Η Μαρίνα Σάττι, είναι η  πρώτη Ελληνίδα καλλιτέχνιδα που έκανε χθες πρεμιέρα στα αγαπημένα του NOWNESS, ενός από τα μεγαλύτερα ψηφιακά κανάλια παγκοσμίως που επέλεξε για δυο εικοσιτετράωρα να φιλοξενεί στην πρώτη σελίδα του αποκλειστικά το νέο βίντεο κλιπ του νέου της single με τίτλο  «Γιατί πουλί μ’»

Ads

image

Δεν είναι τυχαία η επιτυχία αυτή, γιατί το βίντεο κλιπ που γυρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Mεξικανό σκηνοθέτη Alexis Gómez, είναι εξαιρετικής αισθητικής, που συνδέει το παραδοσιακό τραγούδι, με τον πόθο της γυναίκας για ελευθερία.

Το τραγούδι μιλά για ένα πουλί που δεν μπορεί πια να τραγουδήσει, γιατί του κόπηκαν τα φτερά. Ένας θρήνος για την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, μια αλληγορία που περιγράφει την αδυναμία να ζήσει και να δημιουργήσει κανείς έχοντας χάσει τις ρίζες του.

Ads

Η ταλαντούχα Μαρίνα Σάττι ταυτίστηκε με αυτό το τραγούδι, καθώς η ίδια μεγάλωσε σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον, με δύο γλώσσες, δύο θρησκείες, δύο πολιτισμούς, ανάμεσα σε δύο κόσμους. Με μητέρα Ελληνίδα και πατέρα από το Σουδάν, η αναζήτηση και ο προσδιορισμός της προσωπικής της ταυτότητας ήταν μια υπόθεση που την αφορούσε πάντα, όπως η ίδια έχει πει σε συνεντεύξεις της.

«Οι συνεπείς ασυνέπειες και οι έντονες αντιθέσεις με τις οποίες έπρεπε να συμφιλιωθώ και να ζήσω, οδηγούσαν σε μια εσωτερική μάχη για να καταλάβω, να απενοχοποιήσω την ταυτότητά μου και να την αποδεχτώ. Προσπαθώντας να βγάλω νόημα, όχι μόνο για μένα, αλλά και για τους ανθρώπους γύρω μου και να μπορώ να αγαπώ, να αγκαλιάζω και να ζω σε αρμονία και ειρήνη και με τις δύο πλευρές του εαυτού μου».

Οι δερβίσηδες περιστρέφονται, η Μ. Σάττι περιφέρεται στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης σαν αόρατη φιγούρα. Ο φακός του Gómez, μας μεταφέρει σε ανδροκρατούμενα καφενεία, φωτίζει τη στάση του σώματος των ανδρών που πίνουν ναργιλέ κρατώντας κομπολόγια, μια στάση που περιλαμβάνει όλη την πατριαρχική κουλτούρα.

Ανάμεσά τους η Μαρίνα Σάττι ελεύθερη, δυνατή, αόρατη όμως στο πλήθος σαν φάντασμα. Οι μόνες στιγμές που η παρουσία της είναι αισθητή ως πραγματική, είναι εκείνες που ενώνεται με τις γυναίκες που δεν φορούν μαντίλες.

Εξάλλου και η ίδια πετάει το φίμωτρο, ένα fashion καπέλο που παραπέμπει στη μπούργκα, σε μια εξαιρετικά δυνατή σκηνή με φόντο την Αγιά Σοφιά. Μια κίνηση συμβολική, σε ένα βίντεο κλιπ – ωδή στην ελευθερία της έκφρασης, στη γυναικεία χειραφέτηση.

Από αύριο 2 Μαρτίου, το βίντεο πάνω στο single από τον προσωπικό της δίσκο που κυκλοφορεί σε λίγο καιρό, θα είναι διαθέσιμο στο You tube. https://youtu.be/vce6dbTtAzI