Μου έδωσε πριν έναν χρόνο να ακούσω τις μελοποιήσεις που έκανε πάνω σε ανέκδοτους στίχους του Νίκου Γκάτσου και ενθουσιάστηκα. Τελικά το υλικό αυτό δεν βγήκε στο φως εξαιτίας της άρνησης της κληρονόμου να δώσει την άδεια. Μετά ήρθε η «Καναδέζα» σε μουσική και στίχους δικούς του. 

Ads

Δεν μοιάζουν τα τραγούδια του με αυτά του πατέρα του Σωκράτη Μάλαμα και ο ίδιος λέει ότι το ταλέντο δεν κληρονομείται. Ίσως κληρονομείται η φλόγα όμως και η αγάπη για την τέχνη. Πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού ο ίδιος μεγάλωσε στον ωκεανό του ήχου. Με ετερόκλιτες επιρροές και ένα δικό του ύφος το οποίο σμιλεύεται ο Πέτρος Μάλαμας είναι εδώ και απαντάει στις ερωτήσεις μας.

Πώς οδηγήθηκες στο τραγούδι;

Η μαμά άκουγε υψηλή μουσική βινυλίου πρωί-βράδυ. Τραγουδούσε ο μπαμπάς στο σπίτι κι έπειτα τραγουδούσα αντ’ αυτού. Στις γιορτές του σχολείου, στη χορωδία, στο κατηχητικό, στην εφηβεία βρέθηκα στο μέταλ και στα διαλείμματα Βασίλη Καρρά. Έπιασα να μάθω κιθάρα και άρχισαν να φτιάχνονται τραγούδια. Συνάντησα αγίους δασκάλους και ήμουν άσωτος μαθητής. Με πήρε ο Γαβριήλ υπό την προστασία του και παίζαμε. Σπουδές στη Θεάτρου, τραγούδια σε γλέντια, με τον Πανού σε μαγαζιά, με την Κανιγκούντα, με κατατακτήριες στο ΜΕΤ, με Κωνσταντίνο Πλούσιο και Δημήτρη Καρρά, με την Μελίνα στον Σταυρό, στο Πολύτροπον δισκογραφήσαμε την Καναδέζα και την παρουσιάζουμε με τον Νίκο Παπαϊωάννου.

Ads

Η μουσική έρχεται και σε βρίσκει ή την ψάχνεις εσύ;

Την ψάχνω και με βρίσκει.

Ποιά είναι η ιστορία της Καναδέζας;

Βρέθηκα στο Βανκούβερ, ερωτικός μετανάστης, όταν άρχισε να δημιουργείται μια ενότητα λόγου και συνάντησε μελωδίες που κινούνταν γύρω απ’αυτό το ταξίδι. Αποτελείται από εννέα άσματα, μία γονική παροχή και ένα ορχηστρικό φινάλε. Ο τίτλος παραπέμπει σε όχημα αλλά εννοεί άνθρωπο.

Φαίνεται ότι έχεις ετερόκλητες επιρροές μουσικά. Είναι αλήθεια;

Η αλήθεια είναι πως ακούω με την καρδιά και όλα τα είδη της μουσικής έχουν εξαιρετικούς εκπροσώπους και αγαπώ πολλούς απ’ αυτούς.

Ποιοι στιχουργοί , συνθέτες τραγουδοποιοί σου έδωσαν βηματισμό;

Οι έρωτες είναι συνεχείς, ο Παπάζογλου κι ο Σιδηρόπουλος φαίνεται να επικρατούν.

«Κοινή μου γνώμη πάλι μπροστά στο καρναβάλι» λες. Πόσο σε απασχολεί η κατάσταση που ζούμε και πόσο επηρεάζει το τραγούδι σου;

Η κατάσταση που ζούμε είναι αντίγραφο της ίδιας ιστορίας πολλά χρόνια τώρα και όσα προβλήματα γεννά η συσσώρευση του πλούτου τα λύνει ο πόλεμος. Με επηρεάζει ψυχικά η κατάσταση και με απασχολεί ποιητικά το τραγούδι. Αυτό εγείρει διάφορα σημεία που συνταιριάζονται, αυτονομούνται και γυρεύουν έκφραση.

«Είναι δύσκολο να βρεις μια πηγή να ξεδιψάσεις» εσύ που την αναζητάς αυτή την πηγή, μέσα ή έξω;

Την αναζητώ και έξω και μέσα. Το ένα δεν πάει χωρίς το άλλο.

«Όταν γνωρίζεις κι αγαπάς, μην κόβεις και χωρίζεις» λες. Τα τελευταία χρόνια η έννοια της ατομικότητας συζητιέται πολύ. Είναι πιο εύκολο στον σύγχρονο πολιτισμό να κόψουμε παρά να συνθέσουμε να ενώσουμε;

Όλα τείνουν στην ομοιότητα και οι άνθρωποι επιμένουμε στη διαφορά, χωρίς όμως ολόκληρο το άτομο πώς μπορείς να έχεις ολόκληρο το σύνολο. Νομίζω ήταν πάντα τόσο δύσκολο να ενώσεις και τόσο εύκολο να χωρίσεις.

Το γεγονός ότι ο πατέρας σου ανασαίνει χρόνια και δημιουργεί στα μουσικά πράγματα σου έδωσε ώθηση να ακολουθήσεις αυτό που αγαπάς ή όχι;

Έκανα φιλότιμες προσπάθειες να τ’ αποφύγω αλλά μου έριξε μια τσιγγάνα τα χαρτιά και είναι της μοίρας μου γραφτό. Μου έδωσε ώθηση, ναι, μου έδωσε κι ένα κράτημα. Προσπαθώ να τα ισορροπώ. Ο περισσότερος κόσμος με ξέρει μέσα από τον Σωκράτη και τα περισσότερα πράγματα στη μουσική τα έχω μάθει γύρω του. Το ταλέντο δεν κληρονομείται, δυστυχώς κι ευτυχώς κάθε άνθρωπος είναι στο δρόμο να γίνει ο καλύτερος εαυτός του.

Που θα σε ακούσουμε να τραγουδάς και ποια τραγούδια συναντιώνται επί σκηνής με αυτά της Καναδέζας;

Θα μας ακούσετε στον Θεσσαλό, στην Κουκουβάγια και σε άλλους ευδιάθετους χώρους και παίζουμε τραγούδια που αγαπάμε σαν δικά μας και δικά μας.