Συνεχίζοντας το αφιέρωμα στο Νέο Γερμανικό Σινεμά, το Flix επιλέγει από τον κινηματογραφικό θησαυρό της Ταινιοθήκης του Ινστιτούτου Γκαίτε της Αθήνας, χαρακτηριστικές και σπουδαίες ταινίες, οι οποίες και σημάδεψαν το Γερμανικό Σινεμά της δεκαετίας του ’70. Τη σκυτάλη παίρνει αυτή τη Δευτέρα 26 Μαΐου η κλασσική ταινία του Βιμ Βέντερς, «Η Αλίκη στις Πόλεις». Οι ταινίες παρουσιάζονται με ελληνικούς υπότιτλους και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό. Του Γιώργου Ρούσσου.

Ads

 

Η Ταινιοθήκη του Ινστιτούτου Γκαίτε διαθέτει δωρεάν τις 700 περίπου γερμανικές ταινίες της, από τις αρχές του κινηματογράφου μέχρι και τις πιο πρόσφατες παραγωγές. Η παραχώρηση γίνεται σε πολιτιστικούς και μορφωτικούς οργανισμούς σ’ ολόκληρη την Νοτιοανατολική Ευρώπη, για μη εμπορικές προβολές. Παράλληλα το Ινστιτούτο προσφέρει βοήθεια σε έρευνες και στη διαμόρφωση προγραμμάτων, στηρίζοντας τις επαφές μεταξύ του ελληνικού και του γερμανικού κινηματογραφικού χώρου.

image

Ads

Στο πλαίσιο αυτό, ο κινηματογραφικός ιστότοπος Flix.gr ανακάλυψε έργα της δεκαετίας του 1960 και 1970 που θα ήθελε να δει και να παρουσιάσει με βλέμμα σημερινό – όχι μόνον γιατί οι δημιουργοί τους σφράγισαν με την κινηματογραφική τους τέχνη και την κοινωνικοπολιτική κριτική τους μια ολόκληρη εποχή, αλλά και γιατί στο «Νέο Γερμανικό Σινεμά» του τότε μπορούμε ν’ ανακαλύψουμε προβολές του σήμερα.

image

Το Αφιέρωμα στο Νέο Γερμανικό Σινεμά, συνεχίζεται τη Δευτέρα 26 Μαΐου στις 20:30, με την ταινία «Η Αλίκη στις Πόλεις» του Βιμ Βέντερς.

 

«Η Αλίκη στις Πόλεις»

Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς (Wim Wenders)

Σενάριο: Veith von Fürstenberg, Wim Wenders

Παραγωγή: 1974, 110 λεπτά (γερμανικά με ελληνικούς υπότιτλους)

Κάμερα: Robby Müller

Ηθοποιοί: Rüdiger Vogler, Yella Rottländer, Lisa Kreuzer

image

O Γερμανός δημοσιογράφος Φίλιπ Γουίντερ (Ρούντιγκερ Φόγκλερ), διασχίζει την Αμερική με αυτοκίνητο για τις ανάγκες ενός κειμένου που θέλει να γράψει για τη χώρα. Έχει χάσει όμως την έμπνευσή του κι έτσι αποφασίζει να γυρίσει στη Γερμανία. Στο αεροδρόμιο όμως θα γνωρίσει μία μητέρα (Λίζα Κρόιτσερ) με την κόρη της Αλίκη (Γιέλα Ροτλάντερ). Η νέα γυναίκα θα του ζητήσει να προσέχει τη δεκάχρονη κόρης της μέχρι να επιστρέψει. Η γυναίκα όμως δεν θα εμφανιστεί και ο Φιλίπ θα αναλάβει την ευθύνη της…

image

Το φιλμ “Η Αλίκη στις Πόλεις”, είναι το άτυπο πρώτο μέρος μιας μοναδικής τριλογίας “δρόμου”, που θα συνεχιστεί με τις ταινίες “Λάθος Κίνηση” (The Wrong Move) του 1975 και “Στο Πέρασμα του Χρόνου” (Kings of the Road) του 1976. Το 1984, ο σπουδαίος Γερμανός κινηματογραφιστής θα επανέρθει στην αγαπημένη του θεματική με μία ακόμα σπουδαία δημιουργία στη συγκεκριμένη ενότητα. Ο λόγος βέβαια για την κλασσική πλέον ταινία “Παρίσι, Τέξας”. Πολύ καλοί στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Ρούντιγκερ Φόγκλερ και η μικρή Γιέλα Ροτλάντερ, ενώ η ασπρόμαυρη φωτογραφία από τον Robby Muller, στοιχειώνει το κάθε καρέ του φιλμ.

image

“Υποθέτω πως είναι κάτι που υπάρχει στα γονίδιά μου, η δίψα για περιπλάνηση (wanderlust). Οι άνθρωποι είναι νομάδες. Σιγά σιγά έμαθαν τα εγκαθίστανται σε έναν τόπο. Την πρώτη φορά που ταξίδεψα μόνος, στα πέντε μου, ήμουν τόσο ενθουσιασμένος και γνώριζα από τότε, τουλάχιστον υποσυνείδητα, ότι αυτό θα ήταν η μοίρα μου: να γίνω ταξιδιώτης. Αυτό είναι το βασικό μου επάγγελμα. Σε παλαιότερες εποχές ίσως γινόμουν συγγραφέας ταξιδιωτικών βιβλίων. Ή ίσως ζωγράφος τοπίων. Νιώθω τυχερός που γεννήθηκα την εποχή του σινεμά. Μια ταινία είναι το ιδανικό μέσο για έναν ταξιδιώτη! Δεν θα άντεχα ποτέ να έβλεπα έναν τόπο στον χάρτη που να μην τον γνωρίζω…” Βιμ Βέντερς

Τη διαδικτυακή πύλη του Goethe-Institut μπορείτε να την βρείτε στο μενού «Πολιτισμός, Κινηματογράφος»: https://www.goethe.de/ins/gr/lp/kul/ang/fla/deindex.htm