Συνεχίζοντας και φέτος για άλλη μια χρονιά τη συνεργασία της με νέους χορευτές και σχολεία της Αττικής αλλά και της επαρχίας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σκυτάλη ολοκληρώνει τον τέταρτο κύκλο του με μια σειρά παραστάσεων που θα πραγματοποιηθούν στις 19 και 20 Μαρτίου στο Θέατρο Αργώ. Οι παραστάσεις αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της πορείας που διαγράφει κάθε χρόνο, όπου ενώνονται τα διαφορετικά στάδια του πολυδιάστατου αυτού κινητικού προγράμματος. Το πρόγραμμα για το έτος 2015-2016 πραγματοποιήθηκε με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Ads

Μαζί με τις  χορογραφίες «στο 8» της Αγγελικής Στελλάτου και «θέλω να γίνω» της Κατερίνας Μπέλλα, που οι γνωστές χορογράφοι – performer δημιούργησαν σε συνεργασία με τους 40 νέους χορευτές – μέλη της Σκυτάλης, θα παρουσιαστούν και οι κινητικές συνθέσεις  που έκτισαν οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων που μετείχαν φέτος στο πρόγραμμα μαζί με τους χορευτές – δασκάλους τους.

Οι παραστάσεις εμπνέονται από τις βασικές κινητικές δράσεις της «πτώσης» και του «κυνηγητού», απλές, καθημερινές δράσεις, συμβολικά φορτισμένες, αφορμές συνάντησης με τον κόσμο του χορού, με τον εαυτό μας και την κοινότητα.

Η κάθε παράσταση έχει διάρκεια περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ads

image

1) στο 8

Τι κυνηγάω; Ποιος με κυνηγά; Τι αποφεύγω; Πώς μεταφέρεται το κυνηγητό στο σώμα μου; Μπορώ να φύγω μακριά από το χέρι μου; Πώς είναι να πέφτω; Αυτές οι ερωτήσεις οδήγησαν σε μια μικρή χορευτική σύνθεση, όπου οι αρχικές ιδέες, άλλοτε εμφανείς και άλλοτε κρυμμένες, δίνουν τη δυνατότητα του μετασχηματισμού των σωμάτων και της ομάδας.     

χορογραφία: Αγγελική Στελλάτου

χορεύουν: Φένια Κολοβού, Κατερίνα Κληροδέτη, Mαριάννα Λάζαρη, Ιωάννα Αγγελοπούλου, Κωνσταντίνα Γιασεμίδου, Αριάδνη Παπαπαναγιώτου, Παρασκευή Θανέλλα, Ηρώ Καουκάκη, Μήδεια Κάστανου, Βάσω Γιαννιά, Κατερίνα Ηλιοπούλου, Εύη Καμπούρη, Ελένη Πανταζάτου, Καρολίνα Θελερίτη, Εύη Ψάλτου, Άννα Απέργη, Σοφία Κονδυλιά, Έμυ Αμερικάνου, Μαρία Μαντούκου

2) θέλω να γίνω

Πόση επιθυμία κρύβει ένας φανταστικός ήρωας; Πώς ισορροπεί πάνω στον ρυθμό; Πώς κυνηγάει τον χρόνο; Ταξιδεύω, ανακυκλώνομαι, μοιράζομαι, μεταμορφώνομαι και πάντα θέλω. Θέλω να γίνω….      

χορογραφία: Κατερίνα Μπέλλα

χορεύουν: Εύα Μιχαηλίδου, Ιωάννα Τόλιου, Ρέα Μεσολωρά, Ηλέκτρα Βασιλικού, Νίκη Παούρη, Άννα Βεκιάρη, Γιάννης Σταυρόπουλος, Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Ελευθερία Ράπτη, Τατού Δέδε, Βέρα Καραβάκου, Μαρία Παΐζη, Περικλής Σκορδίλης, Ζαφειρία Τσιρακάκη, Θένια  Αντωνιάδου, Αλεξάνδρα Τάτση

image

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Σάββατο 19 Μαρτίου 2016
Ώρα: 18.00

Παραστάσεις χορευτών

Σχολεία:

Ε΄1 και Ε΄2 τάξη / 50ο Δημοτικό Αθηνών

Δ΄1 και Δ΄2 τάξη / 20ο Δημοτικό Αθηνών

ΣΤ΄τάξη / 16ο Δημοτικό Αθηνών

ΣΤ΄τάξη / 149ο Δημοτικό Αθηνών

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016
Ώρα : 15.30

Παραστάσεις χορευτών

Σχολεία:

Ε΄1 και Ε΄2 τάξη / 3ο Δημοτικό Αγ.Δημητρίου

ΣΤ΄1 και ΣΤ΄2 τάξη / 89ο Δημοτικό Αθηνών

Ώρα: 18.00

Παραστάσεις χορευτών

Σχολεία:

Δ΄1, Δ΄2 και Δ΄3 τάξη / 1ο Δημοτικό Βύρωνα

Ε΄1, Ε΄2 και Ε΄3 τάξη / 9ο Δημοτικό Βύρωνα

| Θέατρο Αργώ – Ελευσινίων 15 – Μεταξουργείο |

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Απαραίτητη η κράτηση θέσης.

Για κρατήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε στο [email protected] και στο 210 7621234 Κέντρο Χορού Ντάνκαν

image

Εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα Σκυτάλη

Τι είναι η Σκυτάλη;

Η Σκυτάλη είναι ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει σαν στόχο να ενδυναμώσει προσωπικά, καλλιτεχνικά και παιδαγωγικά τους νέους χορευτές και να φέρει τα παιδιά, τα σχολεία και την κοινότητα πιο κοντά στην τέχνη του χορού.

Φέτος είναι η τέταρτη χρονιά που το πρόγραμμα πραγματοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, την υποστήριξη του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν και της καλλιτεχνικής ομάδας Ρέον, με υπεύθυνες την Πηνελόπη Ηλιάσκου (υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Κέντρου Ντάνκαν) και την Πωλίνα Κρεμαστά (χορεύτρια, χορογράφο). Παράλληλα, η Σκυτάλη πλαισιώνεται και υλοποιείται από ένα πλήθος νέων χορευτών, χορογράφων και ακαδημαϊκών, που μέχρι στιγμής συμμετέχουν σ΄ αυτό εθελοντικά.

Η δημιουργία του και η υλοποίησή του στηρίζεται στην κοινή πεποίθηση των συντελεστών του ότι η μύηση στην τέχνη του χορού συνδέεται άμεσα με τη μετάδοση του ενθουσιασμού, το μοίρασμα της προσπάθειας και της έμπνευσης, που πλαισιώνουν μια δημιουργική διαδικασία.

Η Σκυτάλη διαγράφει κάθε χρόνο έναν κύκλο 5 έως 7 μηνών και περιλαμβάνει:

  • την επιμόρφωση των νέων χορευτών/χορογράφων/παιδαγωγών, μέσα από σεμινάρια και διαλέξεις σχετικά με την παιδαγωγική, τη φιλοσοφία και την αισθητική του χορού
  • τη δημιουργία μιας χορογραφίας βασισμένης στις κινητικές δράσεις «πέφτω» και «τρέχω», οδηγημένης από έμπειρους χορογράφους
  • την προετοιμασία μαθημάτων κίνησης για παιδιά Δημοτικών σχολείων, με βασικό εργαλείο το παιχνίδι
  • την εξοικείωση των μαθητών με την κίνηση και τον χορό μέσα από 10 διδακτικές συναντήσεις, που γίνονται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου. Η Σκυτάλη συναντάει μαθητές της Δ΄, Ε΄ ή  ΣΤ΄ Δημοτικού και η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν.
  • την πρακτική εξάσκηση των χορευτών μέσα από αυτές τις συναντήσεις

Γιατί η Σκυτάλη παίζει, τρέχει και πέφτει;

Γιατί το παιχνίδι είναι το βασικό εργαλείο μέσα από το οποίο το παιδί μαθαίνει και υπάρχει. Γιατί τα μαθήματα κινούνται γύρω από την «πτώση» και το «κυνηγητό», απλές, καθημερινές δράσεις, συμβολικά φορτισμένες, που τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν σαν αφετηρία για τις συναντήσεις τους με τον κόσμο του χορού αλλά και για να παρατηρήσουν, να διερευνήσουν τον εαυτό τους και τον άλλο.
Τα δημιουργικά αυτά μαθήματα ξεφεύγουν από την κλασική λογική ενός μαθήματος χορού και ανατροφοδοτούνται από τις ίδιες τις προτάσεις των μαθητών, καλλιεργώντας τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία.
Με βασικό εργαλείο το παιχνίδι και την κίνηση, ανοίγεται διάλογος για την ομαδικότητα και τη συλλογικότητα, την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία.

Η κοινωνική πλευρά της Σκυτάλης:

Το πρόγραμμα λειτουργεί και ανατροφοδοτείται μέσα από ένα αδιάκοπο μοίρασμα εργαλείων, ιδεών, προσπάθειας και έμπνευσης. Ενισχύει την πρωτοβουλία και την ανάληψη δράσης, μιλά για την κοινότητα, την αυτο-οργάνωση, τον εθελοντισμό, τη συνέχιση και βασίζεται στην ιδέα του μεταλαμπαδεύω, δίνω τη “σκυτάλη” και εκπαιδεύω εκείνον που την έλαβε, ώστε να εμπνευστεί να κάνει το ίδιο.

Κάθε κύκλος κλείνει με παραστάσεις, όπου η Σκυτάλη προσκαλεί την κοινότητα (γονείς, φίλους, δασκάλους, ευρύ κοινό). Στις παραστάσεις αυτές οι χορευτές χορεύουν μπροστά στους μαθητές κι έπειτα οι μαθητές με τη σειρά τους παρουσιάζουν μπροστά σε δασκάλους, γονείς, την τοπική κοινότητα και το ευρύ κοινό τη χορογραφία που ετοίμασαν μαζί με τους χορευτές/ δασκάλους τους.

Με αυτό τον τρόπο χορευτές και μαθητές περνούν διαδοχικά από τους ρόλους του δημιουργού, του ερμηνευτή, του θεατή.

Δράση-αποτύπωμα:

Αλλά όπως σε κάθε κύκλο το τέλος είναι ταυτόχρονα και αρχή, τη σκυτάλη παίρνουν στη συνέχεια οι μαθητές των σχολείων, που θα χρησιμοποιήσουν την πληροφορία και την εμπειρία που κατέκτησαν στη διάρκεια του προγράμματος για να προσφέρουν ή να αλλάξουν κάτι στο άμεσο ή ευρύτερο περιβάλλον τους ή στην κοινότητά τους (οικογένεια, σχολείο, γειτονιά, πόλη, χώρα, πλανήτης).

Η Σκυτάλη μεγαλώνει, εξελίσσεται, ταξιδεύει!

Η Σκυτάλη ξεκίνησε με 12 χορευτές-παιδαγωγούς της κίνησης και 2 σχολικές τάξεις και σήμερα «τρέχει και πέφτει» με 40 χορευτές και 20 τάξεις! Έχει συναντήσει 600 μαθητές Δημόσιων Σχολείων, 40 εκπαιδευτικούς δημόσιων δημοτικών σχολείων, 2000 θεατές.

Συνεχίζοντας φέτος για τέταρτη χρονιά τη συνεργασία της με νέους χορευτές και περισσότερα σχολεία της Αττικής, ξεκινά έναν καινούριο κύκλο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και Δημοτικά σχολεία της επαρχίας. Το πρόγραμμα ταξίδεψε ήδη στη Λέσβο, υλοποιείται αυτό το διάστημα στην Κω και έχει ως επόμενους προγραμματισμένους σταθμούς τη Σίφνο και τη Σέριφο!