Ads

Το Legalize It Festival στις 8 Μαΐου πλησιάζει και οι Dagobah System συστήνονται στο tvxs λίγες μέρες πριν την εμφάνισή τους στην παραλία Μοσχάτου…

Ως νεότεροι εκφραστές της hip-hop μουσικής, ο Άρης, ο Μάνος, ο Αχιλλέας, ο Άγγελος και ο Νικόλας -οι κατά κόσμον Dagobah System- είναι κύριοι του εαυτού τους: χωρίς συμβιβασμούς και καλούπια μοιράζουν απλόχερα τις μουσικές τους ακολουθώντας πιστά την D.I.Y. κουλτούρα που ανθεί και πάλι στην Ελλάδα, ενώ συνεχίζει να αγκαλιάζει διάφορα είδη μουσικής.

Οι Dagobah System το 2008 κυκλοφόρησαν την πρώτη ολοκληρωμένη τους δουλειά με τίτλο «Απευθείας από το γραμμόφωνο», που ξεχώρισε για τη μετατροπή ρεμπέτικων/παραδοσιακών κομματιών σε hip-hop, ενώ πρόσφατα ήρθε και ο δεύτερος, ομώνυμος δίσκος τους. Μετά από πετυχημένες εμφανίσεις στη Γιορτή της Μουσικής, στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Πάτρας, στο B-Fest, στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής και σε διάφορα στέκια της Αθήνας, οι Dagobah System θα έχουν σίγουρα συνέχεια… Προς το παρόν, θα τους βρείτε στο Myspace τους.

Κατεβάστε το νέο cd των Dagobah System εδώ.

Ads

Πώς προέκυψε το όνομα «Dagobah System»; Είστε φανατικοί του Star Wars;

Τo όνομα καταρχήν δεν προέκυψε μετά από τρομερή σκέψη, απλά μας άρεσε αρκετά ηχητικά και νοηματικά καθώς και στην αρχική τρίλογια του Star Wars το πλανητικό σύστημα dagobah αποπνέει ένα σκοτεινό ύφος διατηρώντας όμως μια κάποια αισιόδοξη εικόνα απέναντι στις καταστάσεις. Δε θα λέγαμε ότι είμαστε φανατικοί του Star Wars απλά – κάποιοι από εμάς – έτυχε να μεγαλώσουμε με αυτού του είδους τα παραμύθια.

Ποιο είναι το πιο γνώριμο κομμάτι των Dagobah System;

Απ’ ό,τι μας έχουν πει μέχρι στιγμής το «Τσάμπα και Βερεσέ» αρέσει περισσότερο.

Με το στίχο σας εκφράζετε μια κριτική στάση απέναντι στο σύστημα και την κοινωνία; Ποια είναι τα θέματα που διαπερνούν τη μουσική σας;

Υπάρχουν πολλά προβλήματα γύρω μας και γύρω από αυτά άλλα τόσα. Απλά εκφραζόμαστε μέσα από την μουσική, κάνοντας την ψυχοθεραπεία μας κατά κάποιον τρόπο. Ωστόσο, μιλάμε για ό,τι μας προβληματίζει.

Το κομμάτι «Απόντες» που έγινε μαζί με τον Dream Tek περιγράφει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σημερινό hip-hop… Αλήθεια, πώς τη βλέπετε; Υπάρχει κοινό; Θεωρείτε ότι το hip-hop βρίσκεται σε μια σωστή κατεύθυνση;

Τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, το hip-hop έχει αρχίσει να εκφυλίζεται. Όχι ότι διαφέρει απ’ το δρόμο που βλέπουμε να παίρνουν άλλα είδη μουσικής … Φαίνεται άλλωστε ότι παντού ασχολούνται με το εύπεπτο και το εμπορικό. Σαφώς υπάρχουν και εξαιρέσεις, σαφώς υπάρχει και κοινό.


Ποιους μουσικούς της ανεξάρτητης ελληνικής hip-hop σκηνής ξεχωρίζετε;

Razastarr, Deadlock, Λ.Ο.Σ., Ως Αιδώ, Φυρόι, Ψυχόδραμα, Flowjob, Dust Rhymes, Yinka.

Μετά το «Απευθείας από το γραμμόφωνο» έρχεται o δίσκος «Dagobah System». Ποια καινούργια στοιχεία θα βρούμε σε αυτή τη δουλειά;

Περισσότερη μουσική με live όργανα, πιο ώριμη σκέψη, καλύτερη ηχογράφηση και περισσότερη προσοχή στην παραγωγή του δίσκου. Προσπαθήσαμε να αποφύγουμε τα «λάθη» του προηγούμενου δίσκου και πιστεύουμε ότι ως ένα σημείο τα καταφέραμε.

Γιατί επιλέξατε να μοιράζετε δωρεάν το LP σας αλλά και να το προωθείτε μέσω free download; Δε σας ενδιαφέρει να μπορέσετε κάποια στιγμή να βιοπορίζεστε από τη μουσική σας;

Το θεωρούμε πιο τίμιο.. μπορεί να ακούσει ο άλλος πριν το αγοράσει. Και η τιμή που το δίνουμε είναι συμβολική για να βγουν τα έξοδα της κοπής. Για να βιοποριστεί κανείς από την μουσική πρέπει να υποκύψει σε πολλούς συμβιβασμούς «βλαβερούς» τόσο για την ίδια την μουσική όσο και για τον τρόπο με τον οποίο τη βιώνει, την παράγει και την απολαμβάνει, το οποίο σαφώς και δεν θέλουμε να χάσουμε.

Και οι δισκογραφικές εταιρίες; Έχετε σκεφτεί να ενταχτείτε κάποια στιγμή σε μία ανεξάρτητη εταιρεία; Για παράδειγμα, η Spinalonga Records είναι ένα μη-κερδοσκοπικό label…

Αυτό που δεν θα θέλαμε ποτέ είναι να εμπορευτούν κάποιοι αυτό που κάνουμε χωρίς να το σεβαστούν όπως και εμείς. Δεν είμαστε κατά στο να είναι εμπορεύσιμη η μουσική, απλά πρέπει να σέβεται η μια πλευρά την άλλη. Είμαστε κατά της εκμετάλλευσης! Όσο για την Spinalonga Records δεν το ξέραμε αυτό! Καλό θα ήταν να το ψάξουμε μάλλον όμως!

Και μιας και βρισκόμαστε σε «κρίσιμη» κατάσταση, νιώθετε πως περνάει κρίση η μουσική και η δισκογραφία; Και αν ναι ποιος/τι φταίει τελικά γι αυτό;

Καταρχάς, μουσική και δισκογραφία είναι όπως και να το κάνουμε δύο διαφορετικά πράγματα. Μουσική πάντα θα βγαίνει καλή και ας μην ακούγεται μαζικά. Αυτό είναι βέβαια δυσάρεστο για τους μουσικούς, γιατί όπως και να το κάνουμε είναι πολύ πιο όμορφο και ενθαρρυντικό για έναν μουσικό να μπορεί να επιβιώσει απ την τέχνη του και παράλληλα να καταφέρει να έχει απήχηση στο κοινό.
Σήμερα, αυτό που προβάλλεται περισσότερο είναι το αναλώσιμο. Η αγορά χρειάζεται συνεχώς καινούργια προϊόντα αποβλέποντας στη στιγμιαία επιτυχία και αδιαφορώντας για τη διάρκειά τους. Με αυτήν την έννοια, ναι η μουσική περνάει κρίση. Η δισκογραφία από την άλλη, από μία άποψη θερίζει όσα έσπειρε, καθιστώντας τη μουσική ένα είδος πολυτελείας στον αγοραστή με τις υψηλές τιμές των δίσκων αλλά και σπρώχνοντάς τον έτσι στην πειρατεία.
Πλέον, όλοι μας, αντί για έπιπλα για να τοποθετούμε δίσκους και cd, έχουμε σκληρούς δίσκους και φακέλους στους υπολογιστές μας που διαγράφονται με την ίδια ευκολία με την οποία «κατεβάζονται».
Γι’ αυτή την κατάσταση δεν ευθύνεται αποκλειστικά ένας. Φταίνε και οι δισκογραφικές, και οι καλλιτέχνες που δεν μίλησαν ποτέ για όλη αυτή την κατάσταση, αλλά και το κοινό που πλέον ακόμα και σε εξευτελιστική τιμή να πωλείται ένα cd που θα ήθελε να ακούσει, θα προτιμήσει να το αποκτήσει στην αμιγώς ψηφιακή μορφή του mp3 .

«Μη σνομπάρεις το γραμμόφωνο/Hip hop ελληνικό και όχι ελληνόφωνο»;

Γιατί ένα σόλο του Τσιτσάνη να έχει μικρότερη αξία από ένα του Coltrane; / Όχι άλλο στις κόπιες από το εξωτερικό! Άλλο η επιρροή και άλλο η αντιγραφή, πρέπει κάποια στιγμή να τα διαχωρίσουμε αυτά τα δυο…