Στον πολύ ιδιαίτερο χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου στο Σύνταγμα, έναν χώρο εξαιρετικής ακουστικής που δημιουργεί μια μοναδική επαφή μεταξύ ερμηνευτών και κοινού, η συνθέτης Μαρία Πανοσιάν στο πιάνο, σε συνδυασμό με ηλεκτρονικά μέσα, και την Ηλιάνα Κορέτση στο τσέλο, θα παρουσιάσει το προσωπικό της project «Hourglass» βασισμένο σε κλασικές, κινηματογραφικές και ορχηστρικές της συνθέσεις, που θα μπορούσε να αποτελέσει το soundtrack μια ταινίας…

Ads

Η Maria Panosian γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο και από τα 17 της χρόνια ζει και εργάζεται μόνιμα στην Αθήνα.

Το 2011 κυκλοφόρησε την πρώτη προσωπική της δουλειά με τίτλο: «Πατώματα βρεγμένα» από τη δισκογραφική εταιρεία Onair music.

To 2012 κυκλοφόρησε ψηφιακά το EP «X-ray» (Passive front records) και λίγους μήνες μετά κυκλοφόρησε το ΕP «Prophecy» (ανεξάρτητη παραγωγή).

Ads

To 2013 κυκλοφόρησε το EP «Woodream» (Passive front records).Έχει ντύσει μουσικά θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές.

Η ιδιαίτερη μουσικός από την Κύπρο φαίνεται να βρήκε το στίγμα της μέσα από τη νέα αυτή έκδοση.

O δίσκος αποτελείται από εννέα ορχηστρικά κομμάτια σε δική της μουσική -ενορχήστρωση, μία διασκευή του γνωστού τραγουδιού του μουσικοσυνθέτη Σταμάτη Κραουνάκη «Αυτή η νύχτα μένει», το οποίο ερμηνεύει η ίδια, και ένα μελοποιημένο ποίημα της ηθοποιού και ποιήτριας Κικής Μαυρίδου, «Μνήμη», σε απαγγελία της Maria Panosian.

image
Φωτογράφος Σκεύη Ερωτοκρίτου

Με πρωταγωνιστή το πιάνο της σε συνδυασμό με υπόγειους και ηλεκτρονικούς ήχους, βιολιά, βιόλες και τσέλα, τα 11 νέα κομμάτια του «red soul», θα μπορούσαν να αποτελέσουν το soundtrack μιας ταινίας.

Πως φαντάζεσαι τη μουσική σου μέσα στην Αγγλικανική εκκλησία;

Καταρχάς από ακουστικής άποψης που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη μουσική λόγω της αρχιτεκτονικής αυτού του χώρου, πιστεύω πως  τα κομμάτια θα εκτελεστούν και θα ακουστούν με έναν άλλο τρόπο. Είναι μία πρωτόγνωρη εμπειρία για μένα και από τη στιγμή που μου έγινε η πρόταση εκτός από τον ενθουσιασμό που ένιωσα, γεννήθηκαν σχεδόν αμέσως εικόνες που δεν είχα ποτέ φανταστεί. Αισθάνομαι πως η μουσική μου ταιριάζει σε αυτό τον χώρο και εύχομαι ο συνδυασμός της  με την υποβλητικότητα και την ιδιαιτερότητα του χώρου να δημιουργήσει όμορφα συναισθήματα στο κοινό που θα παρευρεθεί.

Πόσο και με ποιον τρόπο σε επηρεάζει ο χώρος που παίζεις;

Η αίσθηση και η αισθητική ενός χώρου πάντα με επηρεάζει συναισθηματικά, πιστεύω πως αυτό συμβαίνει με τους περισσότερους ανθρώπους. Ο συγκεκριμένος χώρος μου δημιουργεί ήδη μια σύνθεση έντονων συναισθημάτων. Έχω πάντα αγωνία πριν απο μια συναυλία, σε αυτή την περίπτωσή έχει διογκωθεί.

Το γεγονός επίσης ότι τα περισσότερα κομμάτια είναι ορχηστρικά και συνήθως δημιουργούν διαφορετικές εικόνες στον κάθε ακροατή, είναι κάτι που λόγω χώρου θεωρώ πως μπορεί να επηρεάσει, να αλλάξει, να διαφοροποιήσει την αίσθηση της μουσικής.

Έχει σχέση η μουσική με την πνευματικότητα;

Απόλυτα. Όλες οι μορφές τέχνης είναι κομμάτια της πνευματικής καλλιέργειας. Η μουσική είναι σαν σπόρος που αν στη ψυχή μας έχουμε γόνιμο έδαφος μπορεί να ανθίσει ένας νέος όμορφος κόσμος.

Εκτός από την ανάγκη σου να γράφεις πως θα ήθελες να επηρεάζεις τους ακροατές σου;

Προς το παρών αισθάνομαι πως το μοναδικό κανάλι επικοινωνίας μου με τους ακροατές είναι η μουσική και απλά εύχομαι η συχνότητα συντονισμού μας να είναι καθαρή και να δημιουργεί θετικά συναισθήματα. 

*  Κεντρική φωτό άρθρου φωτογράφος Christia Georgiou