Η ταινία εξιστορεί την αληθινή ιστορία της επικεφαλής συνδικαλιστικής εκπροσώπου μιας γαλλικής πολυεθνικής εταιρείας πυρηνικής ενέργειας, η οποία γίνεται πληροφοριοδότης, καταγγέλλοντας άκρως απόρρητες συμφωνίες που συγκλονίζουν την κοινή γνώμη. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ, προσθέτει ακόμα μία αξιομνημόνευτη ερμηνεία στην ήδη σπουδαία φιλμογραφία της. Ο «Εύκολος Στόχος» του Ζαν-Πολ Σαλομέ, κυκλοφορεί στους Κινηματογράφους από την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου.

Ads

«Όταν διάβασα το δοκίμιο «La Syndicaliste» (Η Συνδικαλίστρια) της Καρολίν Μισέλ-Αγκίρε, ένιωσα αμέσως τις κινηματογραφικές δυνατότητες αυτής της απίστευτης έρευνας που διαδραματίζεται στον κόσμο της πυρηνικής ενέργειας και της πολιτικής. Και η ταινία φυσικά ενέπεσε στην παράδοση των μεγάλων παρανοϊκών θρίλερ των οποίων είμαι μεγάλος φαν.» – Ζαν-Πολ Σαλομέ

Η δύναμη της ταινίας πηγάζει από το γεγονός ότι αυτή η απίστευτη ιστορία, συνέβη στ’ αλήθεια. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ είναι μόνη ενάντια σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά παρ’ όλα αυτά πολεμά με νύχια και με δόντια για να φέρει στο φως το σκάνδαλο και να υπερασπιστεί περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας.

Ads

Η ζωή της ανατρέπεται όταν δέχεται βίαιη επίθεση στο σπίτι της, ενώ νέα στοιχεία δημιουργούν αμφιβολίες στο μυαλό των ανακριτών. Σταδιακά από θύμα, θα παρουσιαστεί ως ύποπτη…

«Η ανατριχιαστική ιστορία της Μορίν Κίρνεϊ δεν ρίχνει μόνο φως σε σκοτεινές περιοχές των υψηλών θέσεων εξουσίας, είναι ένα δράμα που τρομάζει μέσα από την κλινική του προσέγγιση σε θέματα τόσο επίκαιρα και φλέγοντα όσο η θέση της γυναίκας στην εξουσία, η σημασία που δίνεται σε όσα λέει και η αυτόματη υπόθεση της τρέλας και της χειριστικής της φύσης. Η υπόθεση Κίρνεϊ είναι τόσο η ιστορία μιας πληροφοριοδότη όσο και η ιστορία μιας γυναίκας σε έναν κόσμο ανδρών που δεν είναι συνηθισμένοι να βλέπουν γυναίκες να ρισκάρουν τα πάντα για να επιτεθούν στην κορυφή.» – Ζαν-Πολ Σαλομέ

Ο «Εύκολος Στόχος» είναι ένα συγκλονιστικό θρίλερ μυστηρίου, βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα το οποίο πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στις 2 Σεπτεμβρίου του 2022 στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας και συγκεκριμένα είχε Επίσημη Συμμετοχή στο τμήμα Orizzonti της 79ης διοργάνωσης στην Μόστρα της Ιταλίας.

Η πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023 στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού. Ενώ έναν χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα η ταινία βρίσκει ευτυχώς τον δρόμος της και στις εγχώριες Κινηματογραφικές Αίθουσες, από την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου.

«Η Μορίν Κίρνεϊ δεν είναι μοιραία γυναίκα. Είναι μητέρα και σύζυγος όπως αυτές που συναντάμε καθημερινά, μια υπάλληλος όπως τόσοι άλλοι. Ωστόσο, θα γίνει η γυναίκα που η αρρενωπή παλιά φρουρά της γαλλικής βιομηχανίας, αυτή που μένει προσκολλημένη στα συμφέροντά της και στις ενδο-συναλλαγές της, πρέπει να εξαλείψει. Λόγω του ότι είναι μια αξιοσέβαστη γυναίκα, θα πρέπει να υποστεί την ντροπή του να μη την πιστεύουν, του να μειώνεται πάντα μέσα στην ασημαντότητά της, του να δέχεται διαρκείς συκοφαντίες για την ακεραιότητά της, του να προσδιορίζεται με βάση τα δράματα που σημάδεψαν τη ζωή της, πληγές που οι εχθροί της μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να τη δυσφημήσουν στα μάτια των κοντινών της ανθρώπων και του νόμου.» – Ζαν-Πολ Σαλομέ

Η ταινία επιχειρεί μία βουτιά στα βαθιά νερά της διαφθοράς του κόσμου της πολιτικής και της πυρηνικής ενέργειας και καταφέρνει να αναδυθεί σώα εξαιτίας κυρίως της εξαιρετικής Ιζαμπέλ Ιπέρ, η οποία με σιγουριά περνά με χάρη από τη θυματοποίηση στη γενναιότητα, κάνοντάς μας παράλληλα να θυμηθούμε τη στοιχειωτική ερμηνεία της στο φιλμ «Εκείνη» του Πολ Βερχόφεν, η οποία της χάρισε μία Υποψηφιότητα για Όσκαρ.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έχει αποδείξει ότι μπορεί να παίξει τα πάντα. Στο βασισμένο σε μια ιστορία που συντάραξε τη Γαλλία πολιτικό θρίλερ, δίνει ακόμα μία εξαιρετική και πολυεπίπεδη ερμηνεία ως ατρόμητη συνδικαλίστρια.

Ζαν-Πολ Σαλομέ / Jean-Paul Salomé

Σπούδασε κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Sorbonne Nouvelle. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ήταν το «Girls with Guns» (1993) με πρωταγωνίστρια την Ανί Ζιραρντό. Πέντε χρόνια αργότερα, υπέγραψε άλλη μια «ταινία συμμορίας», «Restons Groupés». Από το 2001 αφοσιώθηκε σε φιλόδοξες ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού, με πρώτη το «Belphegor: Το Φάντασμα του Λούβρου», όπου επανεξετάζει τον μύθο του διάσημου φαντάσματος του παρισινού μουσείου. Για να διερευνήσει αυτό το μυστήριο, συνεργάστηκε με τη Σοφί Μαρσό, μια ηθοποιό που θα σκηνοθετούσε ξανά έξι χρόνια αργότερα ως μέλος της Αντίστασης στην «Αποστολή».

Το 2004 προσφέρει μια σύγχρονη εκδοχή των περιπετειών του κλέφτη και τζέντλμαν, Αρσέν Λουπέν, ο «Άνθρωπος με τα Χίλια Πρόσωπα» (2004), με πρωταγωνιστές τους Ρομέν Ντιρί και Κρίστιν Σκοτ Τόμας. Το 2010 σκηνοθετεί την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία στις Η.Π.Α., «Κλεμμένη Ταυτότητα», βασισμένη στην αληθινή ιστορία ενός απατεώνα, με τους Μαρκ Αντρέ Γκροντίν, Έλεν Μπάρκιν και Φάμκε Γιάνσεν.

Με το «Playing Dead» (2013), μια slapstick κωμωδία εμπνευσμένη από τις ταινίες του Μπλέικ Έντουαρντς, ο Σαλομέ λαμβάνει πολλές υποψηφιότητες στα Βραβεία Μαγκρίτ. Συνηθίζει να διασκευάζει βιβλία για την οθόνη, και οι δύο τελευταίες ταινίες του, «Η Νονά της Νύχτας» (2021) και Εύκολος Στόχος (2023) – και οι δύο με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ – δεν αποτελούν εξαίρεση. Μεταβαίνει από το ένα είδος στο άλλο με δεξιοτεχνία, και οι ταινίες του έχουν πάντα μια αίσθηση κινηματογραφικής και ταυτόχρονα λαϊκής αφήγησης.

«Πέρα από τη φόρμα του, η οποία είναι εμπνευσμένη από αμερικανικά πολιτικά θρίλερ όπως το «Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου» και «Η Εξαφάνιση» του Άλαν Πάκουλα, είναι πρώτα και κύρια μια θεμελιωδώς πολιτική ταινία, ένα δράμα βγαλμένο από την αληθινή ζωή, για τη λειτουργία της εξουσίας και την αδυσώπητη βία της εναντίον εκείνων που προσπαθούν να την ταράξουν. Αυτή η ταινία μού επέτρεψε να συνεχίσω τη συνεργασία μου με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, αλλά με έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο αυτή τη φορά. Και πάντα θέλοντας να την κάνω να ενσαρκώσει έναν χαρακτήρα αγκυροβολημένο στην πραγματικότητα και με τον οποίο ο θεατής μπορεί εύκολα να ταυτιστεί.» – Ζαν-Πολ Σαλομέ

Ιζαμπέλ Ιπέρ / Isabelle Huppert

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ σπούδασε Σλαβικές κι Ανατολικές Γλώσσες, ενώ έκανε ταυτόχρονα μαθήματα υποκριτικής στο Παρίσι, στην Εθνική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών. Κέρδισε αμέσως την προσοχή του κοινού με τις πρώτες εμφανίσεις της στα φιλμ: «Les Valseuses», «Aloise» (1975), «The Judge and the Assassin» (1976). Απέσπασε το Βραβείο της πιο Υποσχόμενης Νέας Ηθοποιού από τη Βρετανική Ακαδημία για τον ρόλο της στο «The Lacemaker» του 1977.

Η σχέση της με τον Κλοντ Σαμπρόλ της επέτρεψε να αναδειχτεί σε όλα τα είδη ταινιών: στην κωμωδία με το «The Swindle», στο δράμα με το «Story of Women», στο φιλμ νουάρ με το «Merci pour le chocolat», στην κλασική λογοτεχνία με το «Madame Bovary», ακόμη και στο είδος της πολιτικής ταινίας με το «Comedy of Power».

Έχει βραβευτεί πολλάκις για τους ρόλους της στις ταινίες του Σαμπρόλ: στις Κάννες για το «Violette Nozière», στη Βενετία για το «Story of Women», στη Μόσχα για το «Madame Bovary», και ξανά στη Βενετία και τα Βραβεία Σεζάρ για το «La Cérémonie».

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους Γάλλους σκηνοθέτες όπως οι: Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Αντρέ Τεσινέ, Μορίς Πιαλά, Πατρίς Σερό, Μπενουά Ζακό, Κλαιρ Ντενί, Ολιβιέ Ασσάγιας, Φρανσουά Οζόν, Αν Φοντέν, όπως και με διεθνείς δημιουργούς, όπως οι: Ότο Πρέμινγκερ, αδερφοί Ταβιάνι, Μάρκο Φερέρι, Ντέιβιντ Ο΄Ράσελ, Αντρέι Βάιντα και Μίκαελ Χάνεκε.

Η Βενετία την τίμησε με τον Ειδικό Χρυσό Λέοντα της Επιτροπής για τη συνεισφορά της στην Έβδομη Τέχνη. Στις Κάννες βραβεύτηκε δύο φορές για τις ερμηνείες της, ενώ ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής για την 62η διοργάνωση του Φεστιβάλ. Η Ιπέρ έχει ταυτόχρονα και μια αξιόλογη καριέρα στο θέατρο. Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους Μπομπ Γουίλσον, Πίτερ Ζάντεκ και Κλοντ Ρεγκί. Πιο πρόσφατα, εμφανίστηκε στο «Les Fausses Confidences» του Λυκ Μποντί.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έχει λάβει τους τιμητικούς τίτλους Ιππότης του Εθνικού Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής, Ιππότης του Εθνικού Τάγματος Αξίας και Διοικητής του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών, στη Γαλλία.

Διαβάστε Επίσης:
Ιζαμπέλ Ιπέρ: Αφιέρωμα σε μία από τις σπουδαιότερες σύγχρονες ηθοποιούς

Εύκολος Στόχος / The Sitting Duck / La Syndicaliste
Σκηνοθεσία: Ζαν-Πολ Σαλομέ
Σενάριο: Ζαν-Πολ Σαλομέ, Φαντέτ Ντρουάρ (βασισμένο στο δοκίμιο La Syndicaliste της Καρολίν Μισέλ-Αγκίρε)
Πρωταγωνιστούν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, Μπενουά Μαζιμέλ, Μαρίνα Φόις, Ιβάν Ατάλ
Μουσική: Μπρουνό Κουλέ
Φωτογραφία: Ζουλιέν Χιρς, AFC
Μοντάζ: Βαλερί Ντεσέν, Αΐν Βαρέ
Κοστούμια: Μαριτέ Κουτάρ
Έτος Παραγωγής: 2022
Χώρα Παραγωγής: Γαλλία, Γερμανία
Διάρκεια: 121 λεπτά
Κυκλοφορεί στους Κινηματογράφους από την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου

https://www.youtube.com/watch?v=5xue7Utf-E8