Η νέα γενιά επαναστατεί ενάντια στο κατεστημένο, καθώς ο ακτιβιστής Έικ Σκάλοε γνωρίζει την Ίμπεν και την ερωτεύεται τρελά, αλλά εκείνη αρνείται να δεσμευτεί μ’ έναν και μόνο άνδρα. Ο Δανός σκηνοθέτης, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, επιστρέφει ανανεωμένος και μας παρουσιάζει έναν «Έρωτα Χωρίς Αύριο». Ένα δροσερό road movie στον ρυθμό του ροκ συγκροτήματος Steppeulvene.

Ads

«“Τι ιστορία” ήταν τα τελευταία λόγια του Έικ Σκάλε για τον νεανικό έρωτα της ζωής του, την Ίμπεν Νάγκελ Ράσμουνσεν. Και τι ιστορία όντως, γι’ αυτή την επική σχέση αγάπης με συγκινητικές προεκτάσεις. Mια ιστορία βασισμένη σε αληθινά περιστατικά για την απελπισμένη αγάπη δύο νέων. Ο Έικ και η Ίμπεν μοιράζονται το ίδιο πάθος ο ένας για τον άλλον, ένα πάθος που όλο προσπαθούσαν να αφήσουν, αλλά που ποτέ δεν τους εγκατέλειψε. Εξ ακοής είχα μάθει γι’ αυτήν την ιστορία πρώτη φορά πριν από πολλά χρόνια και δεν την είχα ξεχάσει ποτέ από τότε. Πιστεύω ότι η ιστορία του Έικ και της Ίμπεν είναι καθολική και γνήσια με έναν τρόπο που θα έπρεπε να αγγίξει το κοινό, όχι μόνο στην Δανία και την Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.» – Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

image

Βρισκόμαστε στο 1962. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει μια νέα γενιά ανθρώπων με έντονο το αίσθημα της ανησυχίας, που προχωράει χωρίς σαφή κατεύθυνση. Μια διαδήλωση για τα πυρηνικά στην Κοπεγχάγη, έχει σαν αποτέλεσμα για τον 19χρονο Έικ, να οδηγηθεί στη φυλακή. Εκεί συναντά την όμορφη 17χρονη Ίμπεν. Την ερωτεύεται με την πρώτη ματιά.

Ads

Ο Έικ και η Ίμπεν μένουν σ’ ένα ρομαντικό εξοχικό σπίτι με κήπο, όπου ζουν τις ημέρες τους γράφοντας ποίηση. Αλλά η Ίμπεν αρνείται να δεσμευτεί μ’ έναν μόνο άντρα και έτσι ο ζηλιάρης Έικ πρέπει να διεκδικεί συνεχώς την αγάπη της, ανταγωνιζόμενος παράλληλα άλλους άντρες.

image

Το ερωτευμένο ζευγάρι ξεκινάει ένα ταξίδι, ως άλλοι νομάδες, σε αναζήτηση νέων περιπετειών σε ξένες χώρες, έχοντας την αίσθηση ότι ο κόσμος είναι τώρα δικός τους. Από τη Δανία στο Παρίσι και από εκεί στην Ισπανία, ενώ τελικά φτάνουν στην Αθήνα μέσω των ερήμων της Βόρειας Αφρικής, όπου οι νεαροί εραστές ενώνονται με μπήτνικς από όλη την Ευρώπη, κάνοντας κάμπινγκ σε μια ταράτσα στην Πλάκα!

image

Εκεί, ο Κρίστιαν εισάγει τον Έικ στον κόσμο του χασίς και των ψυχεδελικών ναρκωτικών. Αλλά η ανέμελη και ανεξέλεγκτη χρήση τους, τους οδηγούν στην σκληρή πραγματικότητα της τοξικομανίας. Ο Έικ και η Ίμπεν πρέπει να τραβήξουν πλέον διαφορετικούς δρόμους. Σ’ ένα ταξίδι του Έικ στη Βαγδάτη, αναρωτιέται αν υπάρχει μέλλον με την Ίμπεν. Έτσι αποφασίζει να πειθαρχήσει, να «καθαρίσει» από τα ναρκωτικά και την ίδια στιγμή εντάσσεται σε μια ομάδα καλλιτεχνών.

image

Σε μια τολμηρή προσπάθεια για να κερδίσει πίσω την Ίμπεν, ο Έικ αποφασίζει να φτιάξει μια μουσική μπάντα. Οι Steppeulvene γίνεται το πρώτο ροκ συγκρότημα της Δανίας, γνωστό για τη χρήση ναρκωτικών αλλά και το άλμπουμ τους «HIP», γεμάτο με ποιητικές δηλώσεις αγάπης του «Itsi Bitsi», το ψευδώνυμο του Έικ για την Ίμπεν. Αλλά ο Έικ απογοητεύεται και φεύγει για ένα ταξίδι ενδοσκόπησης στο Νεπάλ. Τίποτα δεν δείχνει, ότι τα πράγματα είναι όπως τα είχε ονειρευτεί.

image

«To 1962 ήταν η χρονιά που οι Μπήτνικς εμφανίστηκαν στην Ευρώπη, ένα κίνημα που ενέπνευσε και άνοιξε τον δρόμο για τους χίπις. Πολλές ταινίες έχουν γίνει που σχετίζονται με τους χίπις, αλλά λίγες είναι αυτές που ασχολούνται με τους Μπήτνικς εκείνης της περιόδου. Αλλά αυτό είναι ακριβώς που με ενδιαφέρει περισσότερο. Οι Μπήτνικς είχαν αναπτύξει ένα είδος ελευθερίας, που προήλθε από τις πολιτικές τους απόψεις, αλλά σύντομα έγινε πολύ πιο προσωπική. Περισσότερο από το να είναι απλώς εκπρόσωποι για την ειρήνη, την αγάπη και την αρμονία στον κόσμο, οι Μπήτνικς και οι χίπστερς ασχολήθηκαν με τα ταξίδια και τα ναρκωτικά, εμπνεόμενοι συχνά από τους Τζακ Κέρουακ, Άλλεν Γκίνσμπεργκ, Γουίλιαμ Μπάροουζ και Μπομπ Ντίλαν.» – Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

image

Το φιλμ «Έρωτας Χωρίς Αύριο», είναι ένα σαγηνευτικό ταξίδι περιπλάνησης με οδηγό την αγάπη και τη μουσική, αλλά κι ένα μαγευτικό road movie, σκηνοθετημένο, από έναν ταλαντούχο και χαρισματικό δημιουργό. Εξαιρετικό στους ρόλους του το πρωταγωνιστικό δίδυμο, αφήνεται ελεύθερα στις οδηγίες του σκηνοθέτη αλλά και στον ρυθμό της εποχής και της μουσικής, παρασέρνοντας και ταξιδεύοντας παράλληλα και τον θεατή.

Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ενώ στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε αρχικά στο 55ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστούν: Όλα Ράπας, Θουρ Λίντχαρτ, Τζούλια Ράγκναρσον, Γιοχάνες Νιμάρ.

«Μέσα από τα μάτια του Έικ, η ηλικία του γίνεται αντιληπτή ως βαθιά υπαρξιακή με σημαντικές αναφορές από τον Καμύ, τον Σαρτρ και τον Έρμαν Έσσε, του οποίου το μυθιστόρημα «Steppenwolf» είχε επηρεάσει τον Έικ για χρόνια, ώστε τελικά να το δώσει ως όνομα στο συγκρότημα «Steppeulven», το οποίο ίδρυσε το 1966, σε μια μάταιη προσπάθεια να κερδίσει ξανά την Ίμπεν. To πρώτο και μοναδικό άλμπουμ των «STEPPEULVENE» είναι το «HIP», μια επανάσταση από μόνο του που εξακολουθεί να θεωρείται ένα ορόσημο στην ιστορία της ροκ στη Δανία. Πρώτα απ’ όλα, το άλμπουμ τραγουδιέται εξ ολοκλήρου στο δανέζικα, σε μια περίοδο που οι περισσότεροι  μουσικοί που σέβονταν τον εαυτό τους τραγουδούσαν στα αγγλικά. Και δεύτερον οι στίχοι του Έικ Σκάλε ήταν μοναδικοί και εξακολουθούν να κατέχουν τη δική τους ιστορία, καθότι είναι τόσο ποιητικοί ωσάν αφιλτράριστες δηλώσεις αγάπης για μια γυναίκα με το παρατσούκλι Itsi Bitsi.» – Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

Ο σκηνοθέτης Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, γεννήθηκε το 1966 στη Δανία. Το 1993 έλαβε πτυχίο σκηνοθεσίας από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Δανίας με τη βραβευμένη σπουδαστική ταινία «Happy Jim». To 2001 έγραψε και σκηνοθέτησε τη βραβευμένη δραματική ταινία «Κίρα» – μια ιστορία αγάπης σύμφωνα με τους κανόνες του Δόγματος 95. Στη συνέχεια μετέφερε στην μεγάλη οθόνη το βραβευμένο μπεστσέλερ στη Δανία, «Nordkraft» (Άγγελοι σε ελεύθερη πτώση). Οι «Μέρες θυμού», ένα δράμα για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με κεντρικούς ήρωες δύο Δανούς αντιστασιακούς, διανεμήθηκε σε 50 χώρες και υπήρξε η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στη Δανία το 2008. To 2011, σκηνοθέτησε την πρώτη του κωμωδία, το «Superclasico» (Μπουένος Άϊρες Σ’ αγαπώ), του οποίου υπήρξε και ο βασικός σεναριογράφος. Το «Έρωτας Χωρίς Αύριο», είναι η έβδομη μεγάλου μήκους ταινία του.

image

Έρωτας Χωρίς Αύριο / Itsi Bitsi / Steppeulven / The Business Street
Σκηνοθεσία: Όλε Κρίστιαν Μάντσεν
Σενάριο: Μπο Χρ. Χάνσεν, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν
Πρωταγωνιστούν: Χοακίμ Φιελστράπ, Μαρί Τουρέλ Σόντερμπεργκ, Κρίστιαν Γκάρντε, Μπιέρουμ, Γιοχάνες Νίμαρκ, Γιάκομπ Ράντραπ, Όλα Ράπας, Τίρε Λίντχαρντ
Φωτογραφία: Γιόργκεν Γιόχανσον
Μοντάζ: Σόρεν Μπ. Έμπε
Μουσική: Χένρικ Λίντστραντ
Έτος Παραγωγής: 2014
Χώρα Παραγωγής: Δανία
Διάρκεια: 109 λεπτά