ / Catherine Deneuve
Γεννημένη στις 22 Οκτωβρίου του 1943, η Κατρίν Ντενέβ αποτελεί μία εκ των κορυφαίων ηθοποιών της Έβδομης Τέχνης. Από τις «Ομπρέλες του Χερβούργου» του Ζακ Ντεμί, μέχρι την «Αποστροφή» του Ρόμαν Πολάνσκι και από την «Ωραία της Ημέρας» του Λουίς Μπουνιουέλ, μέχρι το «Τελευταίο Μετρό» του Φρανσουά Τρυφώ, η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός έχει γράψει τη δική της μοναδική και αξιοζήλευτη κινηματογραφική ιστορία.
«Οι βιογραφικές ταινίες σε γενικές γραμμές δε με ενδιαφέρουν. Το σενάριο, ήταν πραγματικά υπέροχο: πολύ καλά γραμμένο και πολύ, πολύ αστείο. Μετά γνώρισα και τη Λεά, η οποία με έκανε να συνειδητοποιήσω αμέσως ότι δεν επεδίωκε η ταινία να γίνει ούτε μια ακριβής αναπαράσταση των γεγονότων ούτε πραγματικά να μοιάσει με τη Μπερναντέτ Σιράκ – έπρεπε απλώς να είμαι στο πνεύμα του χαρακτήρα που είχε γράψει. Αυτή η ανάγνωση και αυτή η συνάντηση άλλαξαν τα πράγματα. Είχα διαβάσει το βιβλίο της Μπερναντέτ Σιράκ, αλλά αυτό που με ενδιέφερε περισσότερο ήταν η οπτική γωνία της Λεά.» – Κατρίν Ντενέβ
Διαβάστε Επίσης:
Κατρίν Ντενέβ: Η μεγάλη κυρία του Ευρωπαϊκού Σινεμά
Η Κυρία του Προέδρου / Bernadette
Σκηνοθεσία: Λέα Ντομενάκ
Σενάριο: Λεά Ντομενάκ, Κλεμάνς Νταρζέν
Πρωταγωνιστούν: Κατρίν Ντενέβ, Ντενί Πονταλιντές, Μισέλ Βιγιερμόζ, Σαρά Ζιραρντό
Έτος Παραγωγής: 2023
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία
Διάρκεια: 92 λεπτά
Κυκλοφορεί στις Κινηματογραφικές Αίθουσες από την Πέμπτη 20 Ιουνίου
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >