Συνεχίζεται με μεγάλη προσέλευση κόσμου το 12ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα διαρκέσει έως τις 21 Μαρτίου. Πλήθος ενδιαφέρουσες ταινίες θα προβληθούν και σήμερα, όπως οι ακόλουθες:

Ads

Τα παιδία δεν παίζει, των Άγγελη Ανδρικοπούλου και Αργύρη Τσεπελίκα αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας παιδιών, τα οποία καθημερινά μετά το σχολείο μαζεύονται μπροστά στο σπίτι του φίλου τους για να παίξουν ποδόσφαιρο μέχρι το βράδυ. Με το που ξεκινούν το παιχνίδι, οι γείτονες προσπαθούν να τους σταματήσουν με φωνές, απειλές ή ακόμα και με τη βία. Τα παιδιά πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Μοιάζει να μην υπάρχει λύση στο πρόβλημα, καθώς δεν έχουν πού αλλού να πάνε. Το γήπεδο του μπάσκετ είναι ανοιχτό μόνο τα Σαββατοκύριακα και πρέπει να πληρώσουν μηνιαία συνδρομή, ενώ η παιδική χαρά είναι πολύ μακριά για να πηγαίνουν καθημερινά. Το ένα κορίτσι αποφασίζει να μιλήσει με τον Δήμαρχο και επιμένει ότι πρέπει να έρθει να δει την κατάσταση με τα ίδια του τα μάτια. Θέλει να τους φτιάξει έναν χώρο για να παίζουν, σ’ ένα εγκαταλειμμένο οικόπεδο της γειτονιάς. Θα καταφέρουν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους η Αλεξάνδρα, ο Χρήστος, η Χρύσα και ο Βλαντ;

Η ταινία A Place without People του Ανδρέα Αποστολίδη περιγράφει τον τρόπο που εκδιώχθηκε ο τοπικός πληθυσμός της Τανζανίας από τις περιοχές Σερενγκέτι και Νγκόρονγκόρο, ώστε να δημιουργηθούν δύο από τα διασημότερα εθνικά πάρκα στον κόσμο. Εξερευνά τα στάδια ανάπτυξης των πάρκων αλλά και το πώς τελικά η δυτική αντίληψη για τη φύση άλλαξε ριζικά το αφρικανικό τοπίο και την ίδια την τοπική κοινωνία. Η ταινία εστιάζει στους ανθρώπους που εκδιώχθηκαν από τον τόπο τους. Τους ανθρώπους που, όχι μόνο αγνοούνται από το κράτος αλλά και δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στη γη που τους ανήκει. Την ίδια γη που η τουριστική βιομηχανία καταστρέφει ανενόχλητη με ραγδαίους ρυθμούς.

Η άκρη του ονείρου της Έιμι Χάρντι αφηγείται την ιστορία μιας λογικής, σκεπτικιστικής γυναίκας, μητέρας και συζύγου, η οποία δε συνηθίζει να θυμάται τα όνειρά της. Μέχρι που ονειρεύεται πως πεθαίνει το άλογό της. Ξυπνάει τόσο φοβισμένη που βγαίνει έξω στη μέση της νύχτας και βρίσκει το άλογο νεκρό. το επόμενο όνειρο που βλέπει της διαμηνύει πως κι εκείνη θα πεθάνει όταν γίνει 48 χρονών. Η ταινία καταγράφει κάθε βήμα εκείνης της χρονιάς, ψηλαφώντας τη ζωή και το θάνατο στο πλαίσιο μιας αγαπημένης οικογένειας, η ευτυχία της οποίας απειλείται ολοένα και πιο πολύ καθώς το όνειρο φαίνεται πως γίνεται πραγματικότητα. Η ταινία συνδυάζει το χιούμορ, την επιστήμη και την έγγαμη ζωή, καθώς η Έιμι προσπαθεί να καταλάβει τι της συμβαίνει. Με τη βοήθεια των κινουμένων σχεδίων, των οικογενειακών βίντεο και του πανέμορφου σκωτσέζικου τοπίου, το ταξίδι γίνεται μια απόλαυση των αισθήσεων κι ένας ύμνος στη δίψα για τη ζωή.

Ads

Oil Rocks του Μαρκ Βόλφενσμπεργκερ: πίσω από αυτό το αινιγματικό όνομα κρύβεται η πρώτη και μεγαλύτερη πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου ανοιχτής θαλάσσης· μια τεράστια πόλη στη μέση της Κασπίας Θάλασσας η οποία κατασκευάστηκε επί Στάλιν το 1949. Εξήντα χρόνια μετά, η Oil Rocks λειτουργεί ακόμα. Φανταστείτε: 300 χιλιόμετρα γέφυρες, χιλιάδες εργάτες, εκατοντάδες εξέδρες, μέχρι και εννιαόροφα κτήρια, ένα πάρκο κι ένα γήπεδο – μια πετρελαιοπηγή-Ατλαντίδα, μόνο που σ’ αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται για πολιτεία μυθολογική αλλά αληθινή. Συνδυάζοντας αποκλειστικά καινούργια πλάνα με αρχειακό υλικό από τη σοβιετική εποχή, η ταινία αφηγείται την ιστορία αυτού του διαχρονικού τόπου και των κατοίκων του. Είναι η πρώτη φορά από τη μέρα κατασκευής της που δόθηκε άδεια σε συνεργείο από τη Δύση να κινηματογραφήσει στην Oil Rocks.

Boxing Cuba της Ειρήνης Μιχαηλίδου: Η Κούβα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που έχει δύο πυγμάχους με τρία χρυσά ολυμπιακά μετάλλια ο καθένας. Ο Τεόφιλο Στίβενσον και ο Φέλιξ Σαβόν είχαν πολλές προτάσεις να γίνουν επαγγελματίες πυγμάχοι και να κερδίσουν πολλά εκατομμύρια, αλλά αρνήθηκαν επειδή τότε θα έπρεπε να φύγουν από τη χώρα τους. Ο Φιντέλ Κάστρο, το 1962, απαγόρευσε όλα τα επαγγελματικά αθλήματα ως αντίθετα προς τα ιδανικά της επανάστασης – προσθέτοντας πως «τα επαγγελματικά αθλήματα πλουτίζουν τους λίγους σε βάρος των πολλών». Παράλληλα με τη θριαμβευτική καριέρα τους και την άρνησή τους να γίνουν επαγγελματίες πυγμάχοι για το κέρδος, η ταινία μάς μεταφέρει σαφώς την αντίσταση της σοσιαλιστικής Κούβας προς τον καπιταλισμό.

Σήμερα θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες προβολές, ανα θεματική (με κεφαλαία είναι το όνομα της αίθουσας): />

Όψεις του Κόσμου
17:00 Boxing Cuba / Ειρήνη Μιχαηλίδου ΦPINTA ΛIAΠΠA
17:00 Γάζα ερχόμαστε / Γιώργος Αυγερόπουλος, Γιάννης Καρυπίδης ΦPINTA ΛIAΠΠA
19:30 Το αλάθευτο παιδί / Νάτι Μπάρατς ΣTAYPOΣ TOPNEΣ
20:00 Οι εθισμένοι του Αφγανιστάν / Τζαουέντ Ταϊμάν TΩNIA MAPKETAKH
20:30 Με μάτια ορθάνοιχτα – εξερευνώντας τη σημερινή Νότια Αμερική / Γκονσάλο Αριχόν ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
22:00 Μπουντρούς / Ζούλια Μπάσα, ΦPINTA ΛIAΠΠA
22:30 Στα έγκατα της Νέας Υόρκης / Σαντάλ Λασμπά, TZON KAΣΣABETHΣ

Μικρές Αφηγήσεις
14:30 Τα παιδία δεν παίζει / Άγγελη Ανδρικοπούλου, Αργύρης Τσεπελίκας ΦPINTA ΛIAΠΠA
15:00 Από πού πάμε σπίτι μας / Ρεμπέκα Καμίζα TZON KAΣΣABETHΣ
15:00 Το κάλεσμα του βουνού / Στέλιος Αποστολόπουλος, TΩNIA MAPKETAKH
19:30 Σκοτώνοντας κορίτσια / Ντάβιτ Κινσέλα ΦPINTA ΛIAΠΠA

Η Καταγραφή Της Μνήμης
17:30 Λεηλατώντας μια ματωμένη χώρα / Τάκης Παπαγιαννίδης, TZON KAΣΣABETHΣ

Πορτρέτα: Ανθρώπινες Διαδρομές
17:30 17 Αυγούστου / Αλεξάντερ Γκούτμαν, OΛYMΠION
17:30 Ο Μάρτιν το φάντασμα / Άσλακ Ντάνμπολτ, OΛYMΠION
18:00 Κάθε μέρα εκτός Κυριακής / Ρόζα Ρούσο, ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
20:00 Ο μεγαλοφυής και τα αγόρια / Μπόσε Λίντκουιστ, TZON KAΣΣABETHΣ
22:30 Παρκ Μαρκ / Μπακτάς Αμπτίν, TZON KAΣΣABETHΣ

Ο Πλανήτης σε Κίνδυνο
22:00 Το αίμα του ρόδου / Χένρι Σίνγκερ, ΣTAYPOΣ TOPNEΣ

Ανθρώπινα Δικαιώματα
20:00 Οι αφίξεις / Κλοντίν Μπορίς, Πατρίς Σανιάρ, OΛYMΠION

Μουσική
22:30 Rocksteady – Οι ρίζες της ρέγγε / Στάσα Mπάντερ, OΛYMΠION

Δραματοποιημένα Ντοκιμαντέρ
22:30 Η άκρη του ονείρου / Έιμι Χάρντι, TΩNIA MAPKETAKH

Ελληνικό Πανόραμα
15:00, A Place without People / Ανδρέας Αποστολίδης, TΩNIA MAPKETAKH

Ιστορίες της Αφρικής
18:00 Η Αφρική είναι γυναικείο όνομα / Ίνγκριντ Σινκλέρ, Μπρίτζετ Πίκερινγκ, Ουαντζίρου Κινγιαντζούι, ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ